خدمت‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خراسان رضوی به ۹۳ هزار زائر اربعین

5/5

ابراهیم نصری رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد برنامه‌ریزی، مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی در خراسان رضوی گفت: ۹۳ هزار نفر از این استان برای عزیمت به عراق و شرکت در مراسم اربعین از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده‌اند.

ابراهیم نصری رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد برنامه‌ریزی، مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی در خراسان رضوی گفت: ۹۳ هزار نفر از این استان برای عزیمت به عراق و شرکت در مراسم اربعین از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده‌اند. ابراهیم نصری رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد برنامه‌ریزی، مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی در خراسان رضوی گفت: ۹۳ هزار نفر از این استان برای عزیمت به عراق و شرکت در مراسم اربعین از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری افزود: زائران مزبور در قالب سفرهای مستقیم و غیرمستقیم از طریق هواپیما، قطار و اتوبوس به عتبات عالیات در عراق اعزام شده‌اند. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی اظهار کرد: از این تعداد ۲۳ هزار و ۶۵۰ زائر به وسیله ۶۳۳ دستگاه اتوبوس بین‌شهری از مشهد به مرزهای شلمچه، چزابه و مهران منتقل شده و ۲۷ هزار و ۳۸۳ زائر با ۶۳۳ پرواز از مشهد به شهرهای نجف و بغداد رفته‌اند. وی گفت: ۳۷ هزار و ۴۵۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق سیستم حمل‌ونقل ریلی از مشهد به مرز شلمچه اعزام شدند که ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد با قطار مستقیم مشهد – اهواز – خرمشهر جابجا شده‌اند. نصری افزود: از نهم تا ۱۶ آبان ماه جاری چهار هزار و ۹۵۰ نفر از اتباع افغانستان نیز از مرز دوغارون به مشهد منتقل و سپس با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به مرز شلمچه انتقال یافته‌اند. وی درباره خدمات برای بازگشت زائرین نیز اظهار کرد: دستگاه‌های متولی حمل‌ونقل پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام می‌دهند که در این راستا ۱۲۰ دستگاه اتوبوس خالی از استان خراسان رضوی به مرزهای غرب کشور اعزام شده است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: با اقدامات انجام شده مشکلی در تأمین ناوگان برای بازگشت زائرین به مشهد نخواهد بود. اربعین امسال ۱۶۰ هزار نفر از استان خراسان رضوی برای شرکت در مراسم این روز به عتبات عالیات در عراق مشرف شده‌اند.

ابراهیم نصری رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد برنامه‌ریزی، مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی در خراسان رضوی گفت: ۹۳ هزار نفر از این استان برای عزیمت به عراق و شرکت در مراسم اربعین از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، ابراهیم نصری افزود: زائران مزبور در قالب سفرهای مستقیم و غیرمستقیم از طریق هواپیما، قطار و اتوبوس به عتبات عالیات در عراق اعزام شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی اظهار کرد: از این تعداد ۲۳ هزار و ۶۵۰ زائر به وسیله ۶۳۳ دستگاه اتوبوس بین‌شهری از مشهد به مرزهای شلمچه، چزابه و مهران منتقل شده و ۲۷ هزار و ۳۸۳ زائر با ۶۳۳ پرواز از مشهد به شهرهای نجف و بغداد رفته‌اند.

وی گفت: ۳۷ هزار و ۴۵۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق سیستم حمل‌ونقل ریلی از مشهد به مرز شلمچه اعزام شدند که ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد با قطار مستقیم مشهد – اهواز – خرمشهر جابجا شده‌اند.

نصری افزود: از نهم تا ۱۶ آبان ماه جاری چهار هزار و ۹۵۰ نفر از اتباع افغانستان نیز از مرز دوغارون به مشهد منتقل و سپس با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای به مرز شلمچه انتقال یافته‌اند.

وی درباره خدمات برای بازگشت زائرین نیز اظهار کرد: دستگاه‌های متولی حمل‌ونقل پیگیری‌های لازم در این زمینه را انجام می‌دهند که در این راستا ۱۲۰ دستگاه اتوبوس خالی از استان خراسان رضوی به مرزهای غرب کشور اعزام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: با اقدامات انجام شده مشکلی در تأمین ناوگان برای بازگشت زائرین به مشهد نخواهد بود.

اربعین امسال ۱۶۰ هزار نفر از استان خراسان رضوی برای شرکت در مراسم این روز به عتبات عالیات در عراق مشرف شده‌اند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید