لغو ویزای زائران ایرانی برای پیاده‌روی اربعین

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از لغو روادید برای زائران ایرانی شرکت کننده در پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: اعلان شعار «انا من حسین (ع)» فردا با حضور مسئولان ستاد مرکزی اربعین، حج و زیارت و برخی مسئولان فرهنگی و غیره کشور رونمایی می‌شود.
5/5

حجت الاسلام حمید احمدی اظهار داشت: لغو روادید اربعین در پی سفر اخیر وزیر کشور عراق به ایران و دیدار با مسئولان ستاد مرکزی اربعین و دیگر مسئولان کشور رخ داده که در نهایت منجر به امضا توافقنامه شده و هم اکنون منتظر اعلام دولت عراق برای انجام برخی هماهنگی‌های لازم هستیم.

وی با بیان اینکه شعار اربعین بر گرفته از حدیث پیامبر گرامی اسلام در خصوص سیدالشهدا (ع) است که می فرمایند من از حسین (ع) هستم، به تصویب اعضا کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین رسیده است.

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه مطرح کردن نام پیامبر گرامی اسلام (ص) یکی از اهداف تعیین شعار امسال اربعین بوده است، گفت: ایجاد انتصاب خود به نام امام حسین(ع) بر مبنای اینکه ما حسینی هستیم از دیگر اهداف نام گذاری شعار اربعین است.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در ادامه با اشاره به موضوعات فرهنگی در این ایام اظهار داشت: حضور مبلغان و مبلغه‌ها در موکب ها و ارایه خدمات معنوی از دیگر برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده برای این ایام است.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از هماهنگی اصحاب هنر و رسانه برای فعالیت در عرصه انتقال پیام این حرکت عظیم و برپایی برنامه های متنوع برای کودکان، نوجوانان و دیگر برنامه های پیش بینی شد در این عرصه خبر داد.

به گزارش ایرنا، به دلیل شیوع ویروس کرونا مرزهای زمینی عراق با هدف عدم گسترش این بیماری بسته شده بود.

منبع: ایرنا

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید