تمهیدات ایران و عراق برای پیاده‌روی اربعین/ افزایش گیت‌ها در ۵ گذرگاه دو کشور

احمد وحیدی‌ در نشست‌ با عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق که با حضور حسن بهرام نیا استاندار ایلام و استانداران استان‌های مرزی عراق در مرزبانی منطقه‌ 3 بدره برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته و با همکاری‌های دوجانبه میان ایران و عراق شاهد مراسم اربعین باشکوه بودیم.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اربعین امسال افزایش گیت‌ها در پنج گذرگاه و توسعه درب‌های ورود و خروج در پایانه مرزی مهران است که این اقدام نقش به‌سزایی در تردد زائران ایفا می‌کند.

وزیر کشور ایران تأکید کرد: با توجه به تراکم جمعیت زوار در نقطه صفر مرزی مهران، لذا تسریع در اجرای این دو برنامه باید در دستور کار فوری هر دو طرف قرار گیرد و تسریع در توسعه درب‌های ورود و خروج و افزایش گیت‌ها ضروری است.

وحیدی در ادامه خواستار ساماندهی وضعیت حمل و نقل در کشور عراق و مسیرهای منتهی به عتبات عالیات در ایام اربعین شد و از وزیر کشور عراق خواست تا تمهیدات لازم برای عبور و مرور اتوبوس‌ها در پایانه زرباطیه و بالعکس فراهم شود.

وی عنوان کرد: در این رابطه لازم است قیمت‌های مصوب توسط دولت عراق اعلام شود و همان قیمت‌ها نیز مبنا قرار گیرد.

وزیر کشور در ادامه خواستار احداث سایبان در پایانه زرباطیه شد و با توجه به مسیر پیاده‌روی در این پایانه بر لزوم بهسازی این محدوده تأکید کرد.

وحیدی همچنین خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه در جهت تسهیل در تردد زائران اربعین شد و گفت: قرارگاه مشترک فی ما بین ایران و عراق از موضوعاتی است که باید هر چه سریع‌تر ایجاد تا در قالب این قرارگاه تصمیمات لازم اتخاذ و پیگیری شود.

وی با اشاره به همزمانی پیاده‌روی اربعین در فصل گرم تابستان و مشکل گرمازدگی نیز افزود: لازم است در این رابطه هم پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد و مکان‌های مشخصی برای درمان افراد گرمازده در نظر گرفته شود. همچنین هماهنگی لازم در جهت انتقال هوایی بیماران احتمالی که نیاز به استفاده از بالگرد دارند نیز باید مدنظر باشد. / تسنیم

وزیر کشور گفت: با توجه به تراکم جمعیت زائران اربعین در نقطه صفر مرزی‌، گیت‌ها در ۵ گذرگاه ایران و عراق افزایش خواهد یافت.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید