فعالیت ۶۰ موکب ویژه زنان در اربعین/ مشارکت ۵۰ درصدی زنان در بازسازی عتبات

5/5

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به مشارکت بالای بانوان ایرانی در بازسازی عتبات عالیات، اعلام کرد: ۶۰ موکب ویژه بانوان در اربعین سال جاری برپا می شود.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به مشارکت بالای بانوان ایرانی در بازسازی عتبات عالیات، اعلام کرد: ۶۰ موکب ویژه بانوان در اربعین سال جاری برپا می شود. به گزارش پایگاه خبری چشمه سار به نقل از ایکنا، فرناز بیگی، مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه بانوان ایرانی در طول تاریخ نقش بسیاری در ساخت و توسعه عتبات عالیات، ساخت مساجد، امور خیر مثل مدرسه‌سازی، ساخت بیمارستان و … داشته اند، گفت: با توجه به این پیشینه تاریخی در ستادهای بازسازی عتبات عالیات مستقر در سراسر کشور یک نفر به عنوان مسئول امور بانوان در حال فعالیت بوده و کار جمع آوری نذورات و کارهای خیری که در قالب موارد اهدایی صورت می گیرد را انجام می دهد. مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون میزان مشارکت بانوان ایرانی به صورت مجزا بررسی شده است؟ گفت: مشارکت بانوان در قالب اهدای طلا بالاست. اگر ما طلاهایی که جمع آوری می شود را به حساب بانوان بگذاریم و حتی طلاهایی که توسط آقایان اهدا می شود را به این حساب بگذاریم که همسر، دختر، مادر یا خواهرش این طلا را اهدا کرده است، می توان گفت ۷۰ درصد مشارکت ها در بازسازی ها توسط خانم ها صورت گرفته است اما در کل می توان گفت میزان مشارکت بانوان در بازسازی عتبات عالیات ۵۰ درصد است. وی در ادامه به تشریح سایر فعالیت های بانوان در پروژه های بازسازی عتبات عالیات پرداخت و عنوان کرد: از جمله مشارکت های بانوان در طرح های ستاد بازسازی بافت فرش های صحن حضرت زهرا(س) است که بیشتر فرش ها توسط بانوان در حال بافت است، همچنین کار طرح میناکاری درب حرم حضرت مسلم توسط بانوان صورت گرفته است. بانوان همچنین در منجق دوزی و کارهای دستی بر روی پرده های تهیه شده نقش اصلی را دارند. بیگی خاطرنشان کردک ۷۰ تا ۸۰ درصد کمک های استان خراسان جنوبی را ۱۲ تا ۱۳ هزار بانویی انجام می دهد که با قالی بافی و فروش قالی ها درامدهای حاصله را صرف بازسازی عتبات می کنند. وی با اشاره به اجرای طرح «بنای نور» با همکاری بانوان بسیجی و بانک رسالت جهت تأمین هزینه های ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا، اظهار کرد: بانوان هم مانند آقایان در تأمین هزینه های اربعین مشارکت دارند. مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی در اربعین امسال، از موکب هایی که با ستاد بازسازی عتبات عالیات قرارداد می بندند خواسته است که در ارائه خدمات توجه ویژه ای به بانوان داشته باشند. امسال ۴۰ تا ۵۰ درصد موکب های ایرانی قسمت مجزا برای خواهران دارند و ۶۰ موکب ویژه خواهران در اربعین امسال داریم که بیشتر این موکب ها در مرز ایران و بقیه در مسیر نجف تا کربلا است. مدیریت این موکب ها نیز توسط بانوان صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری چشمه سار به نقل از ایکنا، فرناز بیگی، مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه بانوان ایرانی در طول تاریخ نقش بسیاری در ساخت و توسعه عتبات عالیات، ساخت مساجد، امور خیر مثل مدرسه‌سازی، ساخت بیمارستان و … داشته اند، گفت: با توجه به این پیشینه تاریخی در ستادهای بازسازی عتبات عالیات مستقر در سراسر کشور یک نفر به عنوان مسئول امور بانوان در حال فعالیت بوده و کار جمع آوری نذورات و کارهای خیری که در قالب موارد اهدایی صورت می گیرد را انجام می دهد.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون میزان مشارکت بانوان ایرانی به صورت مجزا بررسی شده است؟ گفت: مشارکت بانوان در قالب اهدای طلا بالاست. اگر ما طلاهایی که جمع آوری می شود را به حساب بانوان بگذاریم و حتی طلاهایی که توسط آقایان اهدا می شود را به این حساب بگذاریم که همسر، دختر، مادر یا خواهرش این طلا را اهدا کرده است، می توان گفت ۷۰ درصد مشارکت ها در بازسازی ها توسط خانم ها صورت گرفته است اما در کل می توان گفت میزان مشارکت بانوان در بازسازی عتبات عالیات ۵۰ درصد است.

وی در ادامه به تشریح سایر فعالیت های بانوان در پروژه های بازسازی عتبات عالیات پرداخت و عنوان کرد: از جمله مشارکت های بانوان در طرح های ستاد بازسازی بافت فرش های صحن حضرت زهرا(س) است که بیشتر فرش ها توسط بانوان در حال بافت است، همچنین کار طرح میناکاری درب حرم حضرت مسلم توسط بانوان صورت گرفته است. بانوان همچنین در منجق دوزی و کارهای دستی بر روی پرده های تهیه شده نقش اصلی را دارند.

بیگی خاطرنشان کردک ۷۰ تا ۸۰ درصد کمک های استان خراسان جنوبی را ۱۲ تا ۱۳ هزار بانویی انجام می دهد که با قالی بافی و فروش قالی ها درامدهای حاصله را صرف بازسازی عتبات می کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح «بنای نور» با همکاری بانوان بسیجی و بانک رسالت جهت تأمین هزینه های ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا، اظهار کرد: بانوان هم مانند آقایان در تأمین هزینه های اربعین مشارکت دارند.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی در اربعین امسال، از موکب هایی که با ستاد بازسازی عتبات عالیات قرارداد می بندند خواسته است که در ارائه خدمات توجه ویژه ای به بانوان داشته باشند. امسال ۴۰ تا ۵۰ درصد موکب های ایرانی قسمت مجزا برای خواهران دارند و ۶۰ موکب ویژه خواهران در اربعین امسال داریم که بیشتر این موکب ها در مرز ایران و بقیه در مسیر نجف تا کربلا است. مدیریت این موکب ها نیز توسط بانوان صورت می گیرد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید