دولت عراق آمادگی بازگشایی مرز خسروی برای اربعین را ندارد

5/5

حسین ذوالفقاری ، درباره بازگشایی مرز پرویزخان و تاثیر آن بر مراسم اربعین گفت: ما مرزهای خود را با اقلیم رسما نبسته‌ایم، شرایطی در آن منطقه پیش آمد و کشور عراق درگیر یک تحرک نظامی شد.

حسین ذوالفقاری ، درباره بازگشایی مرز پرویزخان و تاثیر آن بر مراسم اربعین گفت: ما مرزهای خود را با اقلیم رسما نبسته‌ایم، شرایطی در آن منطقه پیش آمد و کشور عراق درگیر یک تحرک نظامی شد. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از عدم آمادگی دولت عراق برای بازگشایی مرز خسروی خبر داد. وی در ادامه با بیان این که ما از قبل پیش‌بینی کرده بودیم اگر تنشی در منطقه به وجود آمد باید مراقب باشیم، عنوان کرد: باتوجه به شرایط مراقب بودیم که رانندگان در آن سوی مرزها نباشند تا مشکلی پیش نیاید. بنابراین این رانندگان بارهای خود را در بازارچه‌ها به کامیون‌های خود در اقلیم تحویل می‌دادند. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: در ایامی ارتش عراق به سوی کرکوک حرکت کرد که خود به خود این مسیر متوقف شد و حتی رانندگان خودشان آن طرف مرزها نرفتند و بخشی دیگر بارهای خود را از مرز سومار تحویل دادند. وی افزود: هفته گذشته طرف عراقی اعلام آمادگی کرد که مرزها باز شود اما به دلیل اینکه یک اختلافی بین خودشان داشتند تا چه کسی امنیت مرزها را به عهده بگیرد، این مساله انجام نشد. ذوالفقاری ادامه داد: مرز باشماق باز شده و کالا و سوخت رد و بدل می شود و همچنین مرز خسروی برای انتقال کالا مشکلی ندارد. وی درباره مرز پرویز خان نیز گفت: ما برای باز بودن مرز پرویز اعلام آمادگی کردیم حتی امروز هم به شخصه زنگ زدم اما چون تکلیف دولت عراق با مسئولان اقلیم روشن نیست که چه کسی می‌خواهد امنیت مرزها را به عهده بگیرد، بازگشایی نشده است. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: ما اصرار داریم که زودتر تکلیف خودشان را روشن کنند که نیروهای دولت عراق قرار است امنیت مرزها را بر عهده بگیرد یا نیروهای اقیلم این کار را می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: مرز پرویزخان تاثیری بر مراسم اربعین ندارد و واردات و ترانزیت در این مرز انجام می‌شود. ذوالفقاری گفت: مرز خسروی امروز قرار بود ساعت ۱۰ صبح بازگشایی شود که دیشب دولت عراق گفت آمادگی آن ندارد و ما در پی این هستیم تا بدانیم که چرا نمی‌توانند و چه زمانی این امر میسر می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از عدم آمادگی دولت عراق برای بازگشایی مرز خسروی خبر داد.

وی در ادامه با بیان این که ما از قبل پیش‌بینی کرده بودیم اگر تنشی در منطقه به وجود آمد باید مراقب باشیم، عنوان کرد: باتوجه به شرایط مراقب بودیم که رانندگان در آن سوی مرزها نباشند تا مشکلی پیش نیاید. بنابراین این رانندگان بارهای خود را در بازارچه‌ها به کامیون‌های خود در اقلیم تحویل می‌دادند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: در ایامی ارتش عراق به سوی کرکوک حرکت کرد که خود به خود این مسیر متوقف شد و حتی رانندگان خودشان آن طرف مرزها نرفتند و بخشی دیگر بارهای خود را از مرز سومار تحویل دادند.

وی افزود: هفته گذشته طرف عراقی اعلام آمادگی کرد که مرزها باز شود اما به دلیل اینکه یک اختلافی بین خودشان داشتند تا چه کسی امنیت مرزها را به عهده بگیرد، این مساله انجام نشد.

ذوالفقاری ادامه داد: مرز باشماق باز شده و کالا و سوخت رد و بدل می شود و همچنین مرز خسروی برای انتقال کالا مشکلی ندارد.

وی درباره مرز پرویز خان نیز گفت: ما برای باز بودن مرز پرویز اعلام آمادگی کردیم حتی امروز هم به شخصه زنگ زدم اما چون تکلیف دولت عراق با مسئولان اقلیم روشن نیست که چه کسی می‌خواهد امنیت مرزها را به عهده بگیرد، بازگشایی نشده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: ما اصرار داریم که زودتر تکلیف خودشان را روشن کنند که نیروهای دولت عراق قرار است امنیت مرزها را بر عهده بگیرد یا نیروهای اقیلم این کار را می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرز پرویزخان تاثیری بر مراسم اربعین ندارد و واردات و ترانزیت در این مرز انجام می‌شود.

ذوالفقاری گفت: مرز خسروی امروز قرار بود ساعت ۱۰ صبح بازگشایی شود که دیشب دولت عراق گفت آمادگی آن ندارد و ما در پی این هستیم تا بدانیم که چرا نمی‌توانند و چه زمانی این امر میسر می‌شود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید