زائران خارجی اربعین و حال و هوای آسمانی در مرز زمینی آستارا

5/5

زائران خارجی اربعین حسینی از کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان پرشور تر از هر سال، از لحظه ورود به خاک ایران از طریق مرز آستارا، با ذکر لبیک یا حسین (ع) عازم کربلای معلی می شوند.

زائران خارجی اربعین حسینی از کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان پرشور تر از هر سال، از لحظه ورود به خاک ایران از طریق مرز آستارا، با ذکر لبیک یا حسین (ع) عازم کربلای معلی می شوند. به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، این روزها مرز زمینی آستارا به عنوان سومین مرز پرتردد کشور رنگ و بوی دیگری دارد؛ پخش مداحی های آذری، سینه زنی دسته جمعی در محوطه پایانه مرزی، بستن سربندهای یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) و حلقه زدن اشک های پاک و خالصانه شیفتگان خاندان اهل بیت (ع) بهتر و گویاتر از هر صحنه ای با آدمی ارتباط برقرار می کند. راست گفته اند که عشق به امام حسین (ع) حد و مرز نمی شناسد و این عشق بی قید و بند در آستانه اربعین حسینی، در نوار مرزی آستارا خودنمایی می کند. احسان و نذورات و صف بستن زائران برای زیارت مجازی حرم امام حسین (ع) در موکب امام زادگان آستارا و ارادات خالصانه شهروندان با روشن کردن اسپند و پخش گلاب بر سر و روی زائران، گوشه ای از عشق بازی با سیدالشهداست. سدی علی اف زائر آذری در این رابطه گفت: عشق به امام حسین (ع) مسافت طولانی تا کربلا را برای ما آسان می کند و محبت ما شیعیان جمهوری آذربایجان به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، ماندگار و خالصانه است. وی افزود: خوشبختانه خدمات مسئولان در مرز آستارا و در قالب موکب ها رضایت بخش است و دغدغه ما نیز در رابطه با تبدیل منات به ریال، امسال با راه اندازی واحد صرافی در محوطه پایانه برطرف شده است. النور محمد اف دیگر زائر آذری که برای اولین بار سفر کربلا را تجربه می کرد، گفت: حس و حال درونی عجیبی دارم و خوشحالم که مردم ایران با احسان و نذورات، پذیرایی و استقبال خوبی از زائران کشور همسایه می کنند. وی اضافه کرد: ما همه ساله در ایام محرم عزاداری های پرشوری را در مساجد خودمان برگزار می کنیم ولی زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارای اجر و ثواب زیادی است. فرماندار آستارا نیز گفت: امسال نسبت به سال های گذشته نظم و ساماندهی مناسبی در خدمات دهی به زائران خارجی وجود دارد و این رضایتمندی را در رفتار آنها می توان مشاهده کرد. یونس رنجکش افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد اربعین آستارا، مسئولان دستگاه های اجرایی در طول هفته در موکب های استقبال حاضر شده و به خدمات ارائه شده نظارت می کنند. وی اضافه کرد: استقرار نیروهای هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و حضور مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در غرفه های مختلف در پایانه مرزی نشانگر هماهنگی عوامل خدمات رسان است. رنجکش یادآور شد: سال گذشته شش هزار و 150 زائر خارجی اربعین حسینی از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان با گذر از مرز آستارا در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده بودند و امسال پیش بینی می شود بیش از 10 هزار زائر خارجی از این مرز گذر کنند. وی تصریح کرد: اربعین حسینی فرصت معرفی جاذبه‌های گردشگری مذهبی و انتقال آموزه ها و ارزش‌های دینی به زائران است و باید از آن استفاده کرد. شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، این روزها مرز زمینی آستارا به عنوان سومین مرز پرتردد کشور رنگ و بوی دیگری دارد؛ پخش مداحی های آذری، سینه زنی دسته جمعی در محوطه پایانه مرزی، بستن سربندهای یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) و حلقه زدن اشک های پاک و خالصانه شیفتگان خاندان اهل بیت (ع) بهتر و گویاتر از هر صحنه ای با آدمی ارتباط برقرار می کند.
راست گفته اند که عشق به امام حسین (ع) حد و مرز نمی شناسد و این عشق بی قید و بند در آستانه اربعین حسینی، در نوار مرزی آستارا خودنمایی می کند.
احسان و نذورات و صف بستن زائران برای زیارت مجازی حرم امام حسین (ع) در موکب امام زادگان آستارا و ارادات خالصانه شهروندان با روشن کردن اسپند و پخش گلاب بر سر و روی زائران، گوشه ای از عشق بازی با سیدالشهداست.
سدی علی اف زائر آذری در این رابطه گفت: عشق به امام حسین (ع) مسافت طولانی تا کربلا را برای ما آسان می کند و محبت ما شیعیان جمهوری آذربایجان به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)، ماندگار و خالصانه است.
وی افزود: خوشبختانه خدمات مسئولان در مرز آستارا و در قالب موکب ها رضایت بخش است و دغدغه ما نیز در رابطه با تبدیل منات به ریال، امسال با راه اندازی واحد صرافی در محوطه پایانه برطرف شده است.
النور محمد اف دیگر زائر آذری که برای اولین بار سفر کربلا را تجربه می کرد، گفت: حس و حال درونی عجیبی دارم و خوشحالم که مردم ایران با احسان و نذورات، پذیرایی و استقبال خوبی از زائران کشور همسایه می کنند.
وی اضافه کرد: ما همه ساله در ایام محرم عزاداری های پرشوری را در مساجد خودمان برگزار می کنیم ولی زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارای اجر و ثواب زیادی است.
فرماندار آستارا نیز گفت: امسال نسبت به سال های گذشته نظم و ساماندهی مناسبی در خدمات دهی به زائران خارجی وجود دارد و این رضایتمندی را در رفتار آنها می توان مشاهده کرد.
یونس رنجکش افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد اربعین آستارا، مسئولان دستگاه های اجرایی در طول هفته در موکب های استقبال حاضر شده و به خدمات ارائه شده نظارت می کنند.
وی اضافه کرد: استقرار نیروهای هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و حضور مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در غرفه های مختلف در پایانه مرزی نشانگر هماهنگی عوامل خدمات رسان است.
رنجکش یادآور شد: سال گذشته شش هزار و 150 زائر خارجی اربعین حسینی از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و گرجستان با گذر از مرز آستارا در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده بودند و امسال پیش بینی می شود بیش از 10 هزار زائر خارجی از این مرز گذر کنند.
وی تصریح کرد: اربعین حسینی فرصت معرفی جاذبه‌های گردشگری مذهبی و انتقال آموزه ها و ارزش‌های دینی به زائران است و باید از آن استفاده کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید