اشکال فنی، ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح را به تأخیر انداخت

ثبت‌نام زائران اربعین در سامانه سماح قرار بود از ساعت 10 صبح امروز آغاز شود که به دلیل مشکل فنی در بروزرسانی، این سامانه هنوز در دسترس قرار نگرفته است.
5/5

ثبت‌نام زیارت اربعین در سامانه سماح از امروز سه‌شنبه سوم مرداد آغاز می‌شود و بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، همه متقاضیان سفر اربعین باید در این سامانه ثبت‌نام و هزینه ۳۵ هزار تومانی بیمه را بپردازند.

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود: نام‌نویسی متقاضیان زیارت اربعین در این سامانه از ساعت ۱۰ سوم مرداد صورت می‌گیرد.

هنوز سامانه سماح در دسترس قرار نگرفته و افراد پس از وارد کردن شماره تماس و دریافت کد ورودی به این سامانه، امکان ثبت‌‍‌نام ندارند.

برخی از مسؤولان سازمان حج و زیارت به عنوان متولی کمیته ثبت‌نام و اعزاماربعین از بروز مشکل در این سامانه خبر داده و گفتند: ثبت‌نام اربعین در سامانه سماح با تأخیر صورت می‌گیرد.

البته زمان دقیقی برای رفع مشکل فنی در سامانه سماح عنوان نکرده‌اند. امسال در تغییرات اعمال شده در سامانه سماح، زائران می‌توانند بلیت پرواز اربعین یا حتی اتوبوس‌ها به مرز را نیز تهیه کنند. تسهیلاتی همچون ارز اربعین هم اگر به توفق نهایی برسد، فقط به افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کرده باشند، تعلق می‌گیرد.

با توجه به اینکه بیش از ۲۰ روز تا ماه صفر و آغاز اعزام زائران اربعین باقی مانده است، نگرانی در زمینه ثبت‌نام وجود ندارد. البته در سال‌های گذشته نیز بسیاری از زائران اربعین از اوایل ماه صفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

به گزارش فارس، اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند. امسال بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین افراد باید مرز خروجی و زمان رفت و بازگشت سفر اربعین هم در سامانه ثبت کرده و بر همان اساس به عراق سفر کنند. / فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید