شرکت ۵ هزار نفر زائر کردستانی در پیاده روی اربعین حسینی

5/5

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان کردستان گفت: امسال به احتمال زیاد قریب ۵ هزار نفر زائر از کردستان برای پیاده روی اربعین حسینی اعزام خواهند شد.

مدیرکل سازمان حج و زیارت استان کردستان گفت: امسال به احتمال زیاد قریب ۵ هزار نفر زائر از کردستان برای پیاده روی اربعین حسینی اعزام خواهند شد. هاشم ناظمی جلال، مدیرکل حج و زیارت استان کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: امسال به احتمال زیاد قریب 5 هزار نفر زائر از کردستان برای پیاده روی اربعین حسینی در سال جاری اعزام خواهند شد. وی افزود: ثبت نام زائران اربعین حسینی از تاریخ یک شهریور 96 در سایت سامانه سماح آغاز شده و پیش بینی می شود که امسال زائران زیادی نسبت به سال گذشته برای پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کنند. این مقام مسئول اظهار داشت: البته بیشترین ثبت نام کنندگان زائران پیاده اربعین حسینی از شهرستان های بیجار و قروه است. وی افزود: زائران پیاده روی اربعین حسینی کردستان از مرز خسروی استان کرمانشاه در سال جاری اعزام می شوند. ناظمی جلال اذعان کرد: همچنین قریب 20 الی 30 هزار نفر زائر پیاده روی اربعین حسینی از استان های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل در مسیر خروجی سنندج تردد و با برپایی ایستگاه های صلواتی از آنها پذیرایی می شود. وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی افزود: اربعین حسینی فرصتی برای نشر ارزش اسلامی است زیرا در اربعین حسینی اجتماع عظیمی از مردم حضور دارند. مدیرکل حج و زیارت کردستان خاطرنشان کرد: اربعین حسینی نماد وحدت و همدلی است چرا که کسی عاشقان سیدالشهدا را ترغیب به حضور در این پیاده‌روی نمی‌کند و خود مردم با اشتیاق در صحنه حضور می یابند.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل حج و زیارت استان کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: امسال به احتمال زیاد قریب 5 هزار نفر زائر از کردستان برای پیاده روی اربعین حسینی در سال جاری اعزام خواهند شد.

وی افزود: ثبت نام زائران اربعین حسینی از تاریخ یک شهریور 96 در سایت سامانه سماح آغاز شده و پیش بینی می شود که امسال زائران زیادی نسبت به سال گذشته برای پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: البته بیشترین ثبت نام کنندگان زائران پیاده اربعین حسینی از شهرستان های بیجار و قروه است.

وی افزود: زائران پیاده روی اربعین حسینی کردستان از مرز خسروی استان کرمانشاه در سال جاری اعزام می شوند.

ناظمی جلال اذعان کرد: همچنین قریب 20 الی 30 هزار نفر زائر پیاده روی اربعین حسینی از استان های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل در مسیر خروجی سنندج تردد و با برپایی ایستگاه های صلواتی از آنها پذیرایی می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی افزود: اربعین حسینی فرصتی برای نشر ارزش اسلامی است زیرا در اربعین حسینی اجتماع عظیمی از مردم حضور دارند.

مدیرکل حج و زیارت کردستان خاطرنشان کرد: اربعین حسینی نماد وحدت و همدلی است چرا که کسی عاشقان سیدالشهدا را ترغیب به حضور در این پیاده‌روی نمی‌کند و خود مردم با اشتیاق در صحنه حضور می یابند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید