اگر به سفر اربعین می‌روید این اپلیکشن‌ها به کمک شما می‌آیند

این برنامه‌ها به راحتی روی تلفن همراه هوشمند نصب می‌شود و در مواقع ضروری به کمک شما می‌آید.
5/5

سفر به کربلا در اربعین لوازم و ابزار خاصی می‌خواهد. این ابزار همیشه امکانات سفر یا لوازم شخصی نیستند. بلکه ممکن است اپلیکشن‌هایی باشند که وقت اذان و نماز را اعلام کنند و قرآن را با صوت بخوانند یا حتی مراقب خورد و خوراک شما باشند. این برنامه‌ها به راحتی روی تلفن همراه هوشمند نصب می‌شود و در مواقع ضروری به کمک شما می‌آید.

در این گزارش با برخی از اپلیکیشن‌هایی که در سفر اربعین به کارتان می‌آید، آشنا شوید. این اپلیکشن‌ها همگی رایگان و برای گوشی‌های اندروید و آیفون موجود است.

البته این نکته و پیش‌نیاز مهم را نیز فراموش نکنید که دریافت اینترنت با سیم‌کارت‌های ایرانی در کشور عراق به سختی با سرعت پایین صورت می‌گیرد و برای دریافت سریع‌تر اینترنت می‌توانید از سیم‌کارت‌های دیتا عراقی استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی

شکی نیست که وقتی به شهر یا کشور دیگری سفر می‌کنیم، مسیریابی و پیدا کردن مکان‌های موردنظرمان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سفر است. اگر بخشی از سفر اربعین یا همه آن را با ماشین خودتان می‌روید، یکی از بهترین و معروف‌ترین برنامه‌ها در این مورد waze است. این برنامه با داشتن امکاناتی مانند اندازه‌گیری وضعیت ترافیک، نشان دادن تصادف‌های مسیر، راهنمای صوتی، دوربین‌های ترافیکی، حضور پلیس و سنجش سرعت یکی از کامل‌ترین برنامه‌های مسیریابی است. 
برنامه Google maps هم از دیگر برنامه‌های مسیریابی است که بار ترافیکی و زمان رسیدن به مقصد را تخمین می‌زند. اما این برنامه در کنار این امکانات، برای پیاده‌روی هم مسیریابی می‌کند.

اگر بدون ماشین شخصی خود به کربلا می‌روید، Google maps حتماً به دردتان می‌خورد. این برنامه برای افراد بدون ماشین هم مسیریابی می‌کند و ‌زمان رسیدن به مقصد را هم تخمین می‌زند. شما می‌توانید مسیر محل اقامت خود به حرم یا بازار را به کمک Google maps پیدا کنید و موقعیت خودتان را به دیگران اعلام کنید. البته یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه امکان استفاده از نقشه بدون دسترسی به اینترنت است.

اپلیکشین‌های پیاده‌روی

در سفر اربعین مسیرهای پیاده‌روی زیادی در پیش دارید. اگر می‌خواهید بدانید در طول سفر زیارتی خود چقدر راه‌رفته‌اید یا اینکه چقدر انرژی مصرف‌ و از چه مسیرهایی رفت‌وآمد کرده‌اید، برنامه‌هایی مثل MapMyWalk و Walkmeter را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه‌ها امکاناتی مثل گام شمار، مقدار از دست دادن کالری، سرعت و فاصله‌ مکان‌ها دارد. اما یکی از مهم‌ترین امکانات این برنامه نشان دادن مسیر حرکت شما است. حتی می‌توانید مسیر پیاده‌روی خود را کاملاً بر روی نقشه ببینید و با کمک آن، به نقطه شروع پیاده‌روی خودتان برگردید.

اپلیکشین‌های‌ سلامتی

در سفر معمولاً برنامه غذایی به هم می‌ریزد. مخصوصاً اینکه در سفر اربعین ممکن است از غذاهای نذری استفاده کنیم. برنامه Fooducate مخصوص تنظیم رژیم غذایی و کالری است. با این برنامه می‌توانید فهرستی جزئی از هرآن چه خورده‌اید و انرژی دریافتی خودتان داشته باشید. اگر می‌خواهید برنامه خوراکتان در سفر به هم نریزد یا اگر پرهیز غذایی دارید و باید مراقب مصرف بعضی از خوراکی‌ها باشید، استفاده از این برنامه را توصیه می‌کنیم.

البته دغدغه و شلوغی‌های سفر ممکن است به‌کلی حواستان را از کمبود آب بدنتان پرت کند. اگر آب کافی به شما نرسد، خسته و بی‌حال می‌شوید و ممکن است انرژی کافه برای ادامه فعالیت نداشته باشد. برنامه‌های Daily Water Tracker Reminder و Water Alert میزان آب مصرفی را در طول روز، به شما یادآوری می‌کند. شما می‌توانید مقدار مصرف ایده آل خود را به این برنامه اعلام کنید و برنامه کاملی از مقدار نوشیدن آب در طول سفر خود داشته باشد.

اپلیکیشن‌های مذهبی

در یک سفر مذهبی، آن‌هم در یک کشور خارجی، برنامه‌های مذهبی که زمان اذان و نماز را به شما یادآوری کند کاربرد زیادی دارد. برنامه BadeSaba، Azangoo و Athan امکاناتی مثل اوقات شرعی به افق همان شهر، پخش اذان به‌صورت خودکار، یادآوری نمازهای یومیه، قرآن، منتخبی از ادعیه، قبله‌نما، آداب شرعی و یادآوری نمازهای قضا شده را دارد.

البته در سفر اربعین حتماً برنامه‌های مخصوص دعا و مناجات هم لازم می‌شود. برنامه Quran Farsi & Almizan قرآن را به همراه تفسیر المیزان، تلاوت قرآن با صوت قاریان مشهور، امکان جست‌وجو و علامت‌گذاری در متن و امکان یادآوری زمان خواندن قرآن را دارد.

برنامه Ganjineh هم مجموعه‌ای از کتاب‌ها و ادعیه اسلامی مانند مفاتیح‌الجنان، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه را همراه با صوت و ترجمه دارد. برنامه Naji هم مجموعه کاملی از دعاهای مسلمانان مانند دعاهای توسل، کمیل، عهد، فرج امام زمان، سلامتی امام زمان، حدیث کساء، آیت‌الکرسی، زیارت عاشورا را با ترجمه و صوت دارد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید