ضرورت نام نویسی زائران اربعین از طریق سامانه سماح

5/5

رئیس سازمان حج و زیارت: تأکید بر سفر با کاروان‌های مجاز به علت پوشش امنیتی و بهره مندی از پوشش بیمه ای مناسب در طول مسیر است.

رئیس سازمان حج و زیارت: تأکید بر سفر با کاروان‌های مجاز به علت پوشش امنیتی و بهره مندی از پوشش بیمه ای مناسب در طول مسیر است. به گزارش صباایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حمید محمدی افزود: بیش از یک ماه است که سامانه سماح فعال شده است و علاقه‌مندان به حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند تا ضمن دریافت ویزا در طول این سفر معنوی از خدمات بیمه و پزشکی استفاده کنند و از بهترین و امن‌ترین مسیر به عتبات عالیات مشرف شوند. وی با بیان اینکه دائماً​ به علاقه‌مندان به زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) تذکر داده می‌شود که حتماً​ از طریق کاروان‌های مجاز سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات مشرف شوند گفت: تأکید به سفر با کاروان‌های مجاز به این دلیل است که اولاً پوشش امنیتی مناسبی برای این کاروان‌ها در نظر گرفته شده است دوماً زائران در این کاروان‌ها زیر پوشش بیمه‌ای مناسبی قرار می‌گیرند تا خدای ناکرده اگر برای ایشان اتفاقی افتاد بیمه بتواند هزینه‌های مربوطه را تأمین و به خانواده این عزیزان بیمه پرداخت کند. رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در پنج شنبه گذشته در ناصریه عراق افزود: دو کاروان از کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت نیز بودند که از مجموع دو کاروان متأسفانه یک کودک خردسال ۱۰ ساله به شهادت رسید و دو نفر نیز مجروح شدند، اما اطلاع دقیقی از پوشش بیمه‌ای و وضعیت بقیه شهدایی که از طریق کاروان‌های آزاد و عمدتاً از استان فارس آمده بودند نداریم؛ با این وجود در حال پیگیری هستیم. محمدی در خصوص شکایات زائران از بدرفتاری و گران فروشی‌های برخی شرکت‌های هواپیمایی بخصوص هواپیمای العراقیه نیز گفت: طبیعی است که سازمان هواپیمایی کشوری بر فعالیت تمام شرکت‌های هواپیمایی‌ای که در ایران هستند نظارت قانونی دارد، اما اگر تخلفی وجود داشته باشد قطعاً​ سیستم بازرسی ما آن را دنبال می‌کند و گزارشات لازم را می‌دهیم. وی افزود: عزیزانی که قصد تشرف دارند اگر از طریق دو هزار و ۴۷۰ دفتر زیارتی فعال سازمان حج در سراسر کشور اقدام کنند طبیعتاً​ با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوند و اتفاقاتی نظیر کلاهبرداری یا سوء استفاده در مسیر این کاروان‌ها وجود ندارد، چرا که کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج به دلیل قراردادهای مشخصی که دارند، زائر مستقیماً​ با فروشنده بلیت و شرکت‌های هواپیمایی هیچ ارتباطی ندارد که بخواهد در حقش اجحافی شود. رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: این گونه موارد در کاروان‌های اعزامی سازمان حج و زیارت نبوده، اما با این حال مواردی را که خارج از کاروان‌های حج و زیارت بوده است از طریق مراجع ذیربط پیگیری می‌کنیم تا جلوی این گونه اتفاقات گرفته شود.

به گزارش صباایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حمید محمدی افزود: بیش از یک ماه است که سامانه سماح فعال شده است و علاقه‌مندان به حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند تا ضمن دریافت ویزا در طول این سفر معنوی از خدمات بیمه و پزشکی استفاده کنند و از بهترین و امن‌ترین مسیر به عتبات عالیات مشرف شوند.
وی با بیان اینکه دائماً​ به علاقه‌مندان به زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) تذکر داده می‌شود که حتماً​ از طریق کاروان‌های مجاز سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات مشرف شوند گفت: تأکید به سفر با کاروان‌های مجاز به این دلیل است که اولاً پوشش امنیتی مناسبی برای این کاروان‌ها در نظر گرفته شده است دوماً زائران در این کاروان‌ها زیر پوشش بیمه‌ای مناسبی قرار می‌گیرند تا خدای ناکرده اگر برای ایشان اتفاقی افتاد بیمه بتواند هزینه‌های مربوطه را تأمین و به خانواده این عزیزان بیمه پرداخت کند.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در پنج شنبه گذشته در ناصریه عراق افزود: دو کاروان از کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت نیز بودند که از مجموع دو کاروان متأسفانه یک کودک خردسال ۱۰ ساله به شهادت رسید و دو نفر نیز مجروح شدند، اما اطلاع دقیقی از پوشش بیمه‌ای و وضعیت بقیه شهدایی که از طریق کاروان‌های آزاد و عمدتاً از استان فارس آمده بودند نداریم؛ با این وجود در حال پیگیری هستیم.
محمدی در خصوص شکایات زائران از بدرفتاری و گران فروشی‌های برخی شرکت‌های هواپیمایی بخصوص هواپیمای العراقیه نیز گفت: طبیعی است که سازمان هواپیمایی کشوری بر فعالیت تمام شرکت‌های هواپیمایی‌ای که در ایران هستند نظارت قانونی دارد، اما اگر تخلفی وجود داشته باشد قطعاً​ سیستم بازرسی ما آن را دنبال می‌کند و گزارشات لازم را می‌دهیم.
وی افزود: عزیزانی که قصد تشرف دارند اگر از طریق دو هزار و ۴۷۰ دفتر زیارتی فعال سازمان حج در سراسر کشور اقدام کنند طبیعتاً​ با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوند و اتفاقاتی نظیر کلاهبرداری یا سوء استفاده در مسیر این کاروان‌ها وجود ندارد، چرا که کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج به دلیل قراردادهای مشخصی که دارند، زائر مستقیماً​ با فروشنده بلیت و شرکت‌های هواپیمایی هیچ ارتباطی ندارد که بخواهد در حقش اجحافی شود.
رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد: این گونه موارد در کاروان‌های اعزامی سازمان حج و زیارت نبوده، اما با این حال مواردی را که خارج از کاروان‌های حج و زیارت بوده است از طریق مراجع ذیربط پیگیری می‌کنیم تا جلوی این گونه اتفاقات گرفته شود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید