دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت کرد

5/5

 رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت کرده است افزود: شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی فقط با روادید انجام می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت کرده است افزود: شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی فقط با روادید انجام می‌شود. حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در نشست‌خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و با اشاره به راهپیمایی روز اربعین، گفت: به دلیل اهمیت این روز، ضرورت برنامه‌ریزی مناسبی را ایجاب می‌کند. وی افزود: اربعین سال گذشته 2 میلیون و 400 هرار تن به صورت ثبت ورودی در راهپیمایی روز اربعین شرکت کردند. معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به تأسیس شورای راهبری برای برگزاری هر چه بهتر مراسم راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که باید در سال جاری مورد توجه ستاد اربعین قرار گیرد، مسئله نظم و امنیت و مقررات مرزی است، سال گذشته شاهد ورود افرادی بودیم که بدون داشتن گذرنامه روند کار را با اخلال مواجه کردند. ذوالفقاری تصریح کرد: با اقداماتی که از چندی قبل آغاز و مأموریتی که طراحی شده، قطعا امسال همه افراد قانونمند و با داشتن روادید از مرز عبور می‌کنند، مردم عزیز کشورمان دقت کنند که برای اخذ روادید اقدام کنند و گله‌ای از مسئولین نداشته باشند، چرا که مر قانون اجرا خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: سفر اربعین رایگان نیست و تنها نذورات مردم را در این جهت ساماندهی خواهیم کرد. طرف عراقی لغو روادید را قبول نکرده و هزینه 40 دلار را برای آن خواهیم داشت. معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به بیمه زائران اربعین گفت: امسال بیمه ایران مسئولیت بیمه زائران را بر عهده گرفته است و هر نفر 18 هزار و 800 تومان برای بیمه می‌پردازد که برای درمان سرپایی تا دو میلیون تومان، غرامت بابت اقدامات تروریستی 200 میلیون تومان، غرامت بابت فوت به هر علت 30 میلیون تومان، غرامت بابت نقص عضو تا 200 میلیون تومان و هزینه درمانی در بیمارستان‌ها تا 25 میلیون تومان توسط بیمه پرداخت می‌شود. بیمه از تاریخ 15 محرم تا 5 ربیع‌الاول و از 20 کیلومتر داخل خاک ایران تا مرزهای کشور و در داخل خاک عراق اعتبار دارد. وی به امضای موافقتنامه ای میان ایران و عراق اشاره کرد و اظهار داشت: در این توافقنامه برای اینکه فشار از مرز مهران کاهش یابد، مرز خسروی نیز اضافه شده و دولت عراق نیز با رفت و آمد از مرز خسروی موافقت کرده است. nرباره نحوه صدور روادید، چهار کنسولگری در 12 دفتر و 16 نقطه از 20 شهریورماه صدور روادید را آغاز می‌کنند و تاکنون 8 هزار و 700 نفر در سامانه سما ثبت نام کرده‌اند که البته در سال جاری ارائه روادیدها به صورت انفرادی خواهد بود و اگر افرادی هم بخواهند تا سقف 5 نفر، خانوادگی به سفر بروند، بصورت لیستی روادید صادر می‌شود. وی ادامه داد: افرادی هم که دارای کارت اقامت دائم در ایران هستند مانند افاغنه و اتباع عراقی، بر اساس مدارکی که نیروی انتظامی به سفارت عراق ارائه می‌دهد می‌توانند برای یک بار روادید خروج دریافت کرده و از مرز خارج شوند. البته به دنبال این هستیم تا با وزارت کشور عراق لینک شویم تا هر کسی که می خواهد از مرز دو کشور عبور کند، فقط یکبار چک شود و هر دو طرف مدارک فرد را بررسی نکنند.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در نشست‌خبری ضمن گرامیداشت هفته دولت و با اشاره به راهپیمایی روز اربعین، گفت: به دلیل اهمیت این روز، ضرورت برنامه‌ریزی مناسبی را ایجاب می‌کند. وی افزود: اربعین سال گذشته 2 میلیون و 400 هرار تن به صورت ثبت ورودی در راهپیمایی روز اربعین شرکت کردند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به تأسیس شورای راهبری برای برگزاری هر چه بهتر مراسم راهپیمایی اربعین، اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که باید در سال جاری مورد توجه ستاد اربعین قرار گیرد، مسئله نظم و امنیت و مقررات مرزی است، سال گذشته شاهد ورود افرادی بودیم که بدون داشتن گذرنامه روند کار را با اخلال مواجه کردند.

ذوالفقاری تصریح کرد: با اقداماتی که از چندی قبل آغاز و مأموریتی که طراحی شده، قطعا امسال همه افراد قانونمند و با داشتن روادید از مرز عبور می‌کنند، مردم عزیز کشورمان دقت کنند که برای اخذ روادید اقدام کنند و گله‌ای از مسئولین نداشته باشند، چرا که مر قانون اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سفر اربعین رایگان نیست و تنها نذورات مردم را در این جهت ساماندهی خواهیم کرد. طرف عراقی لغو روادید را قبول نکرده و هزینه 40 دلار را برای آن خواهیم داشت.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به بیمه زائران اربعین گفت: امسال بیمه ایران مسئولیت بیمه زائران را بر عهده گرفته است و هر نفر 18 هزار و 800 تومان برای بیمه می‌پردازد که برای درمان سرپایی تا دو میلیون تومان، غرامت بابت اقدامات تروریستی 200 میلیون تومان، غرامت بابت فوت به هر علت 30 میلیون تومان، غرامت بابت نقص عضو تا 200 میلیون تومان و هزینه درمانی در بیمارستان‌ها تا 25 میلیون تومان توسط بیمه پرداخت می‌شود. بیمه از تاریخ 15 محرم تا 5 ربیع‌الاول و از 20 کیلومتر داخل خاک ایران تا مرزهای کشور و در داخل خاک عراق اعتبار دارد.

وی به امضای موافقتنامه ای میان ایران و عراق اشاره کرد و اظهار داشت: در این توافقنامه برای اینکه فشار از مرز مهران کاهش یابد، مرز خسروی نیز اضافه شده و دولت عراق نیز با رفت و آمد از مرز خسروی موافقت کرده است.
nرباره نحوه صدور روادید، چهار کنسولگری در 12 دفتر و 16 نقطه از 20 شهریورماه صدور روادید را آغاز می‌کنند و تاکنون 8 هزار و 700 نفر در سامانه سما ثبت نام کرده‌اند که البته در سال جاری ارائه روادیدها به صورت انفرادی خواهد بود و اگر افرادی هم بخواهند تا سقف 5 نفر، خانوادگی به سفر بروند، بصورت لیستی روادید صادر می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی هم که دارای کارت اقامت دائم در ایران هستند مانند افاغنه و اتباع عراقی، بر اساس مدارکی که نیروی انتظامی به سفارت عراق ارائه می‌دهد می‌توانند برای یک بار روادید خروج دریافت کرده و از مرز خارج شوند. البته به دنبال این هستیم تا با وزارت کشور عراق لینک شویم تا هر کسی که می خواهد از مرز دو کشور عبور کند، فقط یکبار چک شود و هر دو طرف مدارک فرد را بررسی نکنند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید