تمهیدات ویژه وزارت بهداشت برای پیاده روی اربعین

5/5

برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر پیاده روی معنوی اربعین از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است.

برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر پیاده روی معنوی اربعین از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است. علیرضا رئیسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه هشتمین همایش بیماری‌های ریوی و سل کشوری گفت: براساس برآورد هر ساله در خصوص حضور پرشور زائران عزیز و برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی برنامه ریزی‌های لازم در حال انجام و پیگیری است و دو دانشگاه ایلام و کرمانشاه از ۲ ماه پیش در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده اند. وی گفت: اورژانس کشور نیز به همراه وزارت بهداشت، ستادی برای حمایت و برنامه ریزی‌های بهداشتی ویژه پیاده روی اربعین ترتیب داده است. معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اعلام اینکه رعایت بهداشت محیط از جمله اولویت‌های ما برای ایام اربعین حسینی است افزود: هم مسیر این عزیزان و هم مکان اسکان این عزیزان باید از لحاظ بهداشت محیط رصد شود و در خصوص بیماری آنفلوآنزا که ممکن است در این گونه تجمعات دیده شود تمهیدات لازم صورت گیرد. رئیسی ادامه داد: به همین علت چهارشنبه ۲۶ مهر بازدیدی از مناطق مرزی مهران و خسروی خواهیم داشت تا از نزدیک شرایط مورد ارزیابی قرار گیرد و تمهیدات لازم برای خروج این عزیزان و هم برای ورودشان در نظر گرفته شود. وی با بیان اینکه همه کسانی که از پیاده روی اربعین باز می‌گردند توسط دستگاه تب سنج دیجیتال بررسی می‌شوند و این اقدام برای نخستین بار صورت می‌گیرد گفت: چنانچه هموطنان برای درمان به بیمارستان نیاز داشته باشند، بیمارستان‌ها آمادگی دارند تا بیماران را قبل از اینکه وارد استان‌های خود شوند از لحاظ بیماری مورد بررسی قرار گیرند. رئیسی با اعلام اینکه زدن واکسن آنفلوآنزا هم برای همه افراد حاضر در پیاده روی اربعین ضرورتی ندارد افزود: تنها گروه‌های حساس شامل سالمندان، بیماران، زنان باردار و افرادی که مشکل خاصی دارند می‌توانند از این واکسن استفاده کنند و نیازی نیست همه اقدام به تزریق واکسن کنند.

علیرضا رئیسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه هشتمین همایش بیماری‌های ریوی و سل کشوری گفت: براساس برآورد هر ساله در خصوص حضور پرشور زائران عزیز و برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی برنامه ریزی‌های لازم در حال انجام و پیگیری است و دو دانشگاه ایلام و کرمانشاه از ۲ ماه پیش در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی گفت: اورژانس کشور نیز به همراه وزارت بهداشت، ستادی برای حمایت و برنامه ریزی‌های بهداشتی ویژه پیاده روی اربعین ترتیب داده است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اعلام اینکه رعایت بهداشت محیط از جمله اولویت‌های ما برای ایام اربعین حسینی است افزود: هم مسیر این عزیزان و هم مکان اسکان این عزیزان باید از لحاظ بهداشت محیط رصد شود و در خصوص بیماری آنفلوآنزا که ممکن است در این گونه تجمعات دیده شود تمهیدات لازم صورت گیرد.

رئیسی ادامه داد: به همین علت چهارشنبه ۲۶ مهر بازدیدی از مناطق مرزی مهران و خسروی خواهیم داشت تا از نزدیک شرایط مورد ارزیابی قرار گیرد و تمهیدات لازم برای خروج این عزیزان و هم برای ورودشان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه همه کسانی که از پیاده روی اربعین باز می‌گردند توسط دستگاه تب سنج دیجیتال بررسی می‌شوند و این اقدام برای نخستین بار صورت می‌گیرد گفت: چنانچه هموطنان برای درمان به بیمارستان نیاز داشته باشند، بیمارستان‌ها آمادگی دارند تا بیماران را قبل از اینکه وارد استان‌های خود شوند از لحاظ بیماری مورد بررسی قرار گیرند.

رئیسی با اعلام اینکه زدن واکسن آنفلوآنزا هم برای همه افراد حاضر در پیاده روی اربعین ضرورتی ندارد افزود: تنها گروه‌های حساس شامل سالمندان، بیماران، زنان باردار و افرادی که مشکل خاصی دارند می‌توانند از این واکسن استفاده کنند و نیازی نیست همه اقدام به تزریق واکسن کنند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید