ورود نخستین کاروان‌ زائران افغانستانی اربعین حسینی به ایران

عکس
5/5

نخستین کاروان‌های زیارتی زائران افغانستانی برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از مرز دوغارون وارد ایران شدند

کاروان‌ زائران افغانستانی اربعین حسینی از مرز دوغارون وارد ایران شدند و قرار است پس از ورود به شهر مشهد مقدس بصورت ترانزیت برای زیارت عتبات و عالیات به کشور عراق سفر کنند.

ستاد مردمی اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی و مسئولین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی و ارگان‌های ذی‌ربط در محل استقبال و پذیرایی از نخستین کاروان‌های افغانستانی اربعین حضور یافتند.

به گفته مسئولان ستاد مردمی اربعین حسینی مهاجرین افغانستانی، محل اسکان از قبل هماهنگ شده و آماده پذیرایی از زائرین گرامی است و تاکنون نیز اسکان یافته‌اند.

لازم به ذکر است که ستاد مردمی اربعین مهاجرین افغانستانی و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی سهولت‌هایی را در روند آمد و شد زائرین افغانستانی اربعین حسینی، پذیرایی، حمل و نقل، اسکان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد کرده‌اند.

همچنین «محمد تقی هاشمی» سرپرست اداره کل امور اتباع خارجی خراسان رضوی با اشاره به بحث تخصیص و تجهیز موکب‌های ده‌گانه نیز روزهای گذشته در یک نشست خبری گفت:که این موکب‌ها در مسیر تردد اتباع خارجی قرار دارد و علاوه بر آن دو موکب در کاظمین و دو موکب در کربلا نیز به زائرین ارائه خدمت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه زائری نیز در دقیقه نود با مشکل روادید تقلبی در مرز خروجی ایران به سمت عراق مواجه شد، براساس هماهنگی که با ناجا و دولت عراق انجام شده با همکاری‌های میدانی کمک خواهد شد تا زائر با کمترین مشکل بتواند معضل را رفع کند.

براساس آمار در سال گذشته 33هزار و 328 نفر آمار زائرین ورودی از مرز دوغارون و زائرین مقیم نیز دوازده هزار و 916 نفر بوده‌‌اند.

با توجه به افزایش حجم علاقمندی برای زیارت اربعین و طبق پیش‌بینی انتظار می‌رود صد و بیست تا صد و سی‌هزار زائر اربعین از کشورهای افغانستان و پاکستان وارد شهر مشهد شوند و به‌صورت ترانزیتی از ایران عبور کنند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید