پروژه های راهسازی ایلام برای اربعین با سرعت در حال انجام است

5/5

ایلام-مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پروژه های راهسازی ایلام برای اربعین با سرعت در حال انجام است.

ایلام-مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: پروژه های راهسازی ایلام برای اربعین با سرعت در حال انجام است. سید کمال الدین میرجعفریان در گفتگو با ذاکرنیوز اظهار داشت: هم اکنون در چند نقطه استان ایلام پروژه های بزرگی برای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین در حال انجام است. وی گفت: مهمترین محور ارتباطی استان یعنی مسیر ایلام-مهران با پیشرفت مناسب در چهار خطه شدن است، عملیات اجرایی این محور در سه قطعه تعریف و اجرایی شده است قطعه اول از روستای مهدی آباد تا تقاطع ماربره با قراردادی بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان اردیبهشت ماه سال جاری به مدت ۱۸ ماه منعقد شده است، این قطعه سخت ترین قسمت مسیر را تشکیل می دهد و شامل یک تونل و پل های بزرگ و کوچک و عملیاتهای خاکی سنگینی است و تا کنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی گفت: یک قطعه دیگر از تقاطع ماربره تا تقاطع صالح آباد با قراردادی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از بهمن ماه سال گذشته به مدت ۱۸ ماه منعقد شدهه و تاکنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. میرجعفریان افزود: قطعه سوم از تقاطع صالح آباد تا تقاطع سد شهیدآل اسحاق را شامل می شود که قرارداد آن به مبلغ ۷۸ میلیارد تومان از آبان ماه سال گذشته به مدت ۱۸ ماه منعقد شده و تا کنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این قطعه از پل کنجانچم تا تقاطع سد شهید آل اسحاق به دو جاده مجزا تفکیک می شود و شامل پل های بزرگ و کوچک متعدد و حجم عظیمی خاکبرداری و خاکریزی است. میر جعفریان تصریح کرد: اولویت جبهه کاری این پروژه ها رفع نقاط پر حادثه و گره های ترافیکی محور تا اربعین سال جاری است و پیش بینی می شود تا اربعین امسال حدود ۳۰ کیلومتر این محور به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک قرار گیرد. بهسازی محور ملکشاهی- مهران با ۷۰ درصد پیشرفت مدیر کل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: محور ایلام- ملکشاهی- مهران به عنوان محور دوم اربعین از سال های گذشته مورد توجه زائران عزیز قرار دارد ، این محور مخصوصا در زمان بازگشت زوار یک محور کلیدی محسوب می شود. وی ادامه داد: با این توصیف گردنه صعب العبور ترشابه یکی از نقاط حساس این محور بود که برای رفع ان قراردادی بالغ بر شش میلیارد تومان با پیمانکار از آذر ماه سال گذشته به مدت ۱۲ ماه منعقد گردید و تا کنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مدیرکل راه وشهرسازی افزود: در صورت تامین اعتبار پیش بینی می شود پروژه بهسازی گردنه ترشابه محور ایلام- ملکشاهی- مهران تا اربعین سال جاری به بهره برداری برسد.

سید کمال الدین میرجعفریان در گفتگو با ذاکرنیوز اظهار داشت: هم اکنون در چند نقطه استان ایلام پروژه های بزرگی برای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین در حال انجام است.

وی گفت: مهمترین محور ارتباطی استان یعنی مسیر ایلام-مهران با پیشرفت مناسب در چهار خطه شدن است، عملیات اجرایی این محور در سه قطعه تعریف و اجرایی شده است قطعه اول از روستای مهدی آباد تا تقاطع ماربره با قراردادی بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان اردیبهشت ماه سال جاری به مدت ۱۸ ماه منعقد شده است، این قطعه سخت ترین قسمت مسیر را تشکیل می دهد و شامل یک تونل و پل های بزرگ و کوچک و عملیاتهای خاکی سنگینی است و تا کنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: یک قطعه دیگر از تقاطع ماربره تا تقاطع صالح آباد با قراردادی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان از بهمن ماه سال گذشته به مدت ۱۸ ماه منعقد شدهه و تاکنون ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میرجعفریان افزود: قطعه سوم از تقاطع صالح آباد تا تقاطع سد شهیدآل اسحاق را شامل می شود که قرارداد آن به مبلغ ۷۸ میلیارد تومان از آبان ماه سال گذشته به مدت ۱۸ ماه منعقد شده و تا کنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این قطعه از پل کنجانچم تا تقاطع سد شهید آل اسحاق به دو جاده مجزا تفکیک می شود و شامل پل های بزرگ و کوچک متعدد و حجم عظیمی خاکبرداری و خاکریزی است.

میر جعفریان تصریح کرد: اولویت جبهه کاری این پروژه ها رفع نقاط پر حادثه و گره های ترافیکی محور تا اربعین سال جاری است و پیش بینی می شود تا اربعین امسال حدود ۳۰ کیلومتر این محور به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک قرار گیرد.

بهسازی محور ملکشاهی- مهران با ۷۰ درصد پیشرفت

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام بیان کرد: محور ایلام- ملکشاهی- مهران به عنوان محور دوم اربعین از سال های گذشته مورد توجه زائران عزیز قرار دارد ، این محور مخصوصا در زمان بازگشت زوار یک محور کلیدی محسوب می شود.

وی ادامه داد: با این توصیف گردنه صعب العبور ترشابه یکی از نقاط حساس این محور بود که برای رفع ان قراردادی بالغ بر شش میلیارد تومان با پیمانکار از آذر ماه سال گذشته به مدت ۱۲ ماه منعقد گردید و تا کنون حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی افزود: در صورت تامین اعتبار پیش بینی می شود پروژه بهسازی گردنه ترشابه محور ایلام- ملکشاهی- مهران تا اربعین سال جاری به بهره برداری برسد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید