تشکیل ستاد اربعین در وزارت کشور

5/5

به گزارش پارس نیوز، 
معاون ستاد اربعین کشور با تشریح سیاست‌های هفت‌گانه کمیته فرهنگی ستاد اربعین، به تشکیل ستاد اربعین در وزارت کشور و کمیته فرهنگی و آموزشی ذیل این ستاد اشاره و اظهار کرد: این کمیته سیاست‌گذاری‌ها را از امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری دریافت می‌کند.

به گزارش پارس نیوز،  معاون ستاد اربعین کشور با تشریح سیاست‌های هفت‌گانه کمیته فرهنگی ستاد اربعین، به تشکیل ستاد اربعین در وزارت کشور و کمیته فرهنگی و آموزشی ذیل این ستاد اشاره و اظهار کرد: این کمیته سیاست‌گذاری‌ها را از امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری دریافت می‌کند. حجت‌الاسلام شریف‌تبار در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با تاکید بر باید تحلیل فرهنگی اربعین، اظهارکرد: هر یک از دستگاه‌های فرهنگی در حرکت عظیم اربعین جایگاه خود را پیدا کنند تا شاهد افزایش مشارکت مردم در این حماسه عظیم باشیم. وی به تشکیل ستاد اربعین در وزارت کشور و کمیته فرهنگی و آموزشی ذیل این ستاد، خاطرنشان کرد: این کمیته سیاست‌گذاری‌ها را از امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری دریافت می‌کند. شریف‌تبار، به واگذاری مسئولیت این کمیته به بعثه مقام معظم رهبری اشاره کرد و با ذکر این مطلب که بعثه مقام معظم رهبری در طول سال در عراق حضور دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی سپاه در این کمیته تا قبل از مرز است. معاون امور استان‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور به سیاست‌های هفت‌گانه‌ای در مباحث فرهنگی ازجمله رعایت سنت‌ها و ارزش‌های مردم عراق، مدیریت انتظارات و مردم‌محوری، تقویت مرجعیت عراق، تقویت حاکمیت عراق و عنایت و توجه به میزبانی مردم عراق اشاره کرد و با ذکر این مطلب که ۸۵ تا ۹۰ درصد پذیرایی‌ها توسط مردم عراق صورت می‌گیرد، اظهارکرد: ما به‌دنبال وحدت رویه در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین هستیم چراکه جنس حرکت اربعین حرکتی مردمی است. وی آموزش و اعزام مبلغان از مبدا تا مقصد در ایام اربعین، تشکیل شورای تبلیغ، کارگروه بانوان و یاوران معنوی اربعین زا از دیگر فعالیت‌های شورای فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین ذکر کرد و با بیان این‌که افراد شاخص تاثیرگذار فعالان فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی اربعین، یاوران اربعین هستند، خاطرنشان کرد: در تولید محتوا نیز تمام محتوا‌ها با آرم کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین است و امسال فایل محتوا‌های مباحث اربعین در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام شریف‌تبار در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با تاکید بر باید تحلیل فرهنگی اربعین، اظهارکرد: هر یک از دستگاه‌های فرهنگی در حرکت عظیم اربعین جایگاه خود را پیدا کنند تا شاهد افزایش مشارکت مردم در این حماسه عظیم باشیم.

وی به تشکیل ستاد اربعین در وزارت کشور و کمیته فرهنگی و آموزشی ذیل این ستاد، خاطرنشان کرد: این کمیته سیاست‌گذاری‌ها را از امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری دریافت می‌کند.

شریف‌تبار، به واگذاری مسئولیت این کمیته به بعثه مقام معظم رهبری اشاره کرد و با ذکر این مطلب که بعثه مقام معظم رهبری در طول سال در عراق حضور دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی سپاه در این کمیته تا قبل از مرز است.

معاون امور استان‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور به سیاست‌های هفت‌گانه‌ای در مباحث فرهنگی ازجمله رعایت سنت‌ها و ارزش‌های مردم عراق، مدیریت انتظارات و مردم‌محوری، تقویت مرجعیت عراق، تقویت حاکمیت عراق و عنایت و توجه به میزبانی مردم عراق اشاره کرد و با ذکر این مطلب که ۸۵ تا ۹۰ درصد پذیرایی‌ها توسط مردم عراق صورت می‌گیرد، اظهارکرد: ما به‌دنبال وحدت رویه در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین هستیم چراکه جنس حرکت اربعین حرکتی مردمی است.

وی آموزش و اعزام مبلغان از مبدا تا مقصد در ایام اربعین، تشکیل شورای تبلیغ، کارگروه بانوان و یاوران معنوی اربعین زا از دیگر فعالیت‌های شورای فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین ذکر کرد و با بیان این‌که افراد شاخص تاثیرگذار فعالان فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی اربعین، یاوران اربعین هستند، خاطرنشان کرد: در تولید محتوا نیز تمام محتوا‌ها با آرم کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین است و امسال فایل محتوا‌های مباحث اربعین در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید