آماده‌سازی زیرساخت‌‌ها برای تردد زائران اربعین از مرز باشماق

نماینده وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی از آماده‌سازی زیرساخت‌‌های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی باشماق مریوان خبر داد.
5/5

جبار گوهری در سفر به استان کردستان و بازدید از تاسیسات گردشگری و پایانه مرزی باشماق مریوان که با همراهی مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان انجام شد، گفت: اقدامات زیرساختی و اصلاحی خوبی در مسیرها و محورهای منتهی به مریوان و پایانه مرزی باشماق برای اسکان، خدمات‌دهی و تردد زائرین اربعین حسینی(ع) صورت گرفته است.

مشاور معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌ها سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه شرایط این مرز بین‌المللی برای پذیرش کاروان زائران کربلا مناسب است، اظهار کرد: کردستان در سال گذشته و برای اولین بار، تجربه خدمات‌دهی به زوار اربعین حسینی را با موفقیت و با کمترین مشکل پشت سر گذاشت و انتظار می‌رود امسال نیز در میزبانی مناسب از این مهمانان ویژه سنگ تمام بگذارند.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان گردشگری و وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد در کردستان امیدواریم شاهد رونق بیشتری در حوزه‌های مختلف از‌ جمله گردشگری مذهبی در این منطقه باشیم.

گفتنی است؛ نماینده وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و مشاور معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌ها در جریان سفر یک‌روزه خود به استان کردستان، از پروژه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان مریوان از جمله ساختمان چند منظوره راهیان نور واقع در یادمان دریاچه زریوار مریوان، محوطه تاریخی قله ایمام و سایت تاریخی مسجد سرخ بازدید کرد. / فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید