اعزام گروهی از کمیسیون برای بازدید از پایانه‌های مرزی اربعین

5/5

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از اعزام چندین عضو این کمیسیون در قالب گروهی برای بازدید از پایانه‌های مرزی اربعین به ویژه مرز مهران خبر داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از اعزام چندین عضو این کمیسیون در قالب گروهی برای بازدید از پایانه‌های مرزی اربعین به ویژه مرز مهران خبر داد. احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره جلسه صبح امروز (سه شنبه، 9 آبان) کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ادامه رسیدگی به بندهای لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار داشت و بندهایی از آن با حضور معاونان وزارت ورزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بر این اساس، سرفصل “اهداف” به پایان رسید و از جلسه آتی سرفصل “وظایف” رسیدگی می‌شود. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین بررسی بودجه‌های فرهنگی با حضور معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دستور کار بود که ضمن معارفه دکتر نمکی به عنوان معاون جدید، وی گزارشی درخصوص بودجه فرهنگی ارائه کرد. وی توضیح داد: در این جلسه مطالبات نمایندگان در چند سرفصل مطرح شد؛ نخست آنکه حتما سازمان مدیریت از سال آینده برش سالیانه برنامه ششم را جزو اولیت خود قرار دهد. دوم آنکه؛ در توزیع اعتبارات و برنامه‌ریزی های فرهنگی الزاما نظر کمیسیون فرهنگی مجلس اخذ شود و کارهای این حوزه با هماهنگی کمیسیون پیش رود. آزادی‌خواه ادامه داد: همچنین مطالبه نمایندگان این بود هر اتفاقی که قرار است در جدول چالش‌برانگیز شماره 17 بیفتد و دستگاه‌هایی که ذیل آن معرفی می‌شوند باید با هماهنگی کمیسیون فرهنگی باشد؛ پیشنهاد این بود که کمیسیون فرهنگی متولی مهندسی، جرح، تعدیل و برنامه‌ریزی دقیق برای جدول 17 باشد. این نماینده مجلس توضیح داد: سومین دستور کار رسیدگی به وضعیت راهپیمایی اربعین و استماع گزارش مسئولان بود که حسین ذوالفقاری رییس ستاد اربعین و محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت حضور داشتند و از وضعیت برنامه‌های اربعین گزارش جامع و کاملی ارائه دادند. آزادی‌خواه گفت: این گزارش در حوزه‌های مختلف همچون زیرساخت‌ها، ویزا، مباحث بیمه‌ای و غیره بود؛ در مجموع گزارش خوب و کاملی بود البته باید برون‌داد آن را در میدان عمل بررسی کنیم. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین افزود: چندین نماینده از کمیسیون در قالب گروهی برای بازدید از مرزها به ویژه مرز مهران در ابتدای هفته آینده به آن منطقه سفر خواهند کرد./

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره جلسه صبح امروز (سه شنبه، 9 آبان) کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ادامه رسیدگی به بندهای لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در دستور کار قرار داشت و بندهایی از آن با حضور معاونان وزارت ورزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بر این اساس، سرفصل “اهداف” به پایان رسید و از جلسه آتی سرفصل “وظایف” رسیدگی می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین بررسی بودجه‌های فرهنگی با حضور معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دستور کار بود که ضمن معارفه دکتر نمکی به عنوان معاون جدید، وی گزارشی درخصوص بودجه فرهنگی ارائه کرد.

وی توضیح داد: در این جلسه مطالبات نمایندگان در چند سرفصل مطرح شد؛ نخست آنکه حتما سازمان مدیریت از سال آینده برش سالیانه برنامه ششم را جزو اولیت خود قرار دهد. دوم آنکه؛ در توزیع اعتبارات و برنامه‌ریزی های فرهنگی الزاما نظر کمیسیون فرهنگی مجلس اخذ شود و کارهای این حوزه با هماهنگی کمیسیون پیش رود.

آزادی‌خواه ادامه داد: همچنین مطالبه نمایندگان این بود هر اتفاقی که قرار است در جدول چالش‌برانگیز شماره 17 بیفتد و دستگاه‌هایی که ذیل آن معرفی می‌شوند باید با هماهنگی کمیسیون فرهنگی باشد؛ پیشنهاد این بود که کمیسیون فرهنگی متولی مهندسی، جرح، تعدیل و برنامه‌ریزی دقیق برای جدول 17 باشد.

این نماینده مجلس توضیح داد: سومین دستور کار رسیدگی به وضعیت راهپیمایی اربعین و استماع گزارش مسئولان بود که حسین ذوالفقاری رییس ستاد اربعین و محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت حضور داشتند و از وضعیت برنامه‌های اربعین گزارش جامع و کاملی ارائه دادند.

آزادی‌خواه گفت: این گزارش در حوزه‌های مختلف همچون زیرساخت‌ها، ویزا، مباحث بیمه‌ای و غیره بود؛ در مجموع گزارش خوب و کاملی بود البته باید برون‌داد آن را در میدان عمل بررسی کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین افزود: چندین نماینده از کمیسیون در قالب گروهی برای بازدید از مرزها به ویژه مرز مهران در ابتدای هفته آینده به آن منطقه سفر خواهند کرد./

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید