نجف آماده اربعین می‌شود

5/5

شهر نجف و حرم حضرت علی (ع) با همکاری خیّران، موکب‌ها و مسؤولان ایرانی و عراقی برای میزبانی از زائران اربعین آماده می‌شود.

شهر نجف و حرم حضرت علی (ع) با همکاری خیّران، موکب‌ها و مسؤولان ایرانی و عراقی برای میزبانی از زائران اربعین آماده می‌شود. به گزارش  روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، جلسه هماهنگی حرم مطهر علوی و قرارگاه اسکان و تغذیه نجف اشرف با حضور سیدموسی خلخالی ـ معاون وقف شیعی عراق ـ و علیرضا فداکار ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف ـ برگزار شد که در این جلسه مسؤول قرارگاه اسکان و تغذیه اربعین شهر نجف با اشاره به حضور گسترده مردم از سراسر جهان در این کنگره بین المللی، بیان کرد: اربعین یک حرکت مردمی است از این رو باید ساختار مردمی آن با محوریت ملت عراق که میزبانان اصلی محسوب می‌شوند، حفظ و تقویت شود. «فداکار» با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای برگزاری بهتر اربعین امسال، افزود: از تمام ظرفیت ها در کنار دوستان و برادران عراقی استفاده می‌کنیم تا خیّران ایرانی نیز بتوانند در این فیض در کنار شیعیان عراقی سهمی داشته باشند. رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشراف در تشریح اقدامات صورت گرفته برای تسهیل امور و ساماندهی فعالیت موکب‌های ایرانی، اظهار کرد: برای هر استان، سهمیه ای به منظور تجهیز، پشتیبانی و اسکان زائران در نظر گرفته شده و استانداری‌ها در جمع آوری مشارکت‌های مردمی و کمک‌ها فعال هستند که تمام این برنامه ها و شرح وظایف زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می شود. وی افزود: با همت مردم ۱۶ استان ایران برای اسکان و تغذیه حدود ۲۴۰ هزار نفر در شهر نجف اشرف برنامه‌ریزی های اولیه صورت گرفته است و امیدواریم که بتوانیم این امر را محقق کنیم. فداکار همچنین گفت: با همکاری خیران ۵ استان، تنها برای صحن مطهر حضرت زهرا (س) در حرم مطهر علوی ظرفیت اسکان و تغذیه روزانه ۶۰ هزار زائر در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: امسال برای ارتقاء سطح خدمات رسانی‌ در حوزه درمان، امنیت، خدمات شهری، حمل و نقل و هر چه برای رفاه حال زوار لازم است، هدف گذاری شده است. بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور تشکیل شده، مسؤولیت کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است که شماره حساب ۱۰۴۰ بانک‌های ملی، ملت و پست بانک را به جذب نذورات و کمک‌های مردمی برای خدمات رسانی اربعین اختصاص داده است.

به گزارش  روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، جلسه هماهنگی حرم مطهر علوی و قرارگاه اسکان و تغذیه نجف اشرف با حضور سیدموسی خلخالی ـ معاون وقف شیعی عراق ـ و علیرضا فداکار ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف ـ برگزار شد که در این جلسه مسؤول قرارگاه اسکان و تغذیه اربعین شهر نجف با اشاره به حضور گسترده مردم از سراسر جهان در این کنگره بین المللی، بیان کرد: اربعین یک حرکت مردمی است از این رو باید ساختار مردمی آن با محوریت ملت عراق که میزبانان اصلی محسوب می‌شوند، حفظ و تقویت شود.

«فداکار» با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای برگزاری بهتر اربعین امسال، افزود: از تمام ظرفیت ها در کنار دوستان و برادران عراقی استفاده می‌کنیم تا خیّران ایرانی نیز بتوانند در این فیض در کنار شیعیان عراقی سهمی داشته باشند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشراف در تشریح اقدامات صورت گرفته برای تسهیل امور و ساماندهی فعالیت موکب‌های ایرانی، اظهار کرد: برای هر استان، سهمیه ای به منظور تجهیز، پشتیبانی و اسکان زائران در نظر گرفته شده و استانداری‌ها در جمع آوری مشارکت‌های مردمی و کمک‌ها فعال هستند که تمام این برنامه ها و شرح وظایف زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام می شود.

وی افزود: با همت مردم ۱۶ استان ایران برای اسکان و تغذیه حدود ۲۴۰ هزار نفر در شهر نجف اشرف برنامه‌ریزی های اولیه صورت گرفته است و امیدواریم که بتوانیم این امر را محقق کنیم.

فداکار همچنین گفت: با همکاری خیران ۵ استان، تنها برای صحن مطهر حضرت زهرا (س) در حرم مطهر علوی ظرفیت اسکان و تغذیه روزانه ۶۰ هزار زائر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: امسال برای ارتقاء سطح خدمات رسانی‌ در حوزه درمان، امنیت، خدمات شهری، حمل و نقل و هر چه برای رفاه حال زوار لازم است، هدف گذاری شده است.

بر اساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور تشکیل شده، مسؤولیت کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه زائران اربعین به عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است که شماره حساب ۱۰۴۰ بانک‌های ملی، ملت و پست بانک را به جذب نذورات و کمک‌های مردمی برای خدمات رسانی اربعین اختصاص داده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید