ممانعت از حضور زائران غیر قانونی در راهپیمایی اربعین ۹۶

5/5

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر اینکه تمامی زائران باید از مسیر قانونی اقدام به سفر اربعین حسینی کنند، تصریح کرد: قطعاً از حضور زائران غیر قانونی در مرزها و حضور آنها در راهپیمایی اربعین حسینی ممانعت به‌عمل خواهد آمد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر اینکه تمامی زائران باید از مسیر قانونی اقدام به سفر اربعین حسینی کنند، تصریح کرد: قطعاً از حضور زائران غیر قانونی در مرزها و حضور آنها در راهپیمایی اربعین حسینی ممانعت به‌عمل خواهد آمد. حسین ذوالفقاری عصر امروز در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین حسینی از زمان اربعین سال گذشته تاکنون فعال بوده و هرگز جلسات آن ترک نشده است. وی یکی از موضوع جلسات را برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش خدمات و هماهنگی‌های لازم در موضوع اربعین دانست و افزود:‌ قرار است موضوعاتی همچون تکمیل زیرساخت‌ها، افزایش تعداد مرزها، کاهش حضور زائران در مرز مهران، نحوه صدور روادید، بازگشایی مرز خسروی و … در دیدار هفته آینده وزیران کشور عراق و ایران نهایی شود. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر اینکه تمامی زائران باید از مسیر قانونی اقدام به سفر اربعین حسینی کنند، تصریح کرد: قطعاً از حضور زائران غیر قانونی در مرزها و حضور آنها در راهپیمایی اربعین حسینی ممانعت به‌عمل خواهد آمد. ذوالفقاری کشور عراق را میزبان مراسم عظیم اربعین حسینی دانست و گفت: خدمات‌رسانی به زائران در عراق باید بر این نکته متمرکز باشد که عراقی‌ها میزبان مراسم اربعین حسینی هستند و ما تلاش می‌کنیم که نذورات مردم ایران را به عراق منتقل کنیم. وی افزود: ضمناً تصور پذیرایی و تغذیه تمام زائران ایرانی در عراق از سوی ما امری اشتباه است زیرا ما تلاش داریم تا اسکان زائران را در موکب‌های ایرانی و عراقی به صورت مشترک انجام دهیم و در حقیقت اقدامات خود را با آنها ادغام کنیم. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: آموزش و توجیه زائران باید گسترده‌تر از سال‌های قبل انجام گیرد تا آنها بتوانند مقررات ایران در مرزها و در داخل کشور عراق را به‌طور دقیقی رعایت کنند. ذوالفقاری اظهار کرد: اگر قرار است در عراق به زائران اربعین خدمات‌دهی صورت گیرد باید فقط در چارچوب سفارت ایران در عراق و همچنین تعامل با عراقی‌ها باشد. وی تاکید کرد: مسئولیت سنگین و افتخار بزرگ در اربعین حسینی متوجه دولت و مردم عراق است و ما از این حق آنها صیانت می‌کنیم و می‌کوشیم تا باری را از دوش آنها برداریم. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره لزوم آموزش به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: تنها برنامه‌ای که می‌تواند مشکلات عدم آموزش زائران اربعین را حل کند، اعزام کاروانی آنها است. ذوالفقاری توضیح داد: چون مسئله اربعین و حضور در این راهپیمایی بزرگ به صورتی نیست که بتوانیم آن را به صورت کاروانی سازماندهی کنیم، برای ما کمی مشکل ایجاد کرده اما سازمان حج و زیارت قول داده این موضوع را در قالب اعزام کاروانی و برنامه‌ریزی جهت آموزش زائران رفع کند. وی تصریح کرد: اعزام‌های کاروانی منوط به نشستن در داخل اتوبوس از ایران و پیاده شدن در مرزها نیست بلکه آنها می‌توانند با وسایل نقلیه شخصی به مرزها رهسپار شده و سپس در عراق سازماندهی و به زیارت عتبات عزیمت کنند. رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: سال گذشته حضور دو میلیون و 400 هزار زائر کشورمان در مراسم اربعین به صورت رسمی ثبت شده که قطعاً سال جاری با افزایش این تعداد مواجه خواهیم شد.

حسین ذوالفقاری عصر امروز در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین حسینی از زمان اربعین سال گذشته تاکنون فعال بوده و هرگز جلسات آن ترک نشده است.

وی یکی از موضوع جلسات را برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش خدمات و هماهنگی‌های لازم در موضوع اربعین دانست و افزود:‌ قرار است موضوعاتی همچون تکمیل زیرساخت‌ها، افزایش تعداد مرزها، کاهش حضور زائران در مرز مهران، نحوه صدور روادید، بازگشایی مرز خسروی و … در دیدار هفته آینده وزیران کشور عراق و ایران نهایی شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر اینکه تمامی زائران باید از مسیر قانونی اقدام به سفر اربعین حسینی کنند، تصریح کرد: قطعاً از حضور زائران غیر قانونی در مرزها و حضور آنها در راهپیمایی اربعین حسینی ممانعت به‌عمل خواهد آمد.

ذوالفقاری کشور عراق را میزبان مراسم عظیم اربعین حسینی دانست و گفت: خدمات‌رسانی به زائران در عراق باید بر این نکته متمرکز باشد که عراقی‌ها میزبان مراسم اربعین حسینی هستند و ما تلاش می‌کنیم که نذورات مردم ایران را به عراق منتقل کنیم.

وی افزود: ضمناً تصور پذیرایی و تغذیه تمام زائران ایرانی در عراق از سوی ما امری اشتباه است زیرا ما تلاش داریم تا اسکان زائران را در موکب‌های ایرانی و عراقی به صورت مشترک انجام دهیم و در حقیقت اقدامات خود را با آنها ادغام کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: آموزش و توجیه زائران باید گسترده‌تر از سال‌های قبل انجام گیرد تا آنها بتوانند مقررات ایران در مرزها و در داخل کشور عراق را به‌طور دقیقی رعایت کنند.

ذوالفقاری اظهار کرد: اگر قرار است در عراق به زائران اربعین خدمات‌دهی صورت گیرد باید فقط در چارچوب سفارت ایران در عراق و همچنین تعامل با عراقی‌ها باشد.

وی تاکید کرد: مسئولیت سنگین و افتخار بزرگ در اربعین حسینی متوجه دولت و مردم عراق است و ما از این حق آنها صیانت می‌کنیم و می‌کوشیم تا باری را از دوش آنها برداریم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره لزوم آموزش به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: تنها برنامه‌ای که می‌تواند مشکلات عدم آموزش زائران اربعین را حل کند، اعزام کاروانی آنها است.

ذوالفقاری توضیح داد: چون مسئله اربعین و حضور در این راهپیمایی بزرگ به صورتی نیست که بتوانیم آن را به صورت کاروانی سازماندهی کنیم، برای ما کمی مشکل ایجاد کرده اما سازمان حج و زیارت قول داده این موضوع را در قالب اعزام کاروانی و برنامه‌ریزی جهت آموزش زائران رفع کند.

وی تصریح کرد: اعزام‌های کاروانی منوط به نشستن در داخل اتوبوس از ایران و پیاده شدن در مرزها نیست بلکه آنها می‌توانند با وسایل نقلیه شخصی به مرزها رهسپار شده و سپس در عراق سازماندهی و به زیارت عتبات عزیمت کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: سال گذشته حضور دو میلیون و 400 هزار زائر کشورمان در مراسم اربعین به صورت رسمی ثبت شده که قطعاً سال جاری با افزایش این تعداد مواجه خواهیم شد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید