خدمات‌دهی راهوران محله استان کرمانشاه در اربعین حسینی

5/5

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از نقش راهوران محله در تصادفات و امداد رسانی برای تسهیل در تردد زائران در مراسم اربعین حسینی خبر داد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از نقش راهوران محله در تصادفات و امداد رسانی برای تسهیل در تردد زائران در مراسم اربعین حسینی خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حیدری امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تردد زوار در اربعین امسال، در مرز خسروی نیز انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: پلیس راه و فرمانداری های شهرستان های تابعه استان با بکارگیری و اعزام راهوران محله که در خصوص امداد رسانی و روان سازی ترافیک آموزش های لازم را فراگرفته اند، در مسیرهای تردد زوار حسینی به هموطنان از سراسر کشور ارائه خدمات خواهند کرد. وی ادامه داد: راهوران محله در هنگام وقوع حوادث رانندگی که زمان حضور عوامل امدادی و پلیسی به طول خواهد انجامید، می توانند تا زمان حضور این عوامل و حتی بعد از آن با همراه داشتن کارت شناسایی راهور محله و پوشیدن روپوش و بکارگیری تجهیزات مخصوص، ایفای نقش کنند که این نقش ها به عنوان یک وظیفه داوطلبانه و خداپسندانه در انواع تصادفات بسیار حائز اهمیت است. رئیس پلیس راه استان در ادامه به شرح اقدامات راهوران محله در هنگام وقوع تصادف پرداخت و بیان کرد: راهوران محله با حضور به موقع در صحنه تصادف؛ گزارش وقوع حادثه را به مراکز امداد جاده ای ۱۱۵ و پلیسی ۱۱۰ و در صورت تشخیص نسبت به رهاسازی مصدومان و حریق موجود یا احتمالی، از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ و حضور هلال احمر و آتش نشانی همکاری می کنند. سرهنگ حیدری در خاتمه به نقش راهوران محله در امر امداد رسانی و ایمن سازی صحنه حادثه برای جلوگیری از حوادث بعدی که ممکن است بر اثر انسداد تمام یا بخشی از راه روی دهد پرداخت و اظهار کرد: قراردادن مثلث شبرنگ در فاصله ۷۰ متری قبل و بعد از محل وقوع بطوری که رانندگان عبوری دیگر بتوانند از فاصله ۲۰۰ متری خطر را تشخیص بدهند، از جمله اقدامات راهوران محله است که این مورد در شرایط شب، مه و در پیچ ها و شیب ها بسیار حیاتی به نظر رسیده و اگر میسر باشد دو نفر با زدن پرچم یا با در دست دشتن منبع نوری مانند نور فانوس، چراغ قوه، نور تلفن همراه و راکت شبرنگ خطر را به رانندگان عبور آگاهی می دهند. وی ادامه داد: کمک به اعزام مصدومان، ایجاد حریم امن برای صحنه حادثه با نصب کله قندی یا موانع دیگر بطوری که خودروهای دیگر با فاصله امنی از خودروهای حادثه دیده و مجروحان عبور کنند، تقسیم بخش باقیمانده از عرض راه برای عبور خودروهای گذری و جلوگیری از توقف بی مورد آنان و حفاظت اموال رانندگان و خودروهای حادثه دیده از دیگر اقدامات راهوران محله به شمار می آید. رئیس پلیس راه استان، مستند سازی صحنه اولیه حادثه با عکس برداری و ثبت مشخصات رانندگان و سرنشینان برای ارائه به کارشناس تصادفات را یکی دیگر از اقدامات این افراد عنوان کرد و گفت: در تصادفات مربوط به کامیون های حامل بارهای خطرناک مانند نفت، گاز، بنزین، اسید و… و. جلوگیری از ازدحام جمعیت تا فواصل امن و تردد خودروهای عبوری می تواند از وقوع فجایع احتمالی مانند آنچه در کشور پاکستان روی داد، جلوگیری کند، لذا نحوه خدمات دهی در اینگونه موراد نیز به راهوران محله آموزش داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حیدری امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تردد زوار در اربعین امسال، در مرز خسروی نیز انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: پلیس راه و فرمانداری های شهرستان های تابعه استان با بکارگیری و اعزام راهوران محله که در خصوص امداد رسانی و روان سازی ترافیک آموزش های لازم را فراگرفته اند، در مسیرهای تردد زوار حسینی به هموطنان از سراسر کشور ارائه خدمات خواهند کرد.

وی ادامه داد: راهوران محله در هنگام وقوع حوادث رانندگی که زمان حضور عوامل امدادی و پلیسی به طول خواهد انجامید، می توانند تا زمان حضور این عوامل و حتی بعد از آن با همراه داشتن کارت شناسایی راهور محله و پوشیدن روپوش و بکارگیری تجهیزات مخصوص، ایفای نقش کنند که این نقش ها به عنوان یک وظیفه داوطلبانه و خداپسندانه در انواع تصادفات بسیار حائز اهمیت است.

رئیس پلیس راه استان در ادامه به شرح اقدامات راهوران محله در هنگام وقوع تصادف پرداخت و بیان کرد: راهوران محله با حضور به موقع در صحنه تصادف؛ گزارش وقوع حادثه را به مراکز امداد جاده ای ۱۱۵ و پلیسی ۱۱۰ و در صورت تشخیص نسبت به رهاسازی مصدومان و حریق موجود یا احتمالی، از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ و حضور هلال احمر و آتش نشانی همکاری می کنند.

سرهنگ حیدری در خاتمه به نقش راهوران محله در امر امداد رسانی و ایمن سازی صحنه حادثه برای جلوگیری از حوادث بعدی که ممکن است بر اثر انسداد تمام یا بخشی از راه روی دهد پرداخت و اظهار کرد: قراردادن مثلث شبرنگ در فاصله ۷۰ متری قبل و بعد از محل وقوع بطوری که رانندگان عبوری دیگر بتوانند از فاصله ۲۰۰ متری خطر را تشخیص بدهند، از جمله اقدامات راهوران محله است که این مورد در شرایط شب، مه و در پیچ ها و شیب ها بسیار حیاتی به نظر رسیده و اگر میسر باشد دو نفر با زدن پرچم یا با در دست دشتن منبع نوری مانند نور فانوس، چراغ قوه، نور تلفن همراه و راکت شبرنگ خطر را به رانندگان عبور آگاهی می دهند.

وی ادامه داد: کمک به اعزام مصدومان، ایجاد حریم امن برای صحنه حادثه با نصب کله قندی یا موانع دیگر بطوری که خودروهای دیگر با فاصله امنی از خودروهای حادثه دیده و مجروحان عبور کنند، تقسیم بخش باقیمانده از عرض راه برای عبور خودروهای گذری و جلوگیری از توقف بی مورد آنان و حفاظت اموال رانندگان و خودروهای حادثه دیده از دیگر اقدامات راهوران محله به شمار می آید.

رئیس پلیس راه استان، مستند سازی صحنه اولیه حادثه با عکس برداری و ثبت مشخصات رانندگان و سرنشینان برای ارائه به کارشناس تصادفات را یکی دیگر از اقدامات این افراد عنوان کرد و گفت: در تصادفات مربوط به کامیون های حامل بارهای خطرناک مانند نفت، گاز، بنزین، اسید و… و. جلوگیری از ازدحام جمعیت تا فواصل امن و تردد خودروهای عبوری می تواند از وقوع فجایع احتمالی مانند آنچه در کشور پاکستان روی داد، جلوگیری کند، لذا نحوه خدمات دهی در اینگونه موراد نیز به راهوران محله آموزش داده شده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید