بلیت اتوبوس گران نمی‌شود

5/5

رییس سازمان راهداری اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین حسینی ۲.۵ نفر زائر از چهار پایانه مرزی مشخص شده عبور کنند و بر اساس توافقات صورت گرفته، قیمت بلیت اتوبوس در این ایام افزایش نخواهد یافت.

رییس سازمان راهداری اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین حسینی ۲.۵ نفر زائر از چهار پایانه مرزی مشخص شده عبور کنند و بر اساس توافقات صورت گرفته، قیمت بلیت اتوبوس در این ایام افزایش نخواهد یافت. به گزارش ستاد راهنمای زائر به نقل از ایسنا،ماه محرم و ایام اربعین یکی از پرترددترین و پرترافیک‌ترین ایام در جاده‌های مواصلاتی کشور به سمت استان‌های غربی است، چراکه نه تنها زائران ایرانی بلکه مسافران خارجی بسیاری هم به ایران وارد می‌شوند و از مرزهای غربی کشور به سمت نجف و کربلا حرکت می‌کنند.    عبدالهاشم حسن‌نیا – رئیس سازمان راهداری کشور- در این باره به ایسنا گفت:‌ آنچه تا این لحظه قطعی شده چهار پایانه مرزی خسروی، مهران، چذابه و شملچه است که پیش‌بینی می‌کنیم از حدود دو و نیم میلیون نفر زائر بیش از یک میلیون تردد از مرز مهران انجام شود، حدود ۴۰۰ هزار نفر تردد از مرز خسروی و مابقی زائران نیز از طریق مرزهای چذابه و شملچه تردد کنند.    وی با بیان این که مرز شلمچه و چذابه برای خوزستانی‌ها و دیگر استان‌های جنوبی مانند بوشهر، هرمزگان، فارس و غیره مورد استفاده قرار گرفته و یکی از مرزهای شلوغ در این ایام به شمار می‌رود، گفت: برای فراهم کردن بستر لازم در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰ هزار اتوبوس پیش بینی شده تا در رفت و آمد زائران مشکلی به وجود نیاید.    البته مسافران اربعین از کشورهای افغانستان، پاکستان، آذربایجان و روسیه و هند نیز به ایران وارد می‌شوند و از این چهار پایانه مرزی عبور می‌کنند. وی همچنین در خصوص قیمت بلیت اتوبوس نیز گفت: گرچه تاکنون انجمن شرکت‌های مسافربری به صورت رسمی درباره‌ی قیمت بلیت اتوبوس اظهار نظر نکرده است اما طبق مذاکرات و توافقات صورت گرفته مقرر شده تا قیمت آن، برای ایام اربعین افزایش پیدا نکند.    وی با اشاره به این که اکثر زائران ایرانی از وسیله‌ی شخصی برای رساندن خود به مرزهای ایران و عراق استفاده می‌کنند، گفت: سال گذشته نیز با وجود پارکینگ‌های بزرگ تعبیه شده در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ترافیک سنگینی داشتیم و امسال با وجود اضافه شدن مرز خسروی پیش بینی می‌کنیم همچنان مردم از وسیله‌ی شخصی استفاده کنند اما زائران اگر می‌خواهند راحت‌تر باشند و در این ترافیک‌ها معطل نشوند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به گزارش ستاد راهنمای زائر به نقل از ایسنا،ماه محرم و ایام اربعین یکی از پرترددترین و پرترافیک‌ترین ایام در جاده‌های مواصلاتی کشور به سمت استان‌های غربی است، چراکه نه تنها زائران ایرانی بلکه مسافران خارجی بسیاری هم به ایران وارد می‌شوند و از مرزهای غربی کشور به سمت نجف و کربلا حرکت می‌کنند. 

 

عبدالهاشم حسن‌نیا – رئیس سازمان راهداری کشور- در این باره به ایسنا گفت:‌ آنچه تا این لحظه قطعی شده چهار پایانه مرزی خسروی، مهران، چذابه و شملچه است که پیش‌بینی می‌کنیم از حدود دو و نیم میلیون نفر زائر بیش از یک میلیون تردد از مرز مهران انجام شود، حدود ۴۰۰ هزار نفر تردد از مرز خسروی و مابقی زائران نیز از طریق مرزهای چذابه و شملچه تردد کنند.

 

 وی با بیان این که مرز شلمچه و چذابه برای خوزستانی‌ها و دیگر استان‌های جنوبی مانند بوشهر، هرمزگان، فارس و غیره مورد استفاده قرار گرفته و یکی از مرزهای شلوغ در این ایام به شمار می‌رود، گفت: برای فراهم کردن بستر لازم در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز حدود ۸۰۰۰ تا ۱۰ هزار اتوبوس پیش بینی شده تا در رفت و آمد زائران مشکلی به وجود نیاید. 

 

البته مسافران اربعین از کشورهای افغانستان، پاکستان، آذربایجان و روسیه و هند نیز به ایران وارد می‌شوند و از این چهار پایانه مرزی عبور می‌کنند. وی همچنین در خصوص قیمت بلیت اتوبوس نیز گفت: گرچه تاکنون انجمن شرکت‌های مسافربری به صورت رسمی درباره‌ی قیمت بلیت اتوبوس اظهار نظر نکرده است اما طبق مذاکرات و توافقات صورت گرفته مقرر شده تا قیمت آن، برای ایام اربعین افزایش پیدا نکند.

 

 وی با اشاره به این که اکثر زائران ایرانی از وسیله‌ی شخصی برای رساندن خود به مرزهای ایران و عراق استفاده می‌کنند، گفت: سال گذشته نیز با وجود پارکینگ‌های بزرگ تعبیه شده در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ترافیک سنگینی داشتیم و امسال با وجود اضافه شدن مرز خسروی پیش بینی می‌کنیم همچنان مردم از وسیله‌ی شخصی استفاده کنند اما زائران اگر می‌خواهند راحت‌تر باشند و در این ترافیک‌ها معطل نشوند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید