نظر قلبی ما حضور رایگان مردم در اربعین است

5/5

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نظر قلبی ما حضور رایگان مردم در اربعین است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نظر قلبی ما حضور رایگان مردم در اربعین است. به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حسین ذوالفقاری صبح امروز در همایش دست‌اندرکاران مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی در حوزه اربعین باید مبتنی بر فرهنگ حسینی باشد؛ به همین سبب نیازمند فعالیتهای جهادی و مخلصانه هستیم. وی افزود: نام، نشان، سازمان و نهاد در راهپیمایی اربعین حسینی نداریم و فقط نشانه حسینی بودن و خدمت بدون نام معنا دارد. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه نباید کاری کنیم که بین خدمات موکب‌های ایرانی و عراقی خط‌کشی شود، تصریح کرد: عدم خط‌کشی بین موکب‌ها یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود به همین سبب اعلام کردیم تا از موکب‌های ایرانی در عراق تا اندازه‌ای کاسته شود و بیشتر خدمات‌رسانی به عهده موکب‌های عراقی واگذار شود چرا که آنها میزبان اصلی هستند و ما باید نیز به سنت قدیمی آنها احترام بگذاریم. ذوالفقاری با اشاره به موضوع روادید و برنامه‌ریزی برای آن گفت: نظر قلبی ما حضور رایگان مردم در اربعین است اما هر کاری مقررات و قوانینی دارد و نباید قوانین عراق را زیر پا بگذاریم چرا که در این بین تاکید مراجع، شرع و قوانین نیز بر مبنای عبور زائران همراه با روادید و مدارک قانونی است. وی تاکید کرد: دولت عراق در مذاکرات به ما اعلام کرده که بدون روادید نباید وارد این کشور شد بنابر‌این در صورت تجمع افراد بدون روادید در مرزها، عراقیها مرزهای ورودی را می‌بندند که به همین منظور از ما نیز به طور جد از ورود افراد فاقد مدارک به مرزها جلوگیری خواهیم کرد. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی نقش مردم در کمکها و نذورات برای ایام اربعین حسینی را بسیار چشمگیر و مناسب دانست و اظهار کرد: حدود 80 درصد موضوع تغذیه، اسکان و پذیرایی زائران از نذورات مردمی تامین می‌شود و باقی خدمات نیز به صورت داوطلبانه از سوی نهاده و سازمانها صورت می‌گیرد. ذوالفقاری با تاکید بر هماهنگی و هم‌افزایی بین همه دستگاه‌ها و سازمانها در بحث اربعین حسینی گفت: نباید کاری در این ایام بر روی زمین بماند ضمن اینکه هماهنگیها در عراق نیز برعهده سفیر ایران قرار دارد. وی با بیان اینکه در سالهای گذشته شاهد گسترش جمعیت زائران در ایام اربعین بوده‌ایم، توضیح داد: این رشد جمعیت زائران مستلزم برنامه‌ریزی و فعالیتی جهادی و مخلصانه است که این مهم نیز از سوی تمامی دستگاه‌های ذیربط انجام می‌گیرد. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: مشی آینده ما در برنامه‌ریزی برای اربعین حسینی به سمت استانی کردن مدیریت آن می‌رود بنابراین نباید فقط منتظر اقدامات ستاد مرکزی اربعین بود بلکه این ستاد فقط نقطه مرکزی است و به مدیریت ملی می‌پردازد که جزئیات برنامه‌ها توسط استانها انجام می‌گیرد. ذوالفقاری با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی‌های کامل و مدونی برای تسهیل سفر زائران انجام گرفته است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در هر یک از مرزها تیمی از ایران و تیمی از عراق برای رفع مشکلات حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حسین ذوالفقاری صبح امروز در همایش دست‌اندرکاران مراسم اربعین حسینی اظهار کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی در حوزه اربعین باید مبتنی بر فرهنگ حسینی باشد؛ به همین سبب نیازمند فعالیتهای جهادی و مخلصانه هستیم.

وی افزود: نام، نشان، سازمان و نهاد در راهپیمایی اربعین حسینی نداریم و فقط نشانه حسینی بودن و خدمت بدون نام معنا دارد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه نباید کاری کنیم که بین خدمات موکب‌های ایرانی و عراقی خط‌کشی شود، تصریح کرد: عدم خط‌کشی بین موکب‌ها یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود به همین سبب اعلام کردیم تا از موکب‌های ایرانی در عراق تا اندازه‌ای کاسته شود و بیشتر خدمات‌رسانی به عهده موکب‌های عراقی واگذار شود چرا که آنها میزبان اصلی هستند و ما باید نیز به سنت قدیمی آنها احترام بگذاریم.

ذوالفقاری با اشاره به موضوع روادید و برنامه‌ریزی برای آن گفت: نظر قلبی ما حضور رایگان مردم در اربعین است اما هر کاری مقررات و قوانینی دارد و نباید قوانین عراق را زیر پا بگذاریم چرا که در این بین تاکید مراجع، شرع و قوانین نیز بر مبنای عبور زائران همراه با روادید و مدارک قانونی است.

وی تاکید کرد: دولت عراق در مذاکرات به ما اعلام کرده که بدون روادید نباید وارد این کشور شد بنابر‌این در صورت تجمع افراد بدون روادید در مرزها، عراقیها مرزهای ورودی را می‌بندند که به همین منظور از ما نیز به طور جد از ورود افراد فاقد مدارک به مرزها جلوگیری خواهیم کرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی نقش مردم در کمکها و نذورات برای ایام اربعین حسینی را بسیار چشمگیر و مناسب دانست و اظهار کرد: حدود 80 درصد موضوع تغذیه، اسکان و پذیرایی زائران از نذورات مردمی تامین می‌شود و باقی خدمات نیز به صورت داوطلبانه از سوی نهاده و سازمانها صورت می‌گیرد.

ذوالفقاری با تاکید بر هماهنگی و هم‌افزایی بین همه دستگاه‌ها و سازمانها در بحث اربعین حسینی گفت: نباید کاری در این ایام بر روی زمین بماند ضمن اینکه هماهنگیها در عراق نیز برعهده سفیر ایران قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته شاهد گسترش جمعیت زائران در ایام اربعین بوده‌ایم، توضیح داد: این رشد جمعیت زائران مستلزم برنامه‌ریزی و فعالیتی جهادی و مخلصانه است که این مهم نیز از سوی تمامی دستگاه‌های ذیربط انجام می‌گیرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: مشی آینده ما در برنامه‌ریزی برای اربعین حسینی به سمت استانی کردن مدیریت آن می‌رود بنابراین نباید فقط منتظر اقدامات ستاد مرکزی اربعین بود بلکه این ستاد فقط نقطه مرکزی است و به مدیریت ملی می‌پردازد که جزئیات برنامه‌ها توسط استانها انجام می‌گیرد.

ذوالفقاری با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی‌های کامل و مدونی برای تسهیل سفر زائران انجام گرفته است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در هر یک از مرزها تیمی از ایران و تیمی از عراق برای رفع مشکلات حضور داشته باشند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید