جزئیات چگونگی تأمین امنیت زائران اربعین

5/5

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس آخرین جزئیات نشست‌های مشترک وزارت کشور ایران و عراق برای تأمین امنیت مراسم اربعین را تشریح کرد.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس آخرین جزئیات نشست‌های مشترک وزارت کشور ایران و عراق برای تأمین امنیت مراسم اربعین را تشریح کرد. سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده جهت تأمین امنیت زائران مراسم اربعین حسینی، گفت: تاکنون نشست‌ها و جلسات متعدد و نیز رفت و آمدهایی بین مقامات وزارت کشور ایران و مقامات وزارت کشور عراق صورت گرفته که براساس آنها تفاهم‌نامه‌ای برای رفاه و امنیت زائران امضا شده است. وی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت کشور ایران و وزات کشور عراق منعقد شده، قرار است مرز خسروی هم در صورتی بازگشایی شود که کشور عراق نیز امنیت زائران را تأمین کند. سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس تصریح کرد: همه زائران اربعین قرار است تا امروز قرار ویزای سفر را دریافت کنند و با ویزا به عراق سفر کنند تا به‌ طور کامل رصد شوند تا خدایی ناکرده حوادثی که سنوات گذشته ناشی از عدم اخذ ویزا ایجاد شده بود، به‌ وجود نیاید. حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: آنچه بنده مطلع شده‌ام جلسات مشترکی بین وزارت کشور ایران با وزارت کشور عراق برقرار بوده و این تصمیمات در این نشست‌ها اتخاذ شده و امیدواریم با بازگشت مدیران سازمان حج، شاهد پیگیری باقی مسائل در حوزه‌های رفاهی و تدارکاتی زائران باشیم. وی با بیان اینکه امنیت در مراسم اربعین تأمین شده و زائران نباید از این بابت نگرانی داشته باشند، اظهار داشت: حداکثر امنیت برای زائران اربعین فراهم شده است. سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس در پایان با اشاره به بمب‌گذاری‌های اخیر در شهرهای بصره و تکریت عراق که به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان‌مان منجر شده است، خاطرنشان کرد: این بمب‌گذاری‌ها را در سال‌های گذشته و با توجه به نزدیکی به ماه محرم و مناسبت‌های این چنینی شاهد بوده‌ایم، اما در اربعین، هر ساله امنیت زوار به طور کامل برقرار شده و از این جهت نگرانی‌هایی وجود ندارد.

سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده جهت تأمین امنیت زائران مراسم اربعین حسینی، گفت: تاکنون نشست‌ها و جلسات متعدد و نیز رفت و آمدهایی بین مقامات وزارت کشور ایران و مقامات وزارت کشور عراق صورت گرفته که براساس آنها تفاهم‌نامه‌ای برای رفاه و امنیت زائران امضا شده است.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت کشور ایران و وزات کشور عراق منعقد شده، قرار است مرز خسروی هم در صورتی بازگشایی شود که کشور عراق نیز امنیت زائران را تأمین کند.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس تصریح کرد: همه زائران اربعین قرار است تا امروز قرار ویزای سفر را دریافت کنند و با ویزا به عراق سفر کنند تا به‌ طور کامل رصد شوند تا خدایی ناکرده حوادثی که سنوات گذشته ناشی از عدم اخذ ویزا ایجاد شده بود، به‌ وجود نیاید.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: آنچه بنده مطلع شده‌ام جلسات مشترکی بین وزارت کشور ایران با وزارت کشور عراق برقرار بوده و این تصمیمات در این نشست‌ها اتخاذ شده و امیدواریم با بازگشت مدیران سازمان حج، شاهد پیگیری باقی مسائل در حوزه‌های رفاهی و تدارکاتی زائران باشیم.

وی با بیان اینکه امنیت در مراسم اربعین تأمین شده و زائران نباید از این بابت نگرانی داشته باشند، اظهار داشت: حداکثر امنیت برای زائران اربعین فراهم شده است.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس در پایان با اشاره به بمب‌گذاری‌های اخیر در شهرهای بصره و تکریت عراق که به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان‌مان منجر شده است، خاطرنشان کرد: این بمب‌گذاری‌ها را در سال‌های گذشته و با توجه به نزدیکی به ماه محرم و مناسبت‌های این چنینی شاهد بوده‌ایم، اما در اربعین، هر ساله امنیت زوار به طور کامل برقرار شده و از این جهت نگرانی‌هایی وجود ندارد.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید