تقدیر وزیر کشور از میزبانی مردم ایلام در اربعین حسینی

رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش استانداران کشور ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان ایلام در میزبانی شایسته اربعین حسینی گفت: بار اصلی اربعین بر دوش ایلامیان بود و در این میان تعهد استاندار ایلام بی نظیر بود.
5/5

به گزارش ستاد راهنمای زائر به نقل از دانشجو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش استانداران کشور ضمن تقدیر و تشکر از مردم استان ایلام در میزبانی شایسته اربعین حسینی گفت: بار اصلی اربعین بر دوش ایلامیان بود و در این میان تعهد استاندار ایلام بی نظیر بود.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه استاندار ایلام دو ماه استراحت مطلق داشت، اما باتلاش و تعهد مثال زدنی یکی از پر افتخارآفرین دوران را در برگزاری مراسم باشکوه اربعین برجای گذاشت.

در این همایش قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب مسئولان ارشد کشور و میزبانی شایسته مردم استان ایلام، مراسم اربعین ۹۸ را یک حماسه بزرگ و تاریخی خواند و گفت: مجموعه تلاش‌ها و وحدت و همدلی مردم و مسئولان در استان ایلام که قریب ۶۰ درصد مراسم اربعین را پوشش داد در خلق این حماسه عظیم حائز اهمیت بود.

وی در ادامه بر افزایش اختیارات استانداران مناطق مرزی کشور تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که استانداران مناطق مرزی در مراودات با همتایان خود در کشور همسایه از دامنه اختیارات بیشتر برخوردار باشند چراکه در چنین وضعیتی اقتدا یک استاندار، اقتدار کشور است.

سلیمانی دشتکی فرآیند تفویض اختیارات را در راستای تمرکززدایی عنوان کرد و گفت: افزایش اختیار استانداران می‌تواند به برداشتن شکاف بین استان‌های توسعه یافته و توسعه نیافته کمک کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر توجه دولت به امر پیشگیری در جلوگیری و کاهش هزینه‌ها در بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت: دولت بجای اینکه هزینه‌های زیادی را صرف خسارات جبران ناپذیر بعد از بحران‌های طبیعی نماید، بیاید با تمرکز بر امر پیشگیری با کمترین هزینه علاج واقعه را قبل از وقوع بکند، چیزی که ما در سیل فروردین ماه ۹۸ به شکل قابل قبولی آن را به نمایش گذاشتیم.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید