زیرساخت های اربعین حسینی در قصرشیرین 80 درصدپیشرفت فیزیکی دارد

5/5

استاندار کرمانشاه گفت: زیرساخت های اربعین حسینی شامل ایجاد توقفگاه های خودرو، احداث سرویس های بهداشتی، اسکان زائران و تامین روشنایی در قصرشیرین و مرز خسروی 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار کرمانشاه گفت: زیرساخت های اربعین حسینی شامل ایجاد توقفگاه های خودرو، احداث سرویس های بهداشتی، اسکان زائران و تامین روشنایی در قصرشیرین و مرز خسروی 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در حاشیه جلسه اعضای ستاد مرکزی اربعین با مدیر مرز منذریه عراق و معاون عمران امور شهری و توسعه روستایی وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگاران در قصرشیرین افزود: در مجموع اقدام های موثر و مثبتی برای ایجاد و تقویت زیرساخت های قصرشیرین در دست انجام است. وی بیان کرد: همچنین در جلسه ای با معاونان استان های معین و همچنین هیات عراقی موانع و نیازمندی ها احصا شد و به زودی همه کارها عملیاتی و تکمیل می شود. وی گفت: نگرانی ها و نیازمندی هایی که از سوی طرف عراقی مطرح شد، جمع بندی شده و از فردا کارهای لازم برای رفع موانع و تقویت برخی زیرساخت ها آغاز می شود. وی اظهار داشت: اتوبوس های عراقی و یا اتوبوس های کشورمان کار انتقال زائران را در عراق انجام خواهند داد که تصمیم گیری آن بر عهده وزارت کشور است و در هر یک از این 2 مورد آمادگی تامین و هماهنگی را داریم. رییس کمیته امنیتی ایران و عراق در امور اربعین و نماینده سفیر کشورمان در بغداد نیز گفت: گیت های گذرنامه در مرز منذریه به صورت موازی طراحی و مسیر رفت و برگشت زائران نیز تفکیک می شود. مصطفی مرادیان افزود: ورود زائر از گیت های ایرانی به گیت های عراقی باید هماهنگی شود و حدود 300 دستگاه اتوبوس باید در مرز منذریه نسبت به جابه جایی زائران اقدام کنند که هم اکنون طبق اعلام کشور عراق 150 دستگاه اتوبوس در اختیار داریم و 150 دستگاه دیگر نیز باید تامین شود. وی از ایجاد یک کمپ اضطراری در 15 کیلومتری مرز خبر داد و گفت: در نقطه صفر مرز خسروی نیز باید یک مکان برای استقرار کارکنان سفارت ایجاد شود. با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است. شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد. مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد. قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در حاشیه جلسه اعضای ستاد مرکزی اربعین با مدیر مرز منذریه عراق و معاون عمران امور شهری و توسعه روستایی وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگاران در قصرشیرین افزود: در مجموع اقدام های موثر و مثبتی برای ایجاد و تقویت زیرساخت های قصرشیرین در دست انجام است.
وی بیان کرد: همچنین در جلسه ای با معاونان استان های معین و همچنین هیات عراقی موانع و نیازمندی ها احصا شد و به زودی همه کارها عملیاتی و تکمیل می شود.
وی گفت: نگرانی ها و نیازمندی هایی که از سوی طرف عراقی مطرح شد، جمع بندی شده و از فردا کارهای لازم برای رفع موانع و تقویت برخی زیرساخت ها آغاز می شود.
وی اظهار داشت: اتوبوس های عراقی و یا اتوبوس های کشورمان کار انتقال زائران را در عراق انجام خواهند داد که تصمیم گیری آن بر عهده وزارت کشور است و در هر یک از این 2 مورد آمادگی تامین و هماهنگی را داریم.
رییس کمیته امنیتی ایران و عراق در امور اربعین و نماینده سفیر کشورمان در بغداد نیز گفت: گیت های گذرنامه در مرز منذریه به صورت موازی طراحی و مسیر رفت و برگشت زائران نیز تفکیک می شود.
مصطفی مرادیان افزود: ورود زائر از گیت های ایرانی به گیت های عراقی باید هماهنگی شود و حدود 300 دستگاه اتوبوس باید در مرز منذریه نسبت به جابه جایی زائران اقدام کنند که هم اکنون طبق اعلام کشور عراق 150 دستگاه اتوبوس در اختیار داریم و 150 دستگاه دیگر نیز باید تامین شود.
وی از ایجاد یک کمپ اضطراری در 15 کیلومتری مرز خبر داد و گفت: در نقطه صفر مرز خسروی نیز باید یک مکان برای استقرار کارکنان سفارت ایجاد شود.
با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید