کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر حرکت زائرین اربعین/عملیات تعریض برخی جاده‌های منتهی به مرز به پایان نرسیده

5/5

رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: برخی از جاده‌ها در مسیر زائرین اربعین تعریض نشده و دچار مشکل هستند و برخی دیگر نیز عملیات تعریض آنها به پایان نرسیده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: برخی از جاده‌ها در مسیر زائرین اربعین تعریض نشده و دچار مشکل هستند و برخی دیگر نیز عملیات تعریض آنها به پایان نرسیده است. محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص نشست امروز(9 آبان‌ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز جلسه ستاد اربعین برگزار شد که همه دستگاه‌های اجرایی مانند پلیس‌راه، هلال احمر، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران، وزارت کشور و اورژانس در آن حضور داشتند. رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 2 و نیم میلیون نفر از زائرین اربعین از مرزها عبور می‌کنند، گفت: باید زیر ساخت‌ها را به‌منظور تردد راحت مردم را از نقاط مرزی فراهم کنیم، شهرهای مرزی به علت محرومیت، امکانات و زیر ساخت‌های ضعیفی دارند و این امکانات و زیر ساخت‌ها ظرفیت این حجم جمعیت را ندارد. نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرهای مرزی در زمینه آب شرب، سرویس بهداشتی و پارکینگ مشکل دارند، ادامه داد: درخواست ما از دولت این است که زیرساخت‌ها را برای عبور راحت و مردم فراهم کنند. وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای هستیم، عنوان کرد: با تدبیر‌های اجرایی مسئولین و اصرار کمیسیون در سال جاری با کاهش تصادفات روبه‌رو بوده‌ایم و متاسفانه در تصادفات مسیرهای مرزی یک کشته داشته‌ایم. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تردد در مسیر‌های زائرین به سمت مرزها راحت تر شده و شاهد ترافیک‌های سنگین نیستیم، گفت: در این تاکید جلسه تاکید شد تا حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند هلال احمر و اورژانس افزایش پیدا کند. نماینده مردم جهرم در مجلس شورای ادامه داد: در بحث قیمت بلیط‌ها نیز تاکید ما بر این است که بیشتر از نرخ واقعی دریافت نشود و نظارت‌ها و کنترل‌ها افزایش پیدا کند. وی با اشاره به اینکه تا کنون سه جلسه در این خصوص توسط کمیسیون عمران تشکیل شده است و درحال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم که حتی سال آینده شرایط از امسال نیز بهتر باشد، اضافه کرد: امیدواریم مردم با آرماش و راحتی سفر خود را به‌پایان برسانند؛ این مسئله یک پدیده فرهنگی است و طبیعی است که همه در راستای این پدیده کمک کنند. رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید براینکه سهم مجلس شورای اسلامی در این زمینه این است که نظارت و پشتیبانی لازم را انجام دهد تا ایجاد زیرساخت‌ها سرعت بیشتری پیدا کند، خاطرنشان کرد: برخی از جاده‌ها در این مسیر تعریض نشده و دچار مشکل هستند و برخی دیگر نیز عملیات تعریض آنها به پایان نرسیده که باید هرچه سریع‌تر به پایان برسد تا در سال آینده شاهد وضعیت بهتری باشیم./

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص نشست امروز(9 آبان‌ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امروز جلسه ستاد اربعین برگزار شد که همه دستگاه‌های اجرایی مانند پلیس‌راه، هلال احمر، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران، وزارت کشور و اورژانس در آن حضور داشتند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از 2 و نیم میلیون نفر از زائرین اربعین از مرزها عبور می‌کنند، گفت: باید زیر ساخت‌ها را به‌منظور تردد راحت مردم را از نقاط مرزی فراهم کنیم، شهرهای مرزی به علت محرومیت، امکانات و زیر ساخت‌های ضعیفی دارند و این امکانات و زیر ساخت‌ها ظرفیت این حجم جمعیت را ندارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرهای مرزی در زمینه آب شرب، سرویس بهداشتی و پارکینگ مشکل دارند، ادامه داد: درخواست ما از دولت این است که زیرساخت‌ها را برای عبور راحت و مردم فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای هستیم، عنوان کرد: با تدبیر‌های اجرایی مسئولین و اصرار کمیسیون در سال جاری با کاهش تصادفات روبه‌رو بوده‌ایم و متاسفانه در تصادفات مسیرهای مرزی یک کشته داشته‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تردد در مسیر‌های زائرین به سمت مرزها راحت تر شده و شاهد ترافیک‌های سنگین نیستیم، گفت: در این تاکید جلسه تاکید شد تا حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند هلال احمر و اورژانس افزایش پیدا کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای ادامه داد: در بحث قیمت بلیط‌ها نیز تاکید ما بر این است که بیشتر از نرخ واقعی دریافت نشود و نظارت‌ها و کنترل‌ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون سه جلسه در این خصوص توسط کمیسیون عمران تشکیل شده است و درحال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم که حتی سال آینده شرایط از امسال نیز بهتر باشد، اضافه کرد: امیدواریم مردم با آرماش و راحتی سفر خود را به‌پایان برسانند؛ این مسئله یک پدیده فرهنگی است و طبیعی است که همه در راستای این پدیده کمک کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید براینکه سهم مجلس شورای اسلامی در این زمینه این است که نظارت و پشتیبانی لازم را انجام دهد تا ایجاد زیرساخت‌ها سرعت بیشتری پیدا کند، خاطرنشان کرد: برخی از جاده‌ها در این مسیر تعریض نشده و دچار مشکل هستند و برخی دیگر نیز عملیات تعریض آنها به پایان نرسیده که باید هرچه سریع‌تر به پایان برسد تا در سال آینده شاهد وضعیت بهتری باشیم./

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید