ادعای تشکیل کاروان برای اربعین حسینی مصداق کلاهبرداریست.

زیارت اربعین به کشور عراق به صورت شخصی و انفرادی وگروهی قابل انجام است و هیچ مجوزی برای تشکیل کاروان داده نشده است.
5/5

حبیب الله ساداتی اعلام کرد: تمامی مراسم زیارت اربعین به کشور عراق به صورت شخصی و انفرادی وگروهی قابل انجام است و هیچ مجوزی برای تشکیل کاروان داده نشده است.

وی با بیان اینکه هر ادعای مبنی بر تشکیل کاروان جهت اعزام به کشور عراق برای ایام اربعین جهت سوء استفاده از عشق و ارادت مردم به اباعبدالله حسین است ، افزود: متقاضیان حضور در اربعین خودشان می تواند ثبت نام کرده و با امنیت کامل به این سفر معنوی بروند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران همچنین به وعده فراهم کردن هتل در شهر کربلا از سوی کاروان داران برای جذب بیشتر زائران اشاره کرد و گفت: هیچ خبری از هتل در شهر کربلا در این ایام نبوده و نیست.

ساداتی گفت: متاسفانه برخی فریب این کاروان داران کاسب را خورده و به این امید که در کربلا هتل مناسبی در انتظار آنان است در به اصطلاح کاروان‌های اربعین ثبت نام می کنند اما به محض رسیدن به مقصد در چادرها و موکب‌ها رها شده و تازه متوجه فریب خود می‌شوند.

هیچ هزینه‌ای بابت ثبت نام پرداخت نکنید

وی ثبت نام در سامانه سماح را بسیار آسان توصیف کرد و گفت: حتی زائران می‌توانند با تلفن همراه(موبایل) و رایانه خانگی وارد این سامانه به نشانی اینترنتی http://www.samah.haj.ir شده و اقدام به ثبت نام و دریافت کارت شناسایی کنند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران تاکید کرد هزینه ثبت نام در سامانه سماح ۲۲ هزار تومان است که شامل بیمه و هزینه خدمات هلال احمر در کشور عراق می‌شود.

ساداتی همچین به کسانی که برای ثبت نام به دفاتر خدماتی یا دفاتر زیارتی مراجعه می کنند اشاره کرد و افزود: چنانچه زائران جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند مبلغ سه هزار تومان به عنوان دستمزد بابت ثبت نام و ارایه رسید چاپی بر هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای اضافه و در مجموع مبلغ ۲۵ هزار تومان اخذ خواهد شد و از پرداخت مبلغ بیشتر به هر بهانه ای خودداری کرده و مسئله را به حج و زیارت اطلاع دهند.

رسید ثبت‌نام لازمه عبور از مرز برای اربعین

مدیرکل حج و زیارت مازندران با تاکید بر این که ثبت نام در سامانه سماح برای سفر اربعین به کشور عراق الزامی است ، گفت: در دست داشتن کارت شناسایی و رسید ثبت نام در سامانه برای عبور از مرز الزامی است.

وی با اشاره به حذف روادید برای اربعین امسال میان ایران و عراق ، به همراه داشتن گذرنامه را الزامی دانست و افزود: زائران نباید برداشت اشتباه کنند که حذف روادید به معنای حذف گذرنامه است و می توانند فقط با استفاده از رسید ثبت نام از مرز عبور کنند.

ساداتی از زائران خواست تا نوع وسیله نقلیه سفری خود تا مرز را هم در زمان ثبت نام مشخص کنند و تاکید کرد : این اقدام در تخصیص میزان دقیق وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و قطار به هر استان کمک خواهد کرد.

ثبت نام متقاضیان مازندارنی اربعین از مرز ۳۵ هزار نفر گذشت

مدیر اداره‌ کل حج و زیارت مازندران اعلام کرد تا به امروز بیش از ۳۵ هزار نفر از استان مازندران برای حضور در راهپیمایی اربعین ۹۸ ثبت نام کردند و همچنان بر تعداد آنها افزوده می شود .

حبیب الله ساداتی با اشاره به اینکه زائران برای حضور درکشور عراق همزمان با اربعین حسینی حتما باید در سامانه سماح ثبت نام کنند، افزود: متقاضیان تا ۴۸ ساعت مانده به روز اربعین نیز می توانند ثبت نام کنند.

او از برپایی ۲۰ موکب از استان مازندران برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و پیش بینی کرد که امسال با حذف روادید برای حضور در کشور عراق، دستکم ۴۰ درصد به آمار زائران مازندرانی اضافه شود.

سال گذشته ۵۱ هزار مازندرانی در پیاده‌روی اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) حضور داشتند و به کربلای معلی مشرف شدند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید