برنامه‌های قرارگاه مرکزی هیئت مدافعین حرمین شریفین در اربعین 96

5/5

مدیر مرکزی موکب‌های هیئت مدافعین حرمین شریفین از برنامه‌های این قرارگاه در اربعین امسال در مهران، نجف و کربلا خبر داد.

مدیر مرکزی موکب‌های هیئت مدافعین حرمین شریفین از برنامه‌های این قرارگاه در اربعین امسال در مهران، نجف و کربلا خبر داد. به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار مهدی فیض الهی مدیر مرکزی موکب‌های هیئت مدافعین حرمین شریفین در نشست خبری هیئت مدافعین حرمین شریفین گفت: در سال 95 با انگیزه حفظ خط شهادت و جهاد در مسیر مدافعین حرمین به فکر شدیم تا سازمان تشکیلات قوی در بیرون از مرزهای کشور راه اندازی کنیم. وی ادامه داد: امسال هم در کربلا معلی 3 راهپیمایی عظیم در مسیر بین الحرمین راه اندازی و با شکوه عظیم برگزار می کنیم تا با این حرکت یاد شهدای مدافع حرم گرامی بماند و خوشبختانه تاکنون استقبال عظیمی تا کنون صورت گرفته است. مدیر مرکزی موکب های هیئت مدافعین حرمین شریفین بیان کرد: امسال هم در مسیر حله چندین موکب راه اندازی کرده‌ایم که قرار است اقداماتی نظیر پذیرایی و درمان ارائه کنیم. فیض‌الهیاضافه کرد: ارائه خدمات فرهنگی و توزیع بسته‌های فرهنگی، روایتگری، ترویج فرهنگ شهدای خط مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن در دفاع از حرمین شریفین از کارهای سال گذشته این مرکز بود که امسال هم قرار است مراسم‌های فرهنگی از قبیل سخنرانی، روایت‌گری و نوحه خوانی را در بین الحرمین داشته باشیم. وی گفت: از بدو شروع بکار قرارگاه مرکزی اعضای این کمیته متشکل از بیش از 150 نفر برای حفاظت محل فیزیکی و داخلی و اطلاعات نسبت به کنترل درب ورودی و ثبت اطلاعات میمانان و پذیرش اقدام نمودند، در همین راستا همکاری با بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برای راه اندازی هیئت ایرانی با تعداد 50 نفر نیروی ورزیده و با لباس های متحد الشکل قابل توجه به نظر می رسد. مدیر مرکزی موکب های هیئت مدافعین حرمین شریفین ادامه داد:امسال هم قرار است نمایشگاه مدافعین حرم را با برنامه ریزی های صورت گرفته در طول مسیر داشته باشیم. فیض الهی در ادامه به کمیته بحران اشاره و اضافه کرد:کمیته بحران با محوریت قرارگاه در تمامی کمیته‌های حاضر با تمام توان برای موارد احتمالی با این دیدگاه که چنانچه حادثه ای رخ دهد تعبیه شده است که بلافاصله در محل قرارگیرند که قرارگاه تبدیل به ستاد بحران در حوزه منطقه‌ای گردد و با تعداد 100 پزشک عمومی و متخصص و کمک پزشک یار بتواند وارد محدوده بحران شود که به لطف خدا این موضوع تا روز بعد اربعین هم ادامه دارد. وی افزود: موکب نجف اشرف 2هزار و 500نفر و موکب حله نیز 2هزار نفر ظرفیت پذیرایی از زائران اربعین را دارند. فیض اللهی اضافه کرد: موکب قصرشیرین نیز که در بلوار راه کربلا در خیابان دادگستری واقع است، ظرفیت پذیرایی از 2هزار زائر حسینی را در خاک کشور دارد. وی گفت:ما تمامی این توفیقات را از شهدا و مقام معظم رهبری داریم تا بتوانیم در این برهه با درایت رهبری و فرماندهان میدانی کار بزرگی صورت دهیم. مدیر مرکزی موکب های هیات مدافعین حرمین شریفین بیان کرد:امروز شهدای مدافع در سرزمین هایی حضور دارند که توانسته اند با درایت کافی مانع از حضور دشمنان به حرمین شریفین شوند، در واقع شهید حججی پدیده زمان خود بود که توانست با این کار صحنه کربلا را تداعی کند. فیض الهی تصریح کرد: افتخار می کنیم در چنین کشوری زندگی می کنیم و امیدواریم انتهای این خط حضور صاحب زمان باشد. وی یادآورشد: با توجه به رسالت هیات مدافعین حرمین شریفین در راه ترویج فرهنگ شهادت در مسیر اجرای ارائه خدمات بصورت اجمالی قدم برداشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار مهدی فیض الهی مدیر مرکزی موکب‌های هیئت مدافعین حرمین شریفین در نشست خبری هیئت مدافعین حرمین شریفین گفت: در سال 95 با انگیزه حفظ خط شهادت و جهاد در مسیر مدافعین حرمین به فکر شدیم تا سازمان تشکیلات قوی در بیرون از مرزهای کشور راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: امسال هم در کربلا معلی 3 راهپیمایی عظیم در مسیر بین الحرمین راه اندازی و با شکوه عظیم برگزار می کنیم تا با این حرکت یاد شهدای مدافع حرم گرامی بماند و خوشبختانه تاکنون استقبال عظیمی تا کنون صورت گرفته است.

مدیر مرکزی موکب های هیئت مدافعین حرمین شریفین بیان کرد: امسال هم در مسیر حله چندین موکب راه اندازی کرده‌ایم که قرار است اقداماتی نظیر پذیرایی و درمان ارائه کنیم.

فیض‌الهیاضافه کرد: ارائه خدمات فرهنگی و توزیع بسته‌های فرهنگی، روایتگری، ترویج فرهنگ شهدای خط مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن در دفاع از حرمین شریفین از کارهای سال گذشته این مرکز بود که امسال هم قرار است مراسم‌های فرهنگی از قبیل سخنرانی، روایت‌گری و نوحه خوانی را در بین الحرمین داشته باشیم.

وی گفت: از بدو شروع بکار قرارگاه مرکزی اعضای این کمیته متشکل از بیش از 150 نفر برای حفاظت محل فیزیکی و داخلی و اطلاعات نسبت به کنترل درب ورودی و ثبت اطلاعات میمانان و پذیرش اقدام نمودند، در همین راستا همکاری با بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برای راه اندازی هیئت ایرانی با تعداد 50 نفر نیروی ورزیده و با لباس های متحد الشکل قابل توجه به نظر می رسد.

مدیر مرکزی موکب های هیئت مدافعین حرمین شریفین ادامه داد:امسال هم قرار است نمایشگاه مدافعین حرم را با برنامه ریزی های صورت گرفته در طول مسیر داشته باشیم.

فیض الهی در ادامه به کمیته بحران اشاره و اضافه کرد:کمیته بحران با محوریت قرارگاه در تمامی کمیته‌های حاضر با تمام توان برای موارد احتمالی با این دیدگاه که چنانچه حادثه ای رخ دهد تعبیه شده است که بلافاصله در محل قرارگیرند که قرارگاه تبدیل به ستاد بحران در حوزه منطقه‌ای گردد و با تعداد 100 پزشک عمومی و متخصص و کمک پزشک یار بتواند وارد محدوده بحران شود که به لطف خدا این موضوع تا روز بعد اربعین هم ادامه دارد.

وی افزود: موکب نجف اشرف 2هزار و 500نفر و موکب حله نیز 2هزار نفر ظرفیت پذیرایی از زائران اربعین را دارند.

فیض اللهی اضافه کرد: موکب قصرشیرین نیز که در بلوار راه کربلا در خیابان دادگستری واقع است، ظرفیت پذیرایی از 2هزار زائر حسینی را در خاک کشور دارد.

وی گفت:ما تمامی این توفیقات را از شهدا و مقام معظم رهبری داریم تا بتوانیم در این برهه با درایت رهبری و فرماندهان میدانی کار بزرگی صورت دهیم.

مدیر مرکزی موکب های هیات مدافعین حرمین شریفین بیان کرد:امروز شهدای مدافع در سرزمین هایی حضور دارند که توانسته اند با درایت کافی مانع از حضور دشمنان به حرمین شریفین شوند، در واقع شهید حججی پدیده زمان خود بود که توانست با این کار صحنه کربلا را تداعی کند.

فیض الهی تصریح کرد: افتخار می کنیم در چنین کشوری زندگی می کنیم و امیدواریم انتهای این خط حضور صاحب زمان باشد.

وی یادآورشد: با توجه به رسالت هیات مدافعین حرمین شریفین در راه ترویج فرهنگ شهادت در مسیر اجرای ارائه خدمات بصورت اجمالی قدم برداشته است.

به راحتی عضو خبرنامه شوید

و پیش از دیگران آخرین اخبار و اطلاعیه ها مطلع شوید

دیدگاهتان را بنویسید