پیاده‌روی اربعین موجب انقلاب روحی در بین جوانان می‌شود

5/5

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه پیاده روی اربعین سابقه قریب به ۱۰۰۰ ساله دارد، گفت: ضرورت دارد که دانشگاهیان را برای حضور در این پیاده روی تشویق کرده و تذکرات معرفتی برای آمادگی حضور در این سفر به آنها منتقل شود زیرا این پیاده روی موجب انقلاب روحی در بین جوانان است.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه پیاده روی اربعین سابقه قریب به ۱۰۰۰ ساله دارد، گفت: ضرورت دارد که دانشگاهیان را برای حضور در این پیاده روی تشویق کرده و تذکرات معرفتی برای آمادگی حضور در این سفر به آنها منتقل شود زیرا این پیاده روی موجب انقلاب روحی در بین جوانان است. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان صبح امروز در نشست رؤسای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین مباحث فرهنگی و سیاسی که باید در دانشگاه ها به آن بپردازیم مسئله امریکا و مواضع خصمانه آن در قبال ایران است. وی افزود: برخی می گویند ترامپ دیوانه است ولی ترامپ دیوانه نیست بلکه دیوانه وار از منافع آمریکا حمایت می کند. رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها ضمن تاکید بر اینکه باید نشان داد که هزینه سازش بیش از هزینه چالش و مقاومت است ، خاطرنشان کرد: سال هاست بحث سازش مطرح است که هر گاه بین ظالم و مظلوم موضوعی اتفاق بیفتد جریان ظالم به دنبال این است که با زور موجب عقب نشینی جریان مظلوم شود. به گفته وی، در فرهنگ امریکایی مذاکره یعنی عقب گرد دادن مظلوم در یک موضوع که امریکایی ها در مذاکرات هسته ای همین اتفاق را دنبال کردند. وی با بیان اینکه اگر مذاکره در خصوص اتمام حجت و هدایت دشمن باشد این در بخش وظیفه ای امام (ع) است اما مذاکره به معنی بده و بستان هیچ وقت در رفتار و وظایف امام (ع) نبوده است، گفت: سازش موجب دلسردی نیروهای انقلابی و مؤمن می شود. در صلح امام حسن (ع) خیلی از شیعیان ناراحتی های فراوانی را تحمل کردند. سازش هزینه سیاسی دارد و زمینه سازش های دیگر را فراهم می کند حجت الاسلام محمدیان در ادامه تصریح کرد: سازش قدرت چانه زنی را کاهش می دهد و رقبای کوچک منطقه را گستاخ و جسور کرده و هم موجب دلسردی هم پیمانان ما در جهان می شود. سازش از سوی دیگر هزینه های نظامی برای کشور به وجود می آورد چرا که تاریخ نشان داده است هر جا سازش اتفاق افتاده موجب خلع سلاح شده است و یا اینکه درپی آن یک جنگی اتفاق افتاده است. رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها در پایان با تاکید بر اینکه باید دنباله روان سازش به این سؤال پاسخ دهند که “عقب نشینی تا کجا؟ ” که هیچ وقت به این سؤال پاسخ نداده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید اسناد لانه جاسوسی و خیانت های امریکا که در این اسناد وجود دارد در دانشگاه‌ها مطرح شود. درگیری ما با امریکا نقطه ای نیست بلکه دو خط است که این موضوع باید از اسناد لانه جاسوسی استخراج شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان صبح امروز در نشست رؤسای استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ضمن بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین مباحث فرهنگی و سیاسی که باید در دانشگاه ها به آن بپردازیم مسئله امریکا و مواضع خصمانه آن در قبال ایران است.

وی افزود: برخی می گویند ترامپ دیوانه است ولی ترامپ دیوانه نیست بلکه دیوانه وار از منافع آمریکا حمایت می کند.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها ضمن تاکید بر اینکه باید نشان داد که هزینه سازش بیش از هزینه چالش و مقاومت است ، خاطرنشان کرد: سال هاست بحث سازش مطرح است که هر گاه بین ظالم و مظلوم موضوعی اتفاق بیفتد جریان ظالم به دنبال این است که با زور موجب عقب نشینی جریان مظلوم شود.

به گفته وی، در فرهنگ امریکایی مذاکره یعنی عقب گرد دادن مظلوم در یک موضوع که امریکایی ها در مذاکرات هسته ای همین اتفاق را دنبال کردند.

وی با بیان اینکه اگر مذاکره در خصوص اتمام حجت و هدایت دشمن باشد این در بخش وظیفه ای امام (ع) است اما مذاکره به معنی بده و بستان هیچ وقت در رفتار و وظایف امام (ع) نبوده است، گفت: سازش موجب دلسردی نیروهای انقلابی و مؤمن می شود. در صلح امام حسن (ع) خیلی از شیعیان ناراحتی های فراوانی را تحمل کردند.

سازش هزینه سیاسی دارد و زمینه سازش های دیگر را فراهم می کند

حجت الاسلام محمدیان در ادامه تصریح کرد: سازش قدرت چانه زنی را کاهش می دهد و رقبای کوچک منطقه را گستاخ و جسور کرده و هم موجب دلسردی هم پیمانان ما در جهان می شود. سازش از سوی دیگر هزینه های نظامی برای کشور به وجود می آورد چرا که تاریخ نشان داده است هر جا سازش اتفاق افتاده موجب خلع سلاح شده است و یا اینکه درپی آن یک جنگی اتفاق افتاده است.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها در پایان با تاکید بر اینکه باید دنباله روان سازش به این سؤال پاسخ دهند که “عقب نشینی تا کجا؟ ” که هیچ وقت به این سؤال پاسخ نداده اند، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید اسناد لانه جاسوسی و خیانت های امریکا که در این اسناد وجود دارد در دانشگاه‌ها مطرح شود. درگیری ما با امریکا نقطه ای نیست بلکه دو خط است که این موضوع باید از اسناد لانه جاسوسی استخراج شود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید