هزاران زائر افغانستانی اربعین حسینی از مرز دوغارون عبور کردند

5/5

فرماندار تایباد گفت: با گذشت هشت روز از ورود نخستین کاروان اتباع افغانستان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در عراق تاکنون 6 هزار زائر از طریق مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی وارد ایران شده اند.

فرماندار تایباد گفت: با گذشت هشت روز از ورود نخستین کاروان اتباع افغانستان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در عراق تاکنون 6 هزار زائر از طریق مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی وارد ایران شده اند. حسین شرافتی راد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون و روند ورود زائران افغان، به خبرنگار ایرنا گفت: زیرساختهای لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم و تمام امکانات و ظرفیتهای شهرستان برای رفاه این عزیران افراد به کار گرفته شده است. وی ادامه داد: امروز به همین منظور 16 آبان دو هزار و 14 نفر از طرق مرز دوغارون وارد ایران شدند. دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود اتباع افغانستان به ایران است لذا برای عبور زائران اربعین حسینی در آمادگی کامل قرار دارد. فرماندار تایباد گفت: پیش بینی می شود در این ایام حدود 25 هزار نفر به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند. امروز نیز با توجه به حجم بالای ورود زائران افغانستانی دو ورودی به گذرگاههای پلیس گذرنامه در مرز دوغارون اضافه شد و روند کنترل با چهار ورودی صورت گرفت تا زائران به آسانی تردد کنند. وی افزود: علاوه بر مکانهای اقامتی موجود در تایباد از ظرفیت میهمانسراهای ادارات و همچنین مدارس این شهر نیز برای اسکان زائران افغانستانی استفاده می شود. شهرستان تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. مرکز این شهرستان در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

حسین شرافتی راد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون و روند ورود زائران افغان، به خبرنگار ایرنا گفت: زیرساختهای لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم و تمام امکانات و ظرفیتهای شهرستان برای رفاه این عزیران افراد به کار گرفته شده است.
وی ادامه داد: امروز به همین منظور 16 آبان دو هزار و 14 نفر از طرق مرز دوغارون وارد ایران شدند. دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود اتباع افغانستان به ایران است لذا برای عبور زائران اربعین حسینی در آمادگی کامل قرار دارد.
فرماندار تایباد گفت: پیش بینی می شود در این ایام حدود 25 هزار نفر به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند. امروز نیز با توجه به حجم بالای ورود زائران افغانستانی دو ورودی به گذرگاههای پلیس گذرنامه در مرز دوغارون اضافه شد و روند کنترل با چهار ورودی صورت گرفت تا زائران به آسانی تردد کنند.
وی افزود: علاوه بر مکانهای اقامتی موجود در تایباد از ظرفیت میهمانسراهای ادارات و همچنین مدارس این شهر نیز برای اسکان زائران افغانستانی استفاده می شود.
شهرستان تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. مرکز این شهرستان در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید