تشکیل ۶۰۰ پرونده موکب داری تاکنون

5/5

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: تا کنون ۶۰۰ پرونده موکب‌داری تشکیل شده است و خیرین و هیأت‌های مذهبی متقاضی برپایی موکب در ایام اربعین هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام و دریافت پروانه اقدام کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: تا کنون ۶۰۰ پرونده موکب‌داری تشکیل شده است و خیرین و هیأت‌های مذهبی متقاضی برپایی موکب در ایام اربعین هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام و دریافت پروانه اقدام کنند. به گزارش  روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک درباره مزایای مشارکت در این طرح گفت: به موکب‌هایی که در این طرح ثبت نام کرده و پروانه موکب‌داری دریافت کنند، تسهیلات ویژه‌ای در زمینه تأمین زمین، ارائه خدمات زیربنایی مانند آب و فاضلاب، برق، انبار دائمی، شرایط ویژه نقل و انتقالات گمرکی و روادید خادمی ارائه می‌شود. وی با بیان اینکه بیشترین تقاضا برای برپایی موکب از استان‌های خوزستان و ایلام بوده است، افزود: به منظور تسهیل شرایط برای خیرین و هیأت‌های مذهبی علاقه‌مند به برپایی موکب در ایام اربعین، طرح ثبت‌نام و شناسنامه‌دار کردن مواکب در سراسر کشور اجرایی شده و تا کنون برای ۶۰۰ هیأت متقاضی پرونده تشکیل شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم به یک هزار موکب افزایش یابد. رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به فرصت چندماهه باقیمانده تا ماه محرم و صفر تأکید کرد: از هیأت‌های مذهبی و خیرین علاقه‌مند به برپایی موکب می‌خواهیم تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده اقدام کنند تا خادمان آن‌ها در ستاد بازسازی عتبات عالیات بتوانند سر فرصت و با دقت بالا فرآیند جانمایی، تدارک زمین، تأمین زیرساخت‌ها و امور مربوط به هماهنگی با دولت عراق را انجام دهند. پلارک با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود شمار زائران ایرانی اربعین حسینی امسال به بیش از ۲ میلیون نفر برسد افزود: میزبان اصلی همایش عظیم اربعین، ملت عزیز و دولت عراق هستند و براساس رهنمودهای مراجع عظام و علمای دین، هموطنان ایرانی تن‌ها با هدف مشارکت در فیض میزبانی زائران حسینی به این موضوع ورود کرده‌ا‌ند و این همکاری به معنای دخالت در امور عراق نیست. وی با تأکید بر اینکه مراسم اربعین حسینی، نهضتی مردمی و فراتر از دولت‌هاست افزود: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با هدف ساماندهی امور، جلوگیری از هدر رفت نذورات و ارتقاء سطح خدمت رسانی به زائران تشکیل شده و مسؤولیت آن به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است. پلارک گفت: هیأت‌های مذهبی که مایل به مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین هستند برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده به دفاتر ستادهای بازسازی عتبات عالیات در استان‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

به گزارش  روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک درباره مزایای مشارکت در این طرح گفت: به موکب‌هایی که در این طرح ثبت نام کرده و پروانه موکب‌داری دریافت کنند، تسهیلات ویژه‌ای در زمینه تأمین زمین، ارائه خدمات زیربنایی مانند آب و فاضلاب، برق، انبار دائمی، شرایط ویژه نقل و انتقالات گمرکی و روادید خادمی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تقاضا برای برپایی موکب از استان‌های خوزستان و ایلام بوده است، افزود: به منظور تسهیل شرایط برای خیرین و هیأت‌های مذهبی علاقه‌مند به برپایی موکب در ایام اربعین، طرح ثبت‌نام و شناسنامه‌دار کردن مواکب در سراسر کشور اجرایی شده و تا کنون برای ۶۰۰ هیأت متقاضی پرونده تشکیل شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم به یک هزار موکب افزایش یابد.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به فرصت چندماهه باقیمانده تا ماه محرم و صفر تأکید کرد: از هیأت‌های مذهبی و خیرین علاقه‌مند به برپایی موکب می‌خواهیم تا هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده اقدام کنند تا خادمان آن‌ها در ستاد بازسازی عتبات عالیات بتوانند سر فرصت و با دقت بالا فرآیند جانمایی، تدارک زمین، تأمین زیرساخت‌ها و امور مربوط به هماهنگی با دولت عراق را انجام دهند.

پلارک با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود شمار زائران ایرانی اربعین حسینی امسال به بیش از ۲ میلیون نفر برسد افزود: میزبان اصلی همایش عظیم اربعین، ملت عزیز و دولت عراق هستند و براساس رهنمودهای مراجع عظام و علمای دین، هموطنان ایرانی تن‌ها با هدف مشارکت در فیض میزبانی زائران حسینی به این موضوع ورود کرده‌ا‌ند و این همکاری به معنای دخالت در امور عراق نیست.

وی با تأکید بر اینکه مراسم اربعین حسینی، نهضتی مردمی و فراتر از دولت‌هاست افزود: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با هدف ساماندهی امور، جلوگیری از هدر رفت نذورات و ارتقاء سطح خدمت رسانی به زائران تشکیل شده و مسؤولیت آن به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

پلارک گفت: هیأت‌های مذهبی که مایل به مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین هستند برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده به دفاتر ستادهای بازسازی عتبات عالیات در استان‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید