رفع ۱۵ نقاط حادثه‌خیز کرمانشاه در مسیر حرکت زوار اربعین

جاده
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : در راستای تردد ایمن زائران اربعین حسینی (ع) در محور‌های مواصلاتی استان، ۶ نقطه پرحادثه ایمن‌سازی شده و ۹ نقطه پرحادثه دیگر در درست اقدام داریم.
5/5

علی سلیمی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : طی ۳ ماهه امسال، ایمن سازی ۶ نقطه پرحادثه در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه انجام شده است.

وی گفت: با هماهنگی‌های انجام گرفته، تدابیر لازم برای تردد ایمن زائران اربعین حسینی (ع) در محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه در اولویت قرار گرفته و طی ۳ ماهه ابتدای سال‌جاری، اصلاح ۶ نقطه به اتمام رسیده و ۹ نقطه پرحادثه دیگر نیز درحال انجام است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره ۹ نقطه پرحادثه در درست اقدام، گفت: در محور‌های کرمانشاه به بیستون ۲ نقطه، کرمانشاه به کامیاران ۳ نقطه، بیستون به سنقرو کلیایی، بیستون به صحنه، کنگاور به فش و قلعه شاخانی به میان‌راهان قرار دارد.

وی درباره نقاط پرحادثه استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، ۳۴ نقطه پرحادثه در شهرستان‌های استان کرمانشاه ایمن‌سازی شده و ۳ پروژه پیچ اول نمازگاه، دم بادام به طرف فش، علی آباد به کمربندی اسلام آبادغرب، پروژه‌های انجام شده مازاد بر ابلاغی در سال گذشته اصلاح هندسی شده است.

سلیمی ادامه داد: رفع و اصلاح نقاط پر تصادف با اقداماتی، چون احداث تقاطع غیرهمسطح، دوربرگردان عریض، تعریض تقاطع و احداث رمپ ورود و خروج ایمن به انجام رسید.

وی تصریح کرد: با ایجاد دسترسی‌های غیرمجاز در راه‌ها، دسترسی ناایمن به جاده، ساخت و ساز در حریم راه‌ها، تخریب راه‌ها و… هر ساله نقاط مستعد تصادف افزایش می‌یابد.

سلیمی درخصوص اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی برخی از نقاط پرحادثه، گفت: نصب تابلو، علائم ایمنی، نصب نیوجرسی، نصب روشنایی، چراغ چشمک زن و… از جمله اقدامات کوتاه مدت است، اما برای برخی نقاط، نیازمند تعریف پروژه‌هایی مانند احداث روگذر و زیرگذر و اعتبارات قابل توجهی هستیم، از سوی دیگر در برخی موارد با وجود معارضین اجتماعی از سرعت روند ایمن‌سازی می‌کاهد. / باشگاه خبرنگاران جوان

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید