لایه های کنترلی در مرزمهران مانع از خروج افراد فاقد روادید شد

5/5

جانشین یگان ویژه ناجا گفت: امسال زائران اربعین با رعایت قوانین از لایه های کنترلی ایجاد شده در مرز مهران عبور کردند تا هیچ گونه فرد فاقد مجوز عبور به طور غیر قانونی از مرز خارج نشود.

جانشین یگان ویژه ناجا گفت: امسال زائران اربعین با رعایت قوانین از لایه های کنترلی ایجاد شده در مرز مهران عبور کردند تا هیچ گونه فرد فاقد مجوز عبور به طور غیر قانونی از مرز خارج نشود. به گزارش ایرنا، سردار حبیب الله جان نثاری روز سه شنبه در نشست ستاد اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: امسال با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای سهولت در تردد از تراکم‌ جمعیت در پایانه مرزی مهران جلوگیری شد. وی با بیان اینکه زائران امسال با امنیت و آرامش بیشتری از مرز مهران تردد کردند، تاکید کرد: از تجربه سال های گذشته باید برای تردد زائران در اربعین امسال استفاده شد. وی یادآور شد: یگان ویژه نیروی انتظامی برای برگشت زائران و تامین امنیت و کنترل نظم آنها آماده است و برنامه ریزی های لازم برای کنترل و ثبت گذرنامه و تسهیل در برگشت زائران انجام شده است. استاندار ایلام نیز گفت: 946 هزار و 157 نفر تاکنون از مرز مهران تردد داشته اند که این رقم نسبت به سال گذشته با ثبت عدد 870 هزار تردد حدود 100 هزار نفر افزایش داشته است. قاسم سلیمانی دشتکی افزود: امسال هرج و مرج های سال گذشته و تردد زائران فاقد گذرنامه رخ نداد. وی توضیح داد: اربعین سال 95 نزدیک بود فاجعه منا در مرز مهران به خاطر ازدحام جمعیت زائران بدون مجوز تکرار شود. سلیمانی دشتکی یادآور شد: وضعیت امکاناتی چون پارکینگ، تغذیه، حمل و نقل، بهداشت و اسکان زائران مدیریت شده است. وی اظهار کرد: در برگشت زائران نیز باید نظارت بر قیمت ها و عدم مشکل در پارکینگ ها باید ساماندهی بشود. وی گفت: اربعین امسال با درایت و جدیت اربعین و خروج زائران از مرز صورت گرفت و بنا بر تاکید مسئولان دولت عراق تردد بدون ویزا امکان پذیر نیست. وی با بیان اینکه باید مدیریت اربعین و پذیرایی از زائران مردمی باشد، تاکید کرد: مردم پای کار باشند تمام امور حساب شده و دقیق انجام می گیرد. وی خواستار راه اندازی مرزهای دیگر استان ایلام برای سهولت در تردد زائران و مسافران شد و تاکید کرد: اگر مرز خسروی امسال باز می شد تردد در مهران راحت تر می گرفت. وی از اقدام های سپاه در حوزه های مختلف اسکان، تغذیه، امنیت، حمل و نقل، بهداشت، فرهنگی و … تقدیر کرد. سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به اینکه موجب بازگشت زائران آغاز شده و شهر مهران مملو از خودرو است برای جلوگیری از هر گونه حادثه و رخدادی مدارس در فردا و شنبه هفته آتی تعطیل است.

به گزارش ایرنا، سردار حبیب الله جان نثاری روز سه شنبه در نشست ستاد اربعین در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: امسال با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای سهولت در تردد از تراکم‌ جمعیت در پایانه مرزی مهران جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه زائران امسال با امنیت و آرامش بیشتری از مرز مهران تردد کردند، تاکید کرد: از تجربه سال های گذشته باید برای تردد زائران در اربعین امسال استفاده شد.
وی یادآور شد: یگان ویژه نیروی انتظامی برای برگشت زائران و تامین امنیت و کنترل نظم آنها آماده است و برنامه ریزی های لازم برای کنترل و ثبت گذرنامه و تسهیل در برگشت زائران انجام شده است.
استاندار ایلام نیز گفت:
946 هزار و 157 نفر تاکنون از مرز مهران تردد داشته اند که این رقم نسبت به سال گذشته با ثبت عدد 870 هزار تردد حدود 100 هزار نفر افزایش داشته است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: امسال هرج و مرج های سال گذشته و تردد زائران فاقد گذرنامه رخ نداد.
وی توضیح داد: اربعین سال 95 نزدیک بود فاجعه منا در مرز مهران به خاطر ازدحام جمعیت زائران بدون مجوز تکرار شود.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: وضعیت امکاناتی چون پارکینگ، تغذیه، حمل و نقل، بهداشت و اسکان زائران مدیریت شده است.
وی اظهار کرد: در برگشت زائران نیز باید نظارت بر قیمت ها و عدم مشکل در پارکینگ ها باید ساماندهی بشود.
وی گفت: اربعین امسال با درایت و جدیت اربعین و خروج زائران از مرز صورت گرفت و بنا بر تاکید مسئولان دولت عراق تردد بدون ویزا امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه باید مدیریت اربعین و پذیرایی از زائران مردمی باشد، تاکید کرد: مردم پای کار باشند تمام امور حساب شده و دقیق انجام می گیرد.
وی خواستار راه اندازی مرزهای دیگر استان ایلام برای سهولت در تردد زائران و مسافران شد و تاکید کرد: اگر مرز خسروی امسال باز می شد تردد در مهران راحت تر می گرفت.
وی از اقدام های سپاه در حوزه های مختلف اسکان، تغذیه، امنیت، حمل و نقل، بهداشت، فرهنگی و … تقدیر کرد.
سلیمانی دشتکی گفت: با توجه به اینکه موجب بازگشت زائران آغاز شده و شهر مهران مملو از خودرو است برای جلوگیری از هر گونه حادثه و رخدادی مدارس در فردا و شنبه هفته آتی تعطیل است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید