چهارمحال و بختیاری در کربلا و نجف دو موکب برپا می‌کند

5/5

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌زمان با ایام اربعین دو موکب از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در کربلا و نجف برپا می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌زمان با ایام اربعین دو موکب از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در کربلا و نجف برپا می‌شود. به گزارش تسنیم، سید جعفر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: یک موکب در عمود ۲۸۵ در مسیر نجف به کربلا و موکب دیگر در کربلا از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برای پذیرایی از زائران حسینی برپا می‌شود. وی افزود: در موکب عمود ۲۸۵ تنها غذای گرم پخت و در بین زائران توزیع می‌شود اما در موکب کربلا علاوه‌بر پذیرایی، زائران اسکان نیز داده می‌شوند. مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امسال استان اسکان و پذیرایی ۲۲۰ هزار زائر اربعین حسینی در مدت ۱۰ روز را عهده‌دار شده که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر در کربلا، ۷۰ هزار نفر در عمود ۲۸۵ نجف و ۵۰ هزار نفر در مرز شلمچه پذیرایی و اسکان داده می‌شوند. موسوی با اشاره به تهیه ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۰ دوش حمام برای زائران اربعین حسینی گفت: موکب‌ها نیازمند ۳ دستگاه نانوایی سیار، یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی، تامین ۲۰ دستگاه کپسول آتش نشانی، اعزام ۲ دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل و تیم پزشکی هستند. وی با اشاره به تهیه ۳۰ تن آرد، ۲۰ تن گوشت قرمز و ۲ تن روغن خاطرنشان کرد: ۶ تریلر آب معدنی، ۲ کانتینر یخچال‌دار، تانکر آبرسان و سوخت به همراه ظروف یک بار مصرف و مواد شوینده از مهم‌ترین نیازهای مراسم اربعین حسینی است که باید برای تهیه آنها اقدامات لازم صورت گیرد. مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شماره حساب ۳۳۳۶ بانک صادرات برای دریافت کمک‌های نقدی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: خیران می‌توانند کمک‌هایی از جمله مواد خوراکی، پوشاک و کمک‌های مالی خود را به دفتر مرکزی ستاد بازسازی عتبات در خیابان ورزش، کوچه ۳۶، پلاک ۳۳ و یا به دفاتر ائمه جمعه در شهرستان‌ها تحویل دهند.

به گزارش تسنیم، سید جعفر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: یک موکب در عمود ۲۸۵ در مسیر نجف به کربلا و موکب دیگر در کربلا از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برای پذیرایی از زائران حسینی برپا می‌شود.
وی افزود: در موکب عمود ۲۸۵ تنها غذای گرم پخت و در بین زائران توزیع می‌شود اما در موکب کربلا علاوه‌بر پذیرایی، زائران اسکان نیز داده می‌شوند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امسال استان اسکان و پذیرایی ۲۲۰ هزار زائر اربعین حسینی در مدت ۱۰ روز را عهده‌دار شده که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر در کربلا، ۷۰ هزار نفر در عمود ۲۸۵ نجف و ۵۰ هزار نفر در مرز شلمچه پذیرایی و اسکان داده می‌شوند.
موسوی با اشاره به تهیه ۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۰ دوش حمام برای زائران اربعین حسینی گفت: موکب‌ها نیازمند ۳ دستگاه نانوایی سیار، یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی، تامین ۲۰ دستگاه کپسول آتش نشانی، اعزام ۲ دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل و تیم پزشکی هستند.
وی با اشاره به تهیه ۳۰ تن آرد، ۲۰ تن گوشت قرمز و ۲ تن روغن خاطرنشان کرد: ۶ تریلر آب معدنی، ۲ کانتینر یخچال‌دار، تانکر آبرسان و سوخت به همراه ظروف یک بار مصرف و مواد شوینده از مهم‌ترین نیازهای مراسم اربعین حسینی است که باید برای تهیه آنها اقدامات لازم صورت گیرد.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شماره حساب ۳۳۳۶ بانک صادرات برای دریافت کمک‌های نقدی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: خیران می‌توانند کمک‌هایی از جمله مواد خوراکی، پوشاک و کمک‌های مالی خود را به دفتر مرکزی ستاد بازسازی عتبات در خیابان ورزش، کوچه ۳۶، پلاک ۳۳ و یا به دفاتر ائمه جمعه در شهرستان‌ها تحویل دهند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید