در مراسم اربعین اسراف می شود/نیازی به سفره های رنگین نیست

5/5

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در مراسم اربعین برخی اسراف ها انجام می شود که باید اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: در مراسم اربعین برخی اسراف ها انجام می شود که باید اصلاح شود. به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در گردهمایی دست اندرکاران اربعین ضمن تشکر از عوامل امر برگزاری مراسم اربعین حسینی در خصوص اهمیت و اداب زیارت گفت: ظرفیت بالایی در زمینه زیارت برای کشور ما وجود دارد و باید نهضت اخلاقی در این مورد شکل بگیرد. وی ادامه داد: در زیارت دو نکته میل و عدول مورد اهمیت است و زائران در آن تنها قصد خدا رو داشته باشند و به غیر از آن توجه نکنند. مسئله زیارت در روایات ما امده است ولی خلاف آن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و بیشتر به اهداف مادی به جای بار معنوی پرداخته می‌شود. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: آشنایی با الگو‌ها و پیشوایان ما در زیارت مرقد آن‌ها امکان پذیر می شود. در بحث هدفگذاری هم با زیارت آشنایی با دین و اسلام و شریعیت، هزینه‌ها و امکانات مختلف فراهم می شود و باید در مراسم اربعین به این موضوع توجه شود و زائران باید نسبت به این اهداف اشنا و اداب زیارت را بدانند. قاضی عسکر با بیان اینکه معرفت از جمله آداب زیارت است که باید در مراسم اربعین نسبت به این توجه شود و شناخت کاملی از امام حسین(ع) و توسل به ائمه صورت گیرد، گفت: اخلاص نیز باید در این مراسم مدنظر قرار گیرد چرا که زائر امام حسین(ع) در راه رسیدن به حرم امام حسین(ع) مورد استقبال فرشتگان خداوند قرار می گیرد. عشق و شوق به امام حسین از عواملی است که زائران را به کربلا می‌کشاند.باید با حزن و شوق به سمت امام حسین رفت. وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه در اربعین اسراف می شود، گفت: در پذیرایی‌هایی مراسم اربعین اسراف می شود و این مخالف ارکان زیارت و مراسم اربعین حسینی است و سفره‌های رنگین و پذیرایی‌های زیاد پسندیده نیست. این مراسم جای سفره انداختن ندارد و باید ساده برگزارشود تا بتوان کمی مصائب امام حسین را درک کرد. به گفته نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سکوت در مقابل زیارت امام و ادای ادب و احترام باید در مباحث زیارتی اربعین رعایت شود. زائران بر طبق ارکان زیارت باید با همسفران خود خوش رفتار بوده و مرتب مشغول ذکر خدا باشند و دست به امور خیریه بزنند. وی با اعلام اینکه زیارت امری تشریفاتی نیست و تکریم شده است، تاکید کرد: فلسفه زیارت شست و شوی انسان ها است و پیمان با ائمه مد نظر قرار می گیرد. قاضی عسکر افزود: اربعین تنها رنگ و بوی شیعی ندارد و اهل سنت و ادیان دیگر در آن شرکت می کنند. اگر این حرکت به خوبی انجام شود با ظلم در دنیا مقابله می شود و روحیه دعا را در تمام ملت‌ها تقویت کرده و به جهانیان معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در گردهمایی دست اندرکاران اربعین ضمن تشکر از عوامل امر برگزاری مراسم اربعین حسینی در خصوص اهمیت و اداب زیارت گفت: ظرفیت بالایی در زمینه زیارت برای کشور ما وجود دارد و باید نهضت اخلاقی در این مورد شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در زیارت دو نکته میل و عدول مورد اهمیت است و زائران در آن تنها قصد خدا رو داشته باشند و به غیر از آن توجه نکنند. مسئله زیارت در روایات ما امده است ولی خلاف آن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و بیشتر به اهداف مادی به جای بار معنوی پرداخته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: آشنایی با الگو‌ها و پیشوایان ما در زیارت مرقد آن‌ها امکان پذیر می شود. در بحث هدفگذاری هم با زیارت آشنایی با دین و اسلام و شریعیت، هزینه‌ها و امکانات مختلف فراهم می شود و باید در مراسم اربعین به این موضوع توجه شود و زائران باید نسبت به این اهداف اشنا و اداب زیارت را بدانند.

قاضی عسکر با بیان اینکه معرفت از جمله آداب زیارت است که باید در مراسم اربعین نسبت به این توجه شود و شناخت کاملی از امام حسین(ع) و توسل به ائمه صورت گیرد، گفت: اخلاص نیز باید در این مراسم مدنظر قرار گیرد چرا که زائر امام حسین(ع) در راه رسیدن به حرم امام حسین(ع) مورد استقبال فرشتگان خداوند قرار می گیرد. عشق و شوق به امام حسین از عواملی است که زائران را به کربلا می‌کشاند.باید با حزن و شوق به سمت امام حسین رفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه در اربعین اسراف می شود، گفت: در پذیرایی‌هایی مراسم اربعین اسراف می شود و این مخالف ارکان زیارت و مراسم اربعین حسینی است و سفره‌های رنگین و پذیرایی‌های زیاد پسندیده نیست. این مراسم جای سفره انداختن ندارد و باید ساده برگزارشود تا بتوان کمی مصائب امام حسین را درک کرد.

به گفته نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سکوت در مقابل زیارت امام و ادای ادب و احترام باید در مباحث زیارتی اربعین رعایت شود. زائران بر طبق ارکان زیارت باید با همسفران خود خوش رفتار بوده و مرتب مشغول ذکر خدا باشند و دست به امور خیریه بزنند.

وی با اعلام اینکه زیارت امری تشریفاتی نیست و تکریم شده است، تاکید کرد: فلسفه زیارت شست و شوی انسان ها است و پیمان با ائمه مد نظر قرار می گیرد.

قاضی عسکر افزود: اربعین تنها رنگ و بوی شیعی ندارد و اهل سنت و ادیان دیگر در آن شرکت می کنند. اگر این حرکت به خوبی انجام شود با ظلم در دنیا مقابله می شود و روحیه دعا را در تمام ملت‌ها تقویت کرده و به جهانیان معرفی می‌کند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید