تردد یک میلیون و 45 هزار زائر اربعین ازطریق مرز مهران

5/5

استاندار ایلام گفت: میانگین چند روز اخیر تردد زائران از مرز مهران 180 هزار نفر در شبانه روز است. یک میلیون و 45 هزار نفر زائر تاکنون از مرز مهران تردد کرده اند که 950 هزار نفر از مرز خارج و 95 هزار نفر نیز از این مرز وارد کشور شده اند.

استاندار ایلام گفت: میانگین چند روز اخیر تردد زائران از مرز مهران 180 هزار نفر در شبانه روز است. یک میلیون و 45 هزار نفر زائر تاکنون از مرز مهران تردد کرده اند که 950 هزار نفر از مرز خارج و 95 هزار نفر نیز از این مرز وارد کشور شده اند. قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: یک میلیون و 45 هزار نفر زائر تاکنون از مرز مهران تردد کرده اند که 950 هزار نفر از مرز خارج و 95 هزار نفر نیز از این مرز وارد کشور شده اند. وی افزود: پایانه مرزی مهران از لحاظ زیرساخت ها مشکل خاصی ندارد و متوسط خروج زائران دارای مدارک قانونی از گیت های خروجی 20 دقیقه است. استاندار ایلام یادآور شد: اما مشکل اصلی که موجب اختلال و ازدحام در شهرستان مهران شده حضور زائران فاقد گذرنامه و روادید است که این افراد پس از شناسایی به عقب برگردانده می شوند. وی گفت: زائران اتباع کشورهای ترکیه و آذربایجان تنها حق عبور از مرز مهران به داخل کشور عراق را دارند و زائران این کشورها نیز در صورت نداشتن مجوز قانونی عبور به عقب برگردانده می شوند و به آنها اجازه عبور داده نمی شود. وی اظهار کرد: امسال زیرساخت ها نسبت به سال های گذشته از وضعیت مناسب تری برخودار است و همچین ترافیک با توجه به اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام مسیرهای ورودی استان ایلام و شهرستان مهران اعمال شده است. استاندار ایلام یاداوری کرد: زائران با وجود ایستگاه ها و اقامتگاه های متعدد هیچ مشکلی در زمینه اسکان، استراحت و تغذیه ندارند و به مالکان خودروها کدهایی داده شده که در زمان بازگشت مشکلی برای پیداکردن ماشین های خود نداشته باشند. مرز بین المللی مهران در 105 کیلومتری مرکز استان ایلام محور کانونی تردد زائران عتبات عالیات عراق در روزهای اخیر با حضور و گذر گسترده زائران همراه شده است./

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: یک میلیون و 45 هزار نفر زائر تاکنون از مرز مهران تردد کرده اند که 950 هزار نفر از مرز خارج و 95 هزار نفر نیز از این مرز وارد کشور شده اند.

وی افزود: پایانه مرزی مهران از لحاظ زیرساخت ها مشکل خاصی ندارد و متوسط خروج زائران دارای مدارک قانونی از گیت های خروجی 20 دقیقه است.

استاندار ایلام یادآور شد: اما مشکل اصلی که موجب اختلال و ازدحام در شهرستان مهران شده حضور زائران فاقد گذرنامه و روادید است که این افراد پس از شناسایی به عقب برگردانده می شوند.

وی گفت: زائران اتباع کشورهای ترکیه و آذربایجان تنها حق عبور از مرز مهران به داخل کشور عراق را دارند و زائران این کشورها نیز در صورت نداشتن مجوز قانونی عبور به عقب برگردانده می شوند و به آنها اجازه عبور داده نمی شود.

وی اظهار کرد: امسال زیرساخت ها نسبت به سال های گذشته از وضعیت مناسب تری برخودار است و همچین ترافیک با توجه به اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام مسیرهای ورودی استان ایلام و شهرستان مهران اعمال شده است.

استاندار ایلام یاداوری کرد: زائران با وجود ایستگاه ها و اقامتگاه های متعدد هیچ مشکلی در زمینه اسکان، استراحت و تغذیه ندارند و به مالکان خودروها کدهایی داده شده که در زمان بازگشت مشکلی برای پیداکردن ماشین های خود نداشته باشند.

مرز بین المللی مهران در 105 کیلومتری مرکز استان ایلام محور کانونی تردد زائران عتبات عالیات عراق در روزهای اخیر با حضور و گذر گسترده زائران همراه شده است./

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید