صدور ۳۵ هزار ویزای اربعین در البرز

5/5

مدیر حج و زیارت استان البرز گفت: کنسولگری عراق مستقر در استان ۳۵ هزار ویزای زائران اربعین در سال جاری صادر کرد.

مدیر حج و زیارت استان البرز گفت: کنسولگری عراق مستقر در استان ۳۵ هزار ویزای زائران اربعین در سال جاری صادر کرد. عباس دمیرچی، مدیر حج و زیارت استان البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با بیان اینکه سال گذشته ۳۵ هزار و ۸۰۰ ویزای اربعین در استان صادر شده بود، افزود: کنسولگری عراق مستقر در استان البرز ویزای زائران استان‌های البرز و قزوین را صادر می‌کرد. وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شد که تعداد ویزاهای صادر شده در استان امسال افزایش پیدا کند، افزود: به دلیل ایجاد مشکلات ارزی و همچنین اختلال حدود یک هفته‌ای در سامانه سماح، روند صدور ویزا در استان با تاخیر مواجه شد. این مسئول بیان کرد: به همین دلیل تعدادی از زائران برای دریافت ویزا یا به تهران مراجعه کرده و یا به صورت غیرمجاز ویزاهای خود را تهیه کردند. دمیرچی گفت: این در حالی است که تمام زیرساخت‌ها در استان به گونه‌ای طراحی شده بود که تمام دفاتر زیارتی آمادگی لازم برای دریافت مدارک زائران را داشته و تبلیغات شهری مناسبی برای مراجعه زائران به سامانه سماح انجام شده بود ولی اختلالات به وجود آمده منجر به صدور ویزای کمتری در سال جاری شد. وی اضافه کرد:این مشکل در سراسر کشور رخ داده و فقط مختص استان البرز نبوده است. مدیر حج و زیارت استان البرز یادآور شد: روند اعزام ها به عتبات عالیات از ۳۰ آبان ماه از طریق کاروان‌ها از سرگرفته می‌شود.

عباس دمیرچی، مدیر حج و زیارت استان البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با بیان اینکه سال گذشته ۳۵ هزار و ۸۰۰ ویزای اربعین در استان صادر شده بود، افزود: کنسولگری عراق مستقر در استان البرز ویزای زائران استان‌های البرز و قزوین را صادر می‌کرد.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شد که تعداد ویزاهای صادر شده در استان امسال افزایش پیدا کند، افزود: به دلیل ایجاد مشکلات ارزی و همچنین اختلال حدود یک هفته‌ای در سامانه سماح، روند صدور ویزا در استان با تاخیر مواجه شد.
این مسئول بیان کرد: به همین دلیل تعدادی از زائران برای دریافت ویزا یا به تهران مراجعه کرده و یا به صورت غیرمجاز ویزاهای خود را تهیه کردند.
دمیرچی گفت: این در حالی است که تمام زیرساخت‌ها در استان به گونه‌ای طراحی شده بود که تمام دفاتر زیارتی آمادگی لازم برای دریافت مدارک زائران را داشته و تبلیغات شهری مناسبی برای مراجعه زائران به سامانه سماح انجام شده بود ولی اختلالات به وجود آمده منجر به صدور ویزای کمتری در سال جاری شد.
وی اضافه کرد:این مشکل در سراسر کشور رخ داده و فقط مختص استان البرز نبوده است.
مدیر حج و زیارت استان البرز یادآور شد: روند اعزام ها به عتبات عالیات از ۳۰ آبان ماه از طریق کاروان‌ها از سرگرفته می‌شود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید