تغییر نگرش ایرانی ها نسبت به عراقی ها در پیاده روی اربعین

5/5

به گزارش ستاد راهنمای زائر به نقل از برنا، براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا وسیما ۹۱ درصد از زائران معتقدند از ظرفیت راهپیمایی اربعین می‌توان برای کاهش اختلافات میان مذاهب بهره برد و ۶۸.۸ درصد هم گفته اند بهتراست از دشواری‌های پیاده روی اربعین کم کرد.

براساس یافته‌های نظرسنجی مرکزتحقیقات رسانه ملی، زیارت و عشق به امام حسین (ع) مهم‌ترین انگیزه شرکت کنندگان در راهپیمایی بوده و وحدت مسلمانان و شیعیان، و ادامه دادن راه امام حسین (ع) مهم‌ترین پیام راهپیمایی اربعین است.

یکی از محور‌های این نظرسنجی پرسش از زائران درباره میزان نگرانی آن‌ها درخصوص مسائل امنیتی و حوادث تروریستی در طول مسیر پیاده روی اربعین بوده است که ۷۸ درصد اصلا نگران اتفاق اینگونه حوادث نبوده اند، ۱۸.۸ درصد در حد کم یا خیلی کم و ۱.۷ درصد هم در حد زیاد یا خیلی زیاد نگران این موضوع بوده اند.

این نظرسنجی همچنین مشخص می‌کند، رعایت نکردن مسائل بهداشتی، گرمای هوا، نبود برنامه ریزی در حمل و نقل و کمبود امکانات بهداشتی از جمله مهم‌ترین مشکلات زائران اربعین حسینی بوده است.

براساس این نظرسنجی بیش از ۴۴ درصد از زائران ایرانی درطی پیاده روی اربعین نگرش شان نسبت به رفتار و فرهنگ مردم عراق بهتر شده است.

بیش از ۲۸ درصد از زائران ایرانی شرکت کننده در راهپیمایی عظیم اربعین امسال به برنامه‌های رادیواربعین درطول سفر گوش کرده اند و ۷۹.۲ درصد از آن‌ها در حد خیلی زیاد و زیاد از برنامه‌های رادیو اربعین رضایت داشته اند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید