توصیه های مهم سیاسی فرهنگی استاد رائفی پور به زائران

5/5

توصیه های مهم سیاسی فرهنگی استاد رائفی پور به زائران ابا عبد الله الحسین در اربعین حسینی:

توصیه های مهم سیاسی فرهنگی استاد رائفی پور به زائران ابا عبد الله الحسین در اربعین حسینی: ۱- متاسفانه !!! حضور پر رنگ موکب های ایرانی آنهم با آن همه زرق وبرق در پذیرایی از زائران نسبت به برخی موکب های عراقی، حس میزبانی عراقی ها را به چالش کشیده است ،سعی کنید در موکب های عراقی هم تا جایی که مقدور است سکنی داشته باشید آنها باید ببینند اینجا ایرانی و عراقی نداریم همه یک امت هستند. در صورت امکان چند هدیه کوچک هم از ایران خریداری کرده و در مسیر به نام ایران به کودکان عراقی هدیه دهید .با خادمان موکب ها خوشرو باشید ، قدردانی کنید و عکس یادگاری بگیرید. ۲-بعضا شنیده شده برخی خانوم های ایرانی داخل موکب ها آرایش می کنند لطفا توجه داشته باشید ، زنان عراقی هرگونه آرایش کردن زنان علی الخصوص در ایام عزای اهل بیت(ع) را بشدت بد و قبیح می دانند شما با این کارتان آبرو برای کشورمان باقی نمیگذارید! ۳- در کنار استفاده از تصاویر و نشانه هایی که با خود حمل می کنید (مانند تصویر رهبر انقلاب یا سردار سلیمانی ) حتما از تصاویر مراجع عظام تقلید عراقی (آیات سیستانی ، حکیم و صدر) و یا فرماندهان الحشد الشعبی (هادی العامری یا ابو مهدی مهندس ) هم استفاده کنید . ۴-محور غربی ،عبری، عربی شدیدا در حال تبلیغ در میان مردم عراق هستند با این مضمون که ایران کشور شما را تسخیر کرده است ، حتما با همان عربی دست وپا شکسته به عراقی ها بگویید که دفاع از حریم اهل بیت و مردم عراق را وظیفه دینی ایرانی ها می دانید و از دوستی و صمیمیت دو ملت و از اینکه به نیابتشان به زیارت امام رضا (ع) خواهید رفت بگویید ۵- به هیچ وجه به تصاویر و بنر های و موکب های جریان شیرازی واکنش نشان ندهید . ۶-در مسیر پیاده روی،برخی فرقه های انحرافی مانند کلبی ها ، یمانی ها ، صرخی ها و … حضور دارند وقتتان را با بحث بیهوده با آنها هدر ندهید و در موکب هایشان نیز اقامت نکنید. ۷- تقریبا همه شما عزیزان ابزار تصویر برداری مناسب در اختیار دارید (حداقل دوربین گوشی هایتان) حتما اتفاقات و صحنه های ناب این سفر بی نظیر را ثبت و ضبط کرده و با هشتگ های انگلیسی در شبکه های اجتماعی جهانی (مانند گوگل پلاس ،فیس بوک ، توییتر،اینستاگرام و …) به اشتراک بگذارید. ۸-هر سال به تعداد خبر نگاران غیر مسلمان کنگره عظیم اربعین افزوده می شود شما عزیزان نمایندگان فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی ما هستید به گونه ای رفتار کنید و سخن بگویید که ایرانیان ، به عنوان نمونه استاندارد و قابل یک شیعه به جهانیان معرفی شوند امام صادق (ع) فرمودند : مایه زینت ما باشید نه آبروریزی ما. ۹-فراموش نکنیم شاید یکی از همین هزاران عزیزی که از کنارشان عبور می کنیم مولا و صاحبمان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه باشند احترام زائران حضرت حسین (ع) و این مسیر مقدس را حفظ کنیم.

۱- متاسفانه !!! حضور پر رنگ موکب های ایرانی آنهم با آن همه زرق وبرق در پذیرایی از زائران نسبت به برخی موکب های عراقی، حس میزبانی عراقی ها را به چالش کشیده است ،سعی کنید در موکب های عراقی هم تا جایی که مقدور است سکنی داشته باشید آنها باید ببینند اینجا ایرانی و عراقی نداریم همه یک امت هستند.
در صورت امکان چند هدیه کوچک هم از ایران خریداری کرده و در مسیر به نام ایران به کودکان عراقی هدیه دهید .با خادمان موکب ها خوشرو باشید ، قدردانی کنید و عکس یادگاری بگیرید.

۲-بعضا شنیده شده برخی خانوم های ایرانی داخل موکب ها آرایش می کنند لطفا توجه داشته باشید ، زنان عراقی هرگونه آرایش کردن زنان علی الخصوص در ایام عزای اهل بیت(ع) را بشدت بد و قبیح می دانند شما با این کارتان آبرو برای کشورمان باقی نمیگذارید!

۳- در کنار استفاده از تصاویر و نشانه هایی که با خود حمل می کنید (مانند تصویر رهبر انقلاب یا سردار سلیمانی ) حتما از تصاویر مراجع عظام تقلید عراقی (آیات سیستانی ، حکیم و صدر) و یا فرماندهان الحشد الشعبی (هادی العامری یا ابو مهدی مهندس ) هم استفاده کنید .

۴-محور غربی ،عبری، عربی شدیدا در حال تبلیغ در میان مردم عراق هستند با این مضمون که ایران کشور شما را تسخیر کرده است ، حتما با همان عربی دست وپا شکسته به عراقی ها بگویید که دفاع از حریم اهل بیت و مردم عراق را وظیفه دینی ایرانی ها می دانید و از دوستی و صمیمیت دو ملت و از اینکه به نیابتشان به زیارت امام رضا (ع) خواهید رفت بگویید

۵- به هیچ وجه به تصاویر و بنر های و موکب های جریان شیرازی واکنش نشان ندهید .

۶-در مسیر پیاده روی،برخی فرقه های انحرافی مانند کلبی ها ، یمانی ها ، صرخی ها و … حضور دارند وقتتان را با بحث بیهوده با آنها هدر ندهید و در موکب هایشان نیز اقامت نکنید.

۷- تقریبا همه شما عزیزان ابزار تصویر برداری مناسب در اختیار دارید (حداقل دوربین گوشی هایتان) حتما اتفاقات و صحنه های ناب این سفر بی نظیر را ثبت و ضبط کرده و با هشتگ های انگلیسی در شبکه های اجتماعی جهانی (مانند گوگل پلاس ،فیس بوک ، توییتر،اینستاگرام و …) به اشتراک بگذارید.

۸-هر سال به تعداد خبر نگاران غیر مسلمان کنگره عظیم اربعین افزوده می شود شما عزیزان نمایندگان فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی ما هستید به گونه ای رفتار کنید و سخن بگویید که ایرانیان ، به عنوان نمونه استاندارد و قابل یک شیعه به جهانیان معرفی شوند امام صادق (ع) فرمودند : مایه زینت ما باشید نه آبروریزی ما.

۹-فراموش نکنیم شاید یکی از همین هزاران عزیزی که از کنارشان عبور می کنیم مولا و صاحبمان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه باشند احترام زائران حضرت حسین (ع) و این مسیر مقدس را حفظ کنیم.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید