«انا من حسین» شعار اربعین ۱۴۰۱ شد

با توافق مسؤولان ایران و عراق، «انا من حسین» که برگرفته از حدیث پیامبر و «ما ملت امام حسینیم» از سخنان شهید قاسم سلیمانی است، به عنوان شعار اربعین سال جاری انتخاب شد.
5/5

هر ساله شعار اربعین حسینی با توافق مسؤولان ایران و عراق تعیین می‌شود؛ به طوری که در ۲ سال گذشته شعار اربعین «الحسین سفینةالنجاة» تعیین شد. امسال نیز پس از بررسی‌ زوایای مختلف زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام، شعار اربعین ۱۴۰۱ انتخاب شد.

‌به گفته حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی پس از جلسات متعدد با طرف عراقی به ۲ شعار رسیدیم؛ یکی «ما ملت امام حسینیم» که شهید قاسم سلیمانی آن را مطرح کرده بود و دیگری «حسینی منی و انا من حسین» که حدیثی از پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله است. پس از بررسی‌ها، همه متعقد بودند که صحبت قاسم سلیمانی برگرفته از همان حدیث پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله است. بنابراین، با توجه به اهانتی که در سال‌های اخیر به پیامبر مهربانی‌ها کرده‌اند، تصمیم بر آن شد که شعار سال «انا من حسین» انتخاب شود.

‌بر همین اساس، شعار اربعین ۱۴۰۱ «انا من حسین» شده است که در روزهای آینده از پوستر آن نیز رونمایی خواهد شد.

‌به گزارش فارس، حدود ۱۰۰ روز تا اربعین باقی مانده و عراق وضعیت اربعین ۱۴۰۱ را مشخص نکرده است. با این وجود، ایران درصدد است که اربعین سال جاری با حضور حداکثری زائران کشورمان برگزار شود. البته قرار است ویزای زمینی در ایام اربعین برداشته شود و روند اعزام زوار به عراق از مرزهای زمینی نیز بدون ویزا در روزهای آینده صورت گیرد.

منبع: فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید