ثبت نام در کاروان پیاده مشهد- کربلا تمدید شد

5/5

کربلا از تمدید ثبت نام در کاروان پیاده مشهد- کربلا تا 25 مردادماه خبر داد و گفت: علاقمندان برای ثبت نام می توانند به مجتمع اسلامی بقیه الله مشهد مراجعه کنند.

کربلا از تمدید ثبت نام در کاروان پیاده مشهد- کربلا تا 25 مردادماه خبر داد و گفت: علاقمندان برای ثبت نام می توانند به مجتمع اسلامی بقیه الله مشهد مراجعه کنند. مهدی ارجمند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این کاروان 3 شهریورماه مشهد را به مقصد کربلا ترک می‌کند. وی با بیان اینکه کاروان پیاده مشهد- کربلا حدود 70 روز را پیاده طی می‌کند، گفت: در اربعین حسینی این زائران مرقد مطهر امام حسین(ع) را زیارت خواهند کرد و یک هفته در کربلا اقامت خواهند داشت. همچنین به زیارت نجف، کاظمین و در صورت امکان به سامرا خواهند رفت. سخنگوی کاروان پیاده مشهد- کربلا مسافتی که زائران باید طی کنند را حدود 3 هزار کیلومتر برشمرد و درباره مسیر حرکت کاروان خاطرنشان کرد: مسیر منتخب مسیری که این کاروان چندین سال از آن حرکت می کنند است، این مسیر از خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان و خوزستان عبور می‌کند و در پایان زائران از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شوند. وی تاکید کرد: کاروان پیاده حرم امام رضا(ع) تا حرم امام حسین(ع) را بدون هیچ وسیله نقلیه و کاملا پیاده طی می‌کند و پس از یک هفته اقامت در خاک عراق با قطار عازم مشهد خواهد شد و با استقبال باشکوهی از سوی مردم، مسئولان و هیات‌های مذهبی مواجه می‌شود. ارجمند با بیان اینکه این کاروان زیارتی کاملا مردمی و خودجوش است، بیان کرد: این کاروان وابسته به هیچ تشکل، سازمان، دسته و جناح خاصی نیست، هزینه‌های این زیارت توسط خود زائران پرداخت می‌شود و در حال حاضر از افراد داوطلب ثبت نام به عمل می‌آید. وی با بیان اینکه کاروان پیاده مشهد- کربلا برای هفدهمین سال متوالی به صورت پیاده عازم کربلا می‌شود، خاطرنشان کرد: هرسال اعضای جدیدی در این کاروان ثبت نام می‌کنند. کوچک‌ترین عضو کاروان 15 سال و مسن‌ترین عضو 70 سال دارد. همچنین در این کاروان افتخار مشایعت شخصی نابینا را داریم که چهارمین سالی است که ما را همراهی می‌کند. سخنگوی کاروان پیاده مشهد- کربلا هدف این کاروان از پیاده‌روی را اشاعه فرهنگ حسینی دانست و ادامه داد: زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) و ترویج و نشر معارف حسینی از اهداف اصلی این کاروان است.

مهدی ارجمند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این کاروان 3 شهریورماه مشهد را به مقصد کربلا ترک می‌کند.

وی با بیان اینکه کاروان پیاده مشهد- کربلا حدود 70 روز را پیاده طی می‌کند، گفت: در اربعین حسینی این زائران مرقد مطهر امام حسین(ع) را زیارت خواهند کرد و یک هفته در کربلا اقامت خواهند داشت. همچنین به زیارت نجف، کاظمین و در صورت امکان به سامرا خواهند رفت.

سخنگوی کاروان پیاده مشهد- کربلا مسافتی که زائران باید طی کنند را حدود 3 هزار کیلومتر برشمرد و درباره مسیر حرکت کاروان خاطرنشان کرد: مسیر منتخب مسیری که این کاروان چندین سال از آن حرکت می کنند است، این مسیر از خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان و خوزستان عبور می‌کند و در پایان زائران از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شوند.

وی تاکید کرد: کاروان پیاده حرم امام رضا(ع) تا حرم امام حسین(ع) را بدون هیچ وسیله نقلیه و کاملا پیاده طی می‌کند و پس از یک هفته اقامت در خاک عراق با قطار عازم مشهد خواهد شد و با استقبال باشکوهی از سوی مردم، مسئولان و هیات‌های مذهبی مواجه می‌شود.

ارجمند با بیان اینکه این کاروان زیارتی کاملا مردمی و خودجوش است، بیان کرد: این کاروان وابسته به هیچ تشکل، سازمان، دسته و جناح خاصی نیست، هزینه‌های این زیارت توسط خود زائران پرداخت می‌شود و در حال حاضر از افراد داوطلب ثبت نام به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه کاروان پیاده مشهد- کربلا برای هفدهمین سال متوالی به صورت پیاده عازم کربلا می‌شود، خاطرنشان کرد: هرسال اعضای جدیدی در این کاروان ثبت نام می‌کنند. کوچک‌ترین عضو کاروان 15 سال و مسن‌ترین عضو 70 سال دارد. همچنین در این کاروان افتخار مشایعت شخصی نابینا را داریم که چهارمین سالی است که ما را همراهی می‌کند.

سخنگوی کاروان پیاده مشهد- کربلا هدف این کاروان از پیاده‌روی را اشاعه فرهنگ حسینی دانست و ادامه داد: زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) و ترویج و نشر معارف حسینی از اهداف اصلی این کاروان است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید