جمع آوری هزار و 100 تن نذورات مردم قزوین برای پیاده روی اربعین

5/5

رییس ستاد عتبات عالیات استان قزوین گفت: بیش از یک هزار و 100تن کمک های مردمی از استان برای خدمات رسانی به زائران پیاده روی اربعین جمع آوری شده که در حال ارسال یا بارگیری است.

رییس ستاد عتبات عالیات استان قزوین گفت: بیش از یک هزار و 100تن کمک های مردمی از استان برای خدمات رسانی به زائران پیاده روی اربعین جمع آوری شده که در حال ارسال یا بارگیری است. به گزارش ایرنا حامد کبودوند روز شنبه در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی درباره اقدامات انجام شده در ستاد مردمی اربعین استان قزوین برگزار شد افزود: در سال جاری مردم قزوین با هماهنگی ستاد اربعین کمک های خوبی داشته اند به گونه ای که سطح ارائه خدمات در سال جاری به پنج برابر قبل افزایش یافته است. وی اضافه کرد:در سال های گذشته چهار موکب رسمی در عراق داشتیم که در سال جاری به 51موکب در 6 نقطه رسیده است. کبودوند ادامه داد:تاکنون بیش از 70خودرو برای اعزام به کربلا برای ارسال کمک های مردمی ثبت شده و بیش از 800خادم افتخاری برای خدمت رسانی در کربلا اعلام آمادگی کرده اند. وی گفت: با تدبیر ستاد مردمی اربعین پنج قرارگاه مرکزی در ایران، نجف ، مسیر پیاده روی، کربلا و مسیب(حرم طفلان مسلم) تشکیل شده که قرارگاه ایران در شهر آوج و مرز قصر شیرین و خسروی، دو نقطه در شهر نجف، 12نقطه در مسیر پیاده روی، سه نقطه در کربلا و 2 نقطه در مسیب خدمات را به زائران ارائه خواهند کرد. وی گفت:در این ایام روزانه 10 تا15هزار وعده غذایی بین زائران توزیع و تیم پزشکی نیز شامل پزشک عمومی و متخصص با تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی مستقر خواهند بود. کبودوند خاطرنشان کرد:با هماهنگی های انجام شده خدمات پزشکی در شهر کربلا به زائران ارائه خواهد شد و در منطقه باب قبله کربلا نیز دسته عزاداری اختصاصی استان قزوین برای ورود به حرم معین شده و با وجود آن که تعداد دسته های عزاداری مجوز گرفته برای ورود در شب اربعین محدود است اما یکی از آنها مربوط به استان قزوین است. وی ادامه داد: با وجود کمک های فراوان مردم و همکاری دستگاه های استان حجم زائران و گستردگی خدمات به گونه ای است که نیاز به مشارکت ها را نیز افزایش داده است. کبودوند افزود: با توجه به اینکه نرخ دینار سه برابر بیشتر از ریال است هزینه تهیه اقلام در عراق سه برابر بالاتر از ایران است از این رو از مردم مسلمان قزوین درخواست می کنیم نذورات خود را یا در قالب وجه نقد و یا پتو که یکی از نیازهای اساسی ستاد اربعین است ، اهدا کنند. وی افزود: مردم می توانند نذورات خود را به حساب شماره 6037707000070411 ستاد بازسازی عتبات عالیات ویژه اربعین و یا سامانه آنلاین *780*1040*2*028# پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا حامد کبودوند روز شنبه در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی درباره اقدامات انجام شده در ستاد مردمی اربعین استان قزوین برگزار شد افزود: در سال جاری مردم قزوین با هماهنگی ستاد اربعین کمک های خوبی داشته اند به گونه ای که سطح ارائه خدمات در سال جاری به پنج برابر قبل افزایش یافته است.
وی اضافه کرد:در سال های گذشته چهار موکب رسمی در عراق داشتیم که در سال جاری به 51موکب در 6 نقطه رسیده است.
کبودوند ادامه داد:تاکنون بیش از 70خودرو برای اعزام به کربلا برای ارسال کمک های مردمی ثبت شده و بیش از 800خادم افتخاری برای خدمت رسانی در کربلا اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت: با تدبیر ستاد مردمی اربعین پنج قرارگاه مرکزی در ایران، نجف ، مسیر پیاده روی، کربلا و مسیب(حرم طفلان مسلم) تشکیل شده که قرارگاه ایران در شهر آوج و مرز قصر شیرین و خسروی، دو نقطه در شهر نجف، 12نقطه در مسیر پیاده روی، سه نقطه در کربلا و 2 نقطه در مسیب خدمات را به زائران ارائه خواهند کرد.
وی گفت:در این ایام روزانه 10 تا15هزار وعده غذایی بین زائران توزیع و تیم پزشکی نیز شامل پزشک عمومی و متخصص با تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی مستقر خواهند بود.
کبودوند خاطرنشان کرد:با هماهنگی های انجام شده خدمات پزشکی در شهر کربلا به زائران ارائه خواهد شد و در منطقه باب قبله کربلا نیز دسته عزاداری اختصاصی استان قزوین برای ورود به حرم معین شده و با وجود آن که تعداد دسته های عزاداری مجوز گرفته برای ورود در شب اربعین محدود است اما یکی از آنها مربوط به استان قزوین است.
وی ادامه داد: با وجود کمک های فراوان مردم و همکاری دستگاه های استان حجم زائران و گستردگی خدمات به گونه ای است که نیاز به مشارکت ها را نیز افزایش داده است.
کبودوند افزود: با توجه به اینکه نرخ دینار سه برابر بیشتر از ریال است هزینه تهیه اقلام در عراق سه برابر بالاتر از ایران است از این رو از مردم مسلمان قزوین درخواست می کنیم نذورات خود را یا در قالب وجه نقد و یا پتو که یکی از نیازهای اساسی ستاد اربعین است ، اهدا کنند.
وی افزود: مردم می توانند نذورات خود را به حساب شماره 6037707000070411 ستاد بازسازی عتبات عالیات ویژه اربعین و یا سامانه آنلاین *780*1040*2*028# پرداخت کنند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید