تسهیل اعزام زائران اربعین حسینی با سامانه «سماح»

5/5

دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: سامانه «سماح» جهت ساماندهی و تسهیل اعزام زائران به صورت مجازی ثبت نام می‌کند.

دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین خراسان رضوی گفت: سامانه «سماح» جهت ساماندهی و تسهیل اعزام زائران به صورت مجازی ثبت نام می‌کند. روح الله ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن معرفی «سماح» به عنوان سامانه ساماندهی اعزام زائران اربعین حسینی به کربلا اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند ثبت نام خود را از طریق این سایت انجام دهند و پس از وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای و گذرنامه ای خود کد رهگیری دریافت خواهند کرد و با استفاده از همین کد اطلاعات خود را ویرایش یا اقدام به انصراف از سفر خود کنند. وی با تاکید به اینکه تمام هزینه های دریافتی از زائران فقط از طریق همین سامانه انجام می پذیرد افزود: این هزینه ها شامل ۴۰ دلار بابت ویزا و مبلغ ۳۹ هزار تومان جهت ثبت نام است. پس از ثبت نام نیز زائران می توانند با مراجعه دفتر حج و زیارت استان گذرنامه خود را با حداقل ۶ماه اعتبار دریافت کنند. دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین استان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در تسهیل دریافت گذرنامه برای زائران تصریح کرد: امسال با توجه به اقدامات انجام شده نیازی به حضور متقاضیان در مشهد برای دریافت گذرنامه نیست و نمایندگان ما در شهرستان ها این اقدام را انجام می دهند. وی ادامه داد: امسال مرز اصلی برای خروج زائران خراسان رضوی مهران است و برای زائرانی که با قطار یا هواپیما به شهرهای آبادان، اهواز و خرمشهر می روند مرز شلمچه به عنوان مرز معین در نظر گرفته شده است.

روح الله ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن معرفی «سماح» به عنوان سامانه ساماندهی اعزام زائران اربعین حسینی به کربلا اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند ثبت نام خود را از طریق این سایت انجام دهند و پس از وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای و گذرنامه ای خود کد رهگیری دریافت خواهند کرد و با استفاده از همین کد اطلاعات خود را ویرایش یا اقدام به انصراف از سفر خود کنند.

وی با تاکید به اینکه تمام هزینه های دریافتی از زائران فقط از طریق همین سامانه انجام می پذیرد افزود: این هزینه ها شامل ۴۰ دلار بابت ویزا و مبلغ ۳۹ هزار تومان جهت ثبت نام است. پس از ثبت نام نیز زائران می توانند با مراجعه دفتر حج و زیارت استان گذرنامه خود را با حداقل ۶ماه اعتبار دریافت کنند.

دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین استان خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در تسهیل دریافت گذرنامه برای زائران تصریح کرد: امسال با توجه به اقدامات انجام شده نیازی به حضور متقاضیان در مشهد برای دریافت گذرنامه نیست و نمایندگان ما در شهرستان ها این اقدام را انجام می دهند.

وی ادامه داد: امسال مرز اصلی برای خروج زائران خراسان رضوی مهران است و برای زائرانی که با قطار یا هواپیما به شهرهای آبادان، اهواز و خرمشهر می روند مرز شلمچه به عنوان مرز معین در نظر گرفته شده است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید