خروج بدون مدارک زائران اربعین حسینی از پایانه ها، خط قرمز مرزبانی خوزستان

5/5

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: خروج بدون مدارک قانونی زائران اربعین از پایانه های مسافری شلمچه و چذابه خط قرمز مرزبانی استان است.

فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: خروج بدون مدارک قانونی زائران اربعین از پایانه های مسافری شلمچه و چذابه خط قرمز مرزبانی استان است. سردار عبدالله نظرپور روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده با طرف عراقی ، در اربعین حسینی امسال نیز زائران کشورمان برای سفر به عراق باید روادید تهیه کنند و خروج بدون مدارک قانونی جرم تلقی می شود و می تواند پیامدهای منفی بر روابط 2 کشور برجای بگذارد. وی با بیان اینکه ماموران مرزبانی بر اساس وظیفه ذاتی خود از خروج زائران اربعین حسینی بدون مدارک قانونی (گذرنامه و روادید) از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه جلوگیری می کنند از زائران اربعین حسینی خواست از هم اکنون مدارک قانونی خود را تهیه کنند تا با مشکلی برخورد نکنند. وی گفت:گیت های کنترلی مرزبانی خوزستان در سه نقطه مجزای مرزی مدارک قانونی زائران را بررسی می کنند و کسانی که گذرنامه و روادید نداشته باشند به شهرهای مرزی استان بازگردانده خواهند شد. فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به بازدید اخیر هیاتی از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی و مرزی از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه و تاکید بر خروج و ورود منضبط زائران اربعین حسینی اظهار کرد: در اربعین حسینی امسال اقدام های سختگیرانه تری برای جلوگیری از خروج غیرقانونی زائران اربعین حسینی از پایانه های مرزی خوزستان صورت می گیرد تا خللی در روند تردد زائران پیش نیاید. نظرپور با اشاره به آمادگی کامل فرماندهی مرزبانی خوزستان برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی توام با آرامش و نظم اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در اربعین امسال حجم مشکلات ناشی از تردد خیل عظیم زائران مشتاق بسیار کمتر از سال گذشته خواهد بود. به گزارش ایرنا پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال 1395 بود. در اربعین حسینی حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.پیش بینی شده امسال شمار زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال حداقل 20درصد افزایش یابد. مرزهای شلمچه و چذابه از تیرماه 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی قرار برای تردد زائران دو کشور ایران و عراق و صادرات کالاهای غیرنفتی به این کشور فعال و عملیاتی شد. قرار است مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز به عنوان چهارمین مرز رسمی برای تردد زائران اربعین حسینی امسال بازگشایی شود.

سردار عبدالله نظرپور روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده با طرف عراقی ، در اربعین حسینی امسال نیز زائران کشورمان برای سفر به عراق باید روادید تهیه کنند و خروج بدون مدارک قانونی جرم تلقی می شود و می تواند پیامدهای منفی بر روابط 2 کشور برجای بگذارد.
وی با بیان اینکه ماموران مرزبانی بر اساس وظیفه ذاتی خود از خروج زائران اربعین حسینی بدون مدارک قانونی (گذرنامه و روادید) از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه جلوگیری می کنند از زائران اربعین حسینی خواست از هم اکنون مدارک قانونی خود را تهیه کنند تا با مشکلی برخورد نکنند.
وی گفت:گیت های کنترلی مرزبانی خوزستان در سه نقطه مجزای مرزی مدارک قانونی زائران را بررسی می کنند و کسانی که گذرنامه و روادید نداشته باشند به شهرهای مرزی استان بازگردانده خواهند شد.
فرمانده مرزبانی خوزستان با اشاره به بازدید اخیر هیاتی از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی و مرزی از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه و تاکید بر خروج و ورود منضبط زائران اربعین حسینی اظهار کرد: در اربعین حسینی امسال اقدام های سختگیرانه تری برای جلوگیری از خروج غیرقانونی زائران اربعین حسینی از پایانه های مرزی خوزستان صورت می گیرد تا خللی در روند تردد زائران پیش نیاید.
نظرپور با اشاره به آمادگی کامل فرماندهی مرزبانی خوزستان برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی توام با آرامش و نظم اظهار کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در اربعین امسال حجم مشکلات ناشی از تردد خیل عظیم زائران مشتاق بسیار کمتر از سال گذشته خواهد بود.
به گزارش ایرنا پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی در سال 1395 بود.
در اربعین حسینی حدود 430هزار زائر از پایانه چذابه و 650هزار زائر از طریق مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.پیش بینی شده امسال شمار زائران اربعین حسینی در مقایسه با پارسال حداقل 20درصد افزایش یابد.
مرزهای شلمچه و چذابه از تیرماه 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی قرار برای تردد زائران دو کشور ایران و عراق و صادرات کالاهای غیرنفتی به این کشور فعال و عملیاتی شد.
قرار است مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز به عنوان چهارمین مرز رسمی برای تردد زائران اربعین حسینی امسال بازگشایی شود.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید