آیین سنتی «مسلمیه» در حرم حضرت عبدالعظیم برگزار نمی‌شود

آیین سنتی «مسلمیه» که هر سال در آستانه عید قربان و ایام شهادت حضرت مسلم علیه‌السلام در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام برگزار می‌شد، در سال دوم شیوع کرونا نیز در حرکتی پیش‌دستانه از سوی این آستان مقدس لغو شد.
5/5

در حالی که سال گذشته، ستاد ملی مبارزه با کرونا، تنها چند ساعت مانده به شب اول آیین سنتی «مسلمیه» برگزاری این مراسم را ممنوع کرده بود، امسال، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام، رأساً تصمیم به لغو این مراسم گرفته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، همه ساله و همزمان با فرا رسیدن ایّام شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام، این آستان مقدّس، میزبان هیات‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری برای برگزاری این آیین باشکوه بود که امسال نیز همچون سال گذشته، متأسفانه با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت حفظ سلامتی زائرین و مردم، امکان برگزاری این مراسم وجود نداشته و به همین علت، برنامه‌های مرتبط بدون حضور جمعیت و به صورت زنده و مستقیم با حضور سخنرانان و ذاکرین آل الله علیهم‌السلام از شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش خواهد شد.

روابط عمومی آستان مقدس ضمن عذرخواهی از کلیه هیات‌های مذهبی، ابراز امیدواری کرد تا با عبور از شرایط و محدودیت‌های فعلی، امکان برگزاری مجدّد و باشکوه اینگونه مراسم فراهم شود. / فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید