جابری انصاری با مسوولان بصره عراق درباره تسهیل زیارت اربعین گفت‌وگو کرد.

آخرین تمهیدات برای استقبال از زائران اربعین حسینی (ع).
5/5

“حسین جابری انصاری” معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با مسوولان استان بصره در خصوص تسهیل رفت و آمد زائران دو کشور از جمله زائران ایرانی در ایام زیارت اربعین گفت‌وگو کرد.

معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه در بصره ضمن بازدید میدانی از گذرگاه مرزی شلمچه و دیدار با مسوولان استان بصره در جنوب عراق، آخرین تمهیدات انجام گرفته برای استقبال از زائران اربعین حسینی (ع) را بررسی کرد.

وی در این سفر از جمله با “اسعد العیدانی” استاندار، و همچنین رییس شورای استان و نماینده ارشد آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق در این استان جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

در دیدار جابری انصاری و العیدانی که با حضور “احمد سیاهپوش” سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره برگزار شد، دو طرف در خصوص راهکارهای تقویت روابط همه جانبه ایران با عراق بویژه در استان بصره بحث و تبادل نظر کردند.

العیدانی گفت که استانداری بصره در نظر دارد گذرگاهی با شاخص های یک گذرگاه استاندارد بین المللی در شلمچه ایجاد کند تا زائران و مسافران هر دو کشور با برخورداری از همه امکانات رفاهی و تسهیل لازم بتوانند سفرهای خود را انجام دهند.

جابری انصاری نیز سفر به کربلا، نجف و بغداد و دیدار با مقامات عراقی و گفت و گو درباره روابط دو جانبه و نیز هماهنگی ها و تسهیلات لازم برای زائران اربعین حسینی (ع) از دیگر برنامه های سفر خود عنوان کرد.

سال گذشته بیش از دو و نیم میلیون زائر ایرانی در زیارت اربعین حسینی شرکت کردند اما امسال با توجه به این که زائران ایرانی تنها با داشتن گذرنامه معتبر و بدون نیاز به روادید می توانند به عراق سفر کنند، پیش بینی شده است بین سه و نیم تا چهار میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال شرکت کنند

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید