داشتن ویزا برای زائران اربعین الزامی است

5/5

مدیرکل امور مرزی و دبیر ستاد اربعین وزارت کشور با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون و 300 هزار نفر از کشور برای مراسم اربعین به عراق سفر کردند گفت: از این تعداد 100 هزار نفر تبعه خارجی بودند، از استان البرز نیز 65 هزار نفر به عراق اعزام شدند.

مدیرکل امور مرزی و دبیر ستاد اربعین وزارت کشور با بیان اینکه سال گذشته دو میلیون و 300 هزار نفر از کشور برای مراسم اربعین به عراق سفر کردند گفت: از این تعداد 100 هزار نفر تبعه خارجی بودند، از استان البرز نیز 65 هزار نفر به عراق اعزام شدند. به گزارش ایسنا، مجید آقابابایی در جلسه ستاد اربعین استان البرز که امروز سه شنبه(۲۱ شهریور)، در استانداری البرز برگزار شد، گفت: اربعین همایشی مردم محور است و وزارت کشور تنها به عنوان هماهنگ کننده برنامه‌ها وارد عمل شده است. آقابابایی با بیان اینکه اتخاذ تدابیر لازم برای مراسم اربعین یک تکلیف شرعی است، خاطرنشان کرد: از همین رو دولت به عنوان متولی به این مراسم نگاه نمی‌کند و مانند سایر آداب مذهبی به صورت مردمی انجام می‌شود. وی در ادامه نگاه سیاحتی به مراسم اربعین را یکی از آسیب‌های این همایش بزرگ عنوان کرد و خاطرنشان کرد: همین نگاه باعث بروز برخی حواشی و ایجاد اختلاف شده است. مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه در اربعین سال 94 حدود 90 نقطه ضعف، 150 فرصت و 31 تهدید شناسایی شد اظهار کرد: این نقاط ضعف در سال 95 بین 65 تا 75 درصد کاهش و نقاط قوت نیز به همین میزان افزایش یافت. آقابابایی از سیاستگذاری مراسم اربعین امسال براساس هفت اصل کلی خبر داد و گفت: این اصول شامل ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت‎‌ها و ارزش‌ها، مردم محوری، تسهیلگری، مدیریت انتظارات و هماهنگی است. این مسئول با بیان اینکه سال گذشته دومیلیون 300 هزار نفر از کشور برای مراسم اربعین به عراق سفر کردند، گفت: از این تعداد 100 هزار نفر تبعه خارجی بودند، از استان البرز نیز 65 هزار نفر به عراق اعزام شدند. دبیر ستاد اربعین وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: زائران حتما باید با مدارک قانونی و ویزا به این سفر معنوی بروند.

به گزارش ایسنا، مجید آقابابایی در جلسه ستاد اربعین استان البرز که امروز سه شنبه(۲۱ شهریور)، در استانداری البرز برگزار شد، گفت: اربعین همایشی مردم محور است و وزارت کشور تنها به عنوان هماهنگ کننده برنامه‌ها وارد عمل شده است.

آقابابایی با بیان اینکه اتخاذ تدابیر لازم برای مراسم اربعین یک تکلیف شرعی است، خاطرنشان کرد: از همین رو دولت به عنوان متولی به این مراسم نگاه نمی‌کند و مانند سایر آداب مذهبی به صورت مردمی انجام می‌شود.

وی در ادامه نگاه سیاحتی به مراسم اربعین را یکی از آسیب‌های این همایش بزرگ عنوان کرد و خاطرنشان کرد: همین نگاه باعث بروز برخی حواشی و ایجاد اختلاف شده است.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه در اربعین سال 94 حدود 90 نقطه ضعف، 150 فرصت و 31 تهدید شناسایی شد اظهار کرد: این نقاط ضعف در سال 95 بین 65 تا 75 درصد کاهش و نقاط قوت نیز به همین میزان افزایش یافت.

آقابابایی از سیاستگذاری مراسم اربعین امسال براساس هفت اصل کلی خبر داد و گفت: این اصول شامل ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، رعایت سنت‎‌ها و ارزش‌ها، مردم محوری، تسهیلگری، مدیریت انتظارات و هماهنگی است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته دومیلیون 300 هزار نفر از کشور برای مراسم اربعین به عراق سفر کردند، گفت: از این تعداد 100 هزار نفر تبعه خارجی بودند، از استان البرز نیز 65 هزار نفر به عراق اعزام شدند.

دبیر ستاد اربعین وزارت کشور در پایان خاطرنشان کرد: زائران حتما باید با مدارک قانونی و ویزا به این سفر معنوی بروند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید