۱۰۰ ایرانی در کاظمین چه می‌کنند؟

مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات کاظمین با اشاره به اینکه با وجود کرونا و بسته بودن مرزها حدود ۱۰۰ مهندس و کارگر ایرانی برای بازسازی حرم امامین جوادین (ع) فعالیت می‌کنند، گفت: در شرایط عادی بیش از ۲۵۰ نفر در کاظمین فعالیت داشتند.
5/5

حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین چندی پیش به منظور عملیات عمرانی و ترمیم فضای اطراف ضریح بسته شد و زائران امکان تشرف به مضجع شریف امامین جوادین (ع) را ندارند.

حضور ایرانیان برای توسعه حرم کاظمین با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی

همچنین روند توسعه حرم امامین جوادین (ع) که به همت ستاد بازسازی عتبات انجام می‌شود، از سال گذشته با شیوع کرونا متوقف شد. با این وجود، حدود سه ماه پس از توقف این روند، عراقی‌ها وارد عمل شدند تا بتوانند در توسعه حرم، اقدام عملیاتی انجام دهند.

همچنین با مذاکرات مسؤولان دو کشور، از حدود دو ماه گذشته روند اعزام مهندسان و تیم اجرایی برای بازسازی حرم‌های ائمه معصوم (ع) از سر گرفته شد و به گفته محمد جلال مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات، نیرو‌های ستاد بازسازی عتبات به منظور توسعه اعتاب مقدس عراق با وجود اعمال محدودیت‌ها با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی مشغول به فعالیت هستند.

در کاظمین نیز با توجه به اینکه از حدود دو ماه گذشته روند بازسازی حرم امامین جوادین (ع) پس از حدود ۶ ماه توقف آغاز شد، به دلیل بسته بودن مرز‌ها و نرسیدن مصالح لازم، روند توسعه حرم با کُندی پیش می‌رود.

تعویض سنگ باب القبله و باب المراد حرم امامین جوادین (ع)

عباس رضایی نسب، مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات در کاظمین در گفتگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به تعویض سنگ باب القبله و باب المراد حرم امامین جوادین (ع)، گفت: سنگ‌های قدیمی این ورودی‌ها و صحن‌ها به همت ایرانیان تعویض شده است و اکنون نیز روند احداث صحن امام محمدباقر (ع) در حال طی شدن است.

احداث ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در اطراح حرم امامین جوادین (ع)

وی با بیان اینکه طرح جامع توسعه حرم امامین جوادین (ع) نیز به همت ستاد بازسازی عتبات انجام می‌شود، افزود: برای اجرایی شدن طرح جامع توسعه حرم کاظمین باید بررسی و مطالعات تحقیقاتی بیشتری انجام گیرد تا این طرح به درستی اجرایی شود. بر همین اساس، برای اجرای این طرح عجله‌ای نداشته و در نظر داریم در زمان مناسب این طرح را آغاز کنیم. اکنون نیز روند احداث ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در حوالی حرم به همت ستاد بازسازی عتبات در حال انجام است.

کاهش ۶۰ درصدی نیرو‌های ستادی برای بازسازی حرم کاظمین در ایام کرونا

رضایی نسب با اشاره به حضور نیرو‌های ایرانی برای توسعه حرم امامین جوادین (ع) تصریح کرد: با شیوع کرونا وضعیت اعزام‌ها نیز با مشکلاتی مواجه شد؛ به طوری که هیچ اعزامی برای توسعه و بازسازی حرم کاظمین نداشتیم. اما از دو ماه گذشته روند اعزام‌ها از سرگرفته شد و هم‌اکنون با وجود کرونا و بسته بودن مرز‌ها و همچنین محدودیت در اعزام‌ها حدود ۱۰۰ مهندس و کارگر ایرانی برای بازسازی حرم امامین جوادین (ع) فعالیت می‌کنند. در حالی که در شرایط عادی بیش از ۲۵۰ نفر در کاظمین برای توسعه حرم فعالیت داشتند.

مدیر پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات در کاظمین درباره بسته شدن ضریح برای بازسازی نیز گفت: این طرح توسط متولیان حرم در حال انجام است که آینه‌کاری‌ها و دیوار‌های اطراف حرم و همچنین بخشی از ضریح ترمیم می‌شود./ فارس

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید