نحوه پرداخت غرامت به خانواده‌ افراد متوفی در مراسم اربعین

5/5

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت جزئیات پرداخت غرامت عمر به خانواده‌های افراد متوفی در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت جزئیات پرداخت غرامت عمر به خانواده‌های افراد متوفی در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد. محسن نظافتی گفت: بار‌ها تأکید شده که زائران اربعین حسینی پیش از اعزام به کشور عراق نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند. وی افزود: در این شرایط، اما همچنان شاهد هستیم که برخی از زائران بدون داشتن بیمه عازم راهی سفر اربعین شده اند. مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به فوت تعدادی از زائران در حوادث رانندگی اظهار داشت: طی روز‌های اخیر در چند مورد شاهد تصادف و جان باختن تعدادی از زائران کشورمان بودیم که در این شرایط موفق نشدیم به خانواده افراد فاقد بیمه غرامت بیمه عمر پرداخت کنیم. نظافتی ادامه داد: در شرایطی که این افراد بیمه نبودند در برخی از امور از جمله بازگشت پیکر آنها به کشور و موارد اینچنینی با خانواده‌های آنها همکاری شد و این کار بدون هزینه صورت گرفت. وی در خصوص مبالغ پرداخت شده به زائران متوفی که در حوادث جان خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده زائرانی که در حوادث جان خود را از دست می‌دهند به عنوان غرامت بیمه عمر پرداخت می‌شود. مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره مبالغ اختصاص یافته به زائرانی که در حوادث مسیر پیاده روی اربعین مجروح می‌شوند خاطرنشان کرد: افرادی که مجروح می‌شوند، تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای درمان در بیمارستان های عراق و ایران تحت پوشش بیمه خواهند بود. نظافتی ادامه داد: برای درمان‌های سرپایی نیز سقف دو میلیون تومان در نظر گرفته شده و مواردی از جمله شکستگی، گچ گرفتگی، تزریقات، رادیولوژی، عکس و… شامل خدمات سرپایی می‌شوند. وی با بیان اینکه خانواده زائران اربعین که فوت عادی داشته باشند نیز مشمول دریافت مبالغی می‌شوند، گفت: پیش از این شاهد فوت یکی از زائران اربعین در شهر کاظمین بودیم و در این مورد به این دلیل که زائر به طور عادی فوت کرده بود، علاوه بر پرداخت هزینه‌های نقل و انتقال پیکر، مقرر شد مبلغ ۳۰ میلیون تومان نیز به خانواده این فرد پرداخت شود

محسن نظافتی گفت: بار‌ها تأکید شده که زائران اربعین حسینی پیش از اعزام به کشور عراق نسبت به بیمه کردن خود اقدام کنند. وی افزود: در این شرایط، اما همچنان شاهد هستیم که برخی از زائران بدون داشتن بیمه عازم راهی سفر اربعین شده اند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به فوت تعدادی از زائران در حوادث رانندگی اظهار داشت: طی روز‌های اخیر در چند مورد شاهد تصادف و جان باختن تعدادی از زائران کشورمان بودیم که در این شرایط موفق نشدیم به خانواده افراد فاقد بیمه غرامت بیمه عمر پرداخت کنیم.

نظافتی ادامه داد: در شرایطی که این افراد بیمه نبودند در برخی از امور از جمله بازگشت پیکر آنها به کشور و موارد اینچنینی با خانواده‌های آنها همکاری شد و این کار بدون هزینه صورت گرفت.

وی در خصوص مبالغ پرداخت شده به زائران متوفی که در حوادث جان خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده زائرانی که در حوادث جان خود را از دست می‌دهند به عنوان غرامت بیمه عمر پرداخت می‌شود.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره مبالغ اختصاص یافته به زائرانی که در حوادث مسیر پیاده روی اربعین مجروح می‌شوند خاطرنشان کرد: افرادی که مجروح می‌شوند، تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای درمان در بیمارستان های عراق و ایران تحت پوشش بیمه خواهند بود.

نظافتی ادامه داد: برای درمان‌های سرپایی نیز سقف دو میلیون تومان در نظر گرفته شده و مواردی از جمله شکستگی، گچ گرفتگی، تزریقات، رادیولوژی، عکس و… شامل خدمات سرپایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه خانواده زائران اربعین که فوت عادی داشته باشند نیز مشمول دریافت مبالغی می‌شوند، گفت: پیش از این شاهد فوت یکی از زائران اربعین در شهر کاظمین بودیم و در این مورد به این دلیل که زائر به طور عادی فوت کرده بود، علاوه بر پرداخت هزینه‌های نقل و انتقال پیکر، مقرر شد مبلغ ۳۰ میلیون تومان نیز به خانواده این فرد پرداخت شود

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید