تل زینبیه ۳ طبقه می‌شود

رئیس سازمان توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی ایران و عراق از احداث تل زینبیه در سه طبقه خبر داد و گفت: قرار است دو طبقه به عنوان زیارتگاه اصلی زودتر از زیرزمین آن به بهره‌برداری برسد.
5/5

تل زینبیه مکانی مشرف به محل شهادت شهدای کربلا است که روایت شده حضرت زینب (س) روی آن تپه وضعیت امام حسین (ع) را در حادثه کربلا نظاره می‌کردند.

بر همین اساس این مکان که در ضلع جنوب غربی حرم امام حسین (ع) قرار دارد، به عنوان زیارتگاه شیعیان به شمار می‌رود. تل زینبیه در گذشته با گنبد آب‌رنگی از پشت حرم امام حسین (ع) دیده می‌شد، اما با توجه به اجرای طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع) در قالب صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س)، این بخش نیز با تغییراتی همراه شد.

به طوری که هم‌اکنون این بخش تخریب شده و قرار است تل زینبیه به منظور سهولت زیارت برای زائران کربلا در مساحتی بالغ بر ۳ هزار مترمربع ساخته شود.

حسن پلارک رئیس سازمان توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی ایران و عراق در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تغییرات تل زینبیه، گفت: آستان قدس حسینی با کمک شرکت‌های عراقی، چهار سرداب را در اطراف حرم امام حسین (ع) احداث کرده‌ است. اما برای اتصال این سرداب‌ها از ستاد بازسازی عتبات کمک خواسته، بر همین اساس روند اتصال چهار سرداب حرم حسینی هم‌اکنون توسط مهندسان و کارگران ایرانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) تل زینبیه نیز در مساحتی متفاوت از گذشته ساخته می‌شود، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تل زینبیه که در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) قرار دارد، تخریب شده است.

پلارک با اشاره به اینکه تل زینبیه در طرح توسعه حرم حسینی در سه طبقه احداث می‌شود، خاطر نشان کرد: قرار است دو طبقه به عنوان زیارتگاه اصلی زودتر از زیرزمین آن به بهره‌برداری برسد. طبقه زیرین نیز از طریق سرداب‌ها به شبستان حرم امام حسین (ع) متصل خواهد شد تا دسترسی برای زیارت حرم سیدالشهدا (ع) بهتر شده و زائران به راحتی امکان تشرف به حرم اباعبدالله (س) را داشته باشند.

تل زینبیه یکی از بخش‌های صحن حضرت زینب (س) به شمار می‌رود. طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع) در ۳۸ هکتار پیش بینی شده که فاز نخست آن در صحن حضرت زینب (س) با مساحتی بالغ بر ۵ هکتار است./ فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید